חוויית משתמש משמעותית
מאת: ד"ר מוריה לוי (תאריך פרסום: 20/04/2022)

סטיב ג׳ובס היה ידוע בפילוסופיה שלו המקשרת בין איכות גם ל ״מה״ אך גם ל״איך״. חברת Apple ידועה במוצריה כמוצרים בעלי איכות פונקציונלית גבוהה ביותר, ועם זאת, גם איכות אסטטית וחוויית משתמש נדירה בטיבה.

אתמול, בלאז׳י אייר מהודו, הוביל אותנו בקורס מתודולוגיות ניהול ידע מתקדמות לשפר ולארגן טוב יותר את הבנותינו בתחום חוויית המשתמש. הוא הציג לנו את מודל 5 ה- S המתארות את מה שמכסה חוויית משתמש. אני מעדיפה לקרוא למודל – מודל (כמעט) 5 שאלות ה- WH .

 

ועל מה מדבר אותו מודל?

S- STRATGY:

אסטרטגיה. שאלת ה- לשם מה (WHY)? לבצע מחקר משתמשים לייצר מפות מסע לסוגי הפרסונות השונים.

S- SCOPE:

תיחום. שאלת ה- מה (WHAT)? להבין את צרכי המשתמש שלא נענים, ולהציע פתרון פונקציונלי. להשתמש בכלים דוגמת מפות זיקה.

S- STRUCTURE:

מבנה. שאלת ה- איך (HOW)? לעצב את הזרימה. לחשוב על היררכיית המידע, ניווט וקטגוריזציה.

S- SKELETON:

שלד. שאלת ה- איפה (WHERE)? לתכנן תבניות מידע ולהשתמש בכלים דוגמת אב-טיפוס אינטראקטיבי לבחינת התאמתו.

S- SURFACE:

מעטפת. חיפוש ה- וואו (WOW)! להוסיף טיפוגרפיה, פלטת צבעים, עיצוב נראות ו- UI.

 

כמו חוויית משתמש טובה, גם מודל זה מקיף ועדיין פשוט; הוא עוזר לנו לממש את חוויית המשתמש המיטבית בדרך עשירה ומעמיקה יותר.

אז השתמשו במודל באופן חכם ואתי, ועזרו לכולנו לשתף ולהשתמש במידע והידע שלנו טוב יותר.