אופים תוכן
מאת: משכית רובינשטיין

נניח שאתם רוצים להכין עוגת שוקולד. מה הדבר הראשון שאתם עושים? אלא אם אתם השף המטורף מהחבובות, אתם כנראה לא זורקים את כל תוכן המקרר לקערה ומכניסים לתנור...

ניתן לשער שאתם פועלים פחות או יותר לפי סדר הדברים הבא:

  1. מוצאים מתכון שמתאים להעדפות שלכם, למספר האורחים, לאירוע... במידת הצורך עושים התאמות.
  2. מוודאים שיש לכם את כל המצרכים, ואם חסר- רצים לקנות או מבקשים מהשכנה.
  3. מוודאים שיש לכם את הכלים הנדרשים, לדוגמה, מיקסר או תבנית בגודל המתאים. אם אין, מוצאים חלופות, כגון הקצפה ידנית, שתי תבניות קטנות יותר וכדומה.
  4. פורסים מראש על השיש את כל המרכיבים, כוסות וכפות המדידה, וכולי.
  5. מכינים את הבלילה או הבצק.
  6. רגע לפני שמכניסים לתנור – מוודאים שלא שכחנו דבר...
  7. אופים
  8. מגישים ונהנים

ועכשיו, אחרי שעוררתי בכם את הרצון לעוגת שוקולד (או גבינה, או פרי), אסביר איך כל זה מתקשר לעולמינו.

 

כאשר אנחנו מקימים תכנים במערכת, בין אם זו מינהלת ידע, מערכת ניהול תוכן של אתר פנימי/חיצוני או אפילו מערכת דוא"ל ארגונית, חשוב שנפעל לפי הסדר הנכון:

  1. מקבלים תוכן להקמה – במסמך, מתוך אתר קיים כחלק מתהליך מיגרציה, בגוף אימייל, וכדומה.
  2. בוחנים את מבנה התוכן – טקסט, תמונות, סרטונים – וכן את שיוכו לעץ התכנים. חשוב גם להתייחס למטרה ולקהל היעד: האם זה פריט חדשותי? דף מידע? האם מיועד לכלל העובדים או לקבוצה מסוימת?
  3. בוחרים את העימוד של הדף, הרכיבים המעוצבים בהם נשתמש. במידת הצורך, עושים התאמות ושינויים במבנה התוכן (למול המקור).
  4. מוודאים שיש ברשותנו את כל המידע הדרוש לשם הקמת הפריט, כגון שם המחבר, מילות מפתח, תמונות באיכות מספקת, וכולי.
  5. מקימים את פריט המידע בהתחשב בכל מה שבחנו בסעיף 2 לעיל; אל תסתפקו ב"העתק-הדבק".
  6. עורכים בדיקת איכות – פנימית, ומול הלקוח/עמית
  7. מפרסמים
  8. משתפים ונהנים