שנת הווידאו - עלייתו של שיווק באמצעות וידאו ב-2022
מאת: מושיקו אופיר

הווידאו הוא תוכן שנמצא במגמת עלייה. ניתן לראות זאת כך שערוצי תוכן מבוססי וידאו כמו TikTok ו-Instagram Reels צוברים פופולריות עצומה ומובילים כיום. היתרון בווידאו הוא היכולת ללכוד תשומת לב ולהוביל למעורבות חזקה יותר מתוכן אחר, לכן התחזית היא ששיווק באמצעות וידאו יגלם תפקיד מרכזי עוד יותר בעולם השיווק בשנת 2022.

עם עליית ניהול הידע והצורך באפקטיביות ארגונית, הווידאו תורם רבות ככלי להעברת מסרים ומידע. העובדים בארגון יכולים לצרוך מידע מגוון כמו הדרכות, ולוגים (Vlog) וכו' שנמצאים בנגישות ובצורה מובנית. יותר חברות מבססות האב (Hub) וידאו מרכזי המחולק לאזורים שונים, תיוגים ואפשרויות חיפוש נרחבות ליצירת ידע גלוי. גם יצירת פלייליסטים מנגישה את המידע בצורה מסודרת, כך ניתן להגיע אל הסרטונים הרצויים בקלות ולפרסם אותם בערוצים השונים.

שיתוף הידע באמצעות וידאו הוא יותר אפקטיבי למשתמש. הגישה אל הידע מועברת בצורה חלקה וכך העובד, שחווה עומס מידע, יקבל יותר מוטיבציה לצפות בווידאו שקיבל. הנגשת השיתוף מאפשרת קבלת ידע מיידי באינטואיטיביות ובמהירות.

השנה אנחנו נראה יותר סרטונים בערוצי הדיגיטל השונים. בנוסף, קמפיינים שיווקיים מבוססי תוכן וידאו יעלו יותר במיילים ובאתרים. הדאטה של ביצועי הווידאו תהפוך להיות מתוחכמת יותר, כתוצאה מטכנולוגיית מעקב משופרת, ובעקבות כך נראה יותר חברות שמשקיעות בפרסום וידאו.

אפשר לראות לדוגמה באינסטגרם, שהאלגוריתם של הרשת החברתית הפופולרית מעדיף מאוד את  Reels כתוכן וידאו קצר, וכך יותר סרטונים קצרים פירושם יותר חשיפה.

מי שנכנסו למשחק הם YouTube שראו את ההשפעה של סרטונים קצרים בטיקטוק ואינסטגרם. הם הבינו שהמגמה הולכת לכיוון של העלאת סרטונים קצרים, עם כלי תוכן רלוונטיים ליוצרים, ולכן הקימו את YouTube Shorts - חוויית וידאו קצרה חדשה (עד 15 שניות) שנמצאת בתוך ה-YouTube עבור יוצרים ואמנים שרוצים לצלם סרטונים קצרים וקליטים. יוטיוב התמקדו בשני מאפיינים מרכזיים: כלי יצירת תוכן וידאו נגיש וספריית מוזיקה עשירה.

מגמה נוספת שתתחזק יותר השנה היא וידאו באמצעות משפיענים ברשתות החברתיות. חברות ישתמשו יותר בפרסום משפיענים כדי למשוך לקוחות ולקבל את תשומת לב קהל היעד בצורה יותר אותנטית ומשמעותית.

במהלך השנה האחרונה, כלכלת המשפיענים צמחה והיא תמשיך לעשות זאת גם ב-2022. צמיחה זו נובעת במידה רבה מההתרחבות המהירה של טיקטוק. משפיענים הוכיחו שהמעריצים שלהם עוקבים אחריהם על פני פלטפורמות שונות, וכך נוצר כוח שיווקי בעיקר דרך וידאו לפרסום מותגים. הדור הבא של המשפיענים הם אלו היוצרים קהילת ידע ושמפרסמים לקהל היעד אותו הם מובילים. אפשר לראות שגם פייסבוק מבינה את כוחם של משפיענים, ומתכננת לשלם מיליארד דולר ליוצרים ב-2022.

צורת השיווק בווידאו עובדת גם בפורמט של שידור חי (Livestreaming). למעשה, זמן הצפייה בשידור חי ברשתות החברתיות ב-2021 עלה בכ-250%. בצורה זאת המותגים יכולים להציג את הערכים שלהם בצורה אותנטית. הווידאו בשידור חי גורם למשתמשים לחשוף את המותגים ולהרגיש בנוח יותר לבצע רכישה. יותר ויותר רשתות חברתיות מאפשרות פיצ'רים של לינקים לרכישה בשידור חי וכך מאפשרות למותגים או משפיענים להמליץ ​​על מוצר ולשתף קישור ישיר ללחיצה במהלך שידור חי.

ברשתות החברתיות אפשר לראות את אפשרות הסטרימינג ב-TikTok Live, Twitter Live,
 Facebook Live, Instagram Liveו-YouTube Live. שידורים חיים יהפכו נפוצים ומתוחכמים עוד יותר בתעשיות שונות במהלך 2022.

גם לינקדאין ראתה כי טוב והחליטה שהווידאו יהווה שחקן מרכזי אצלה. לינקדאין תשיק במהלך 2022 אירועי וידאו אינטראקטיביים בסגנון קלאבהאוס. הפיצ'ר יהיה פלטפורמת אירועים, שבו היא תציג רישום, אירוח ושיווק אירועים אינטראקטיביים בשידור חי.

אז איך ניתן להפיק את המיטב מעלייתו של שיווק באמצעות וידאו:

  • השקיעו זמן בהפקת תוכן וידאו באיכות גבוהה עבור המותג שלכם והעברת הידע.
  • היו פעילים בפלטפורמות וידאו.
  • צרו שיתופי פעולה באמצעות תוכן וידאו שנוצר על ידי משפיענים ועל ידי משתמשים.
  • הקצו תקציב להפקת וידאו איכותית.

בתוך הארגון, מחוץ לארגון. לעבודה ולעצמכם. הכל כבר מתערבב, ואולי לטובה.