ארגונים מובילים בטרנספורמציה דיגיטלית הם ארגונים המבינים באמת את התנהגות הלקוחות, מדמיינים מחדש מוצרים או שירותים שייתנו ערך מוסף חדש משמעותי ללקוח, ומציעים באופן מהיר וזריז פתרונות המבוססים על הערך המוסף ועל חוויה דיגיטלית מלווה (web, app, or IoT) לכל שרשרת האספקה מהארגון ועד הלקוח, תוך נטישת מודלים קיימים אם יש בכך צורך.
ארגונים אלו יכולים להיות כאלו שנולדו כדיגיטליים (דוגמת אמזון), או כאלו שנולדו בסביבה המסורתית, וביצעו קפיצת מדרגה להיות כאלו (דוגמת Disney).
יש הרבה גורים המשפיעים על היותו של ארגון דיגיטלי מוביל, אך המשמעותי ביותר הוא הסגנון והגישה של המנהל המנהיג את הארגון.
מנהיגים אלו פועלים אחרת. הם מבינים שיש עכשיו חלון הזדמנויות וחייבים, לפעול. אין ברירה אחרת. ויחד עם זאת הם מבינים שאף אחד לא מצליח בסיבוב אחד. הצלחה מושגת, שלב אחר שלב.
לאלו שחושבים שהשינוי עוד לא הגיע- ייתכן ואכן טרם. אך עליהם לשים לב שחלק מהשינויים הם מתחת לפני הקרקע- וכשיופיעו מעל פני השטח יהיה מאוחר, ולכן נדרש לפעול- כבר אתמול.
למה? שישה גורמים מניעים:
1. לקוחות- רוצים פתרונות חדשניים יותר, מבוססי דיגיטל וחוויה דיגיטלית.
2. טכנולוגיות חדשות disruptive.
3. התחרות גלובלית. חדשנות יכולה להגיע מכל מקום בעולם, ומיותר ממגזר אחד.
4. צמיחה משמעותית באסיה (סין והמזרח)- גם בחדשנות וגם במוצרים ושירותים חדשים.
5. עידן של הרבה חברות קטנות שמצליחות בגדול (עידן הסטרט-אפים).
6. פריצת חברות ההייטק לשווקים מסורתיים.
חשוב לציין, שלמרות שהטכנולוגיה משמשת כשחקן מרכזי בטרנספורמציה, היא אינה חזות הכל אלא משמשת כמנוע ומניע לשינוי.
דוגמאות לשינויים משמעותיים:
- המעבר לקניות online
- סרטים עם חוויית לקוח שגורמת לנו צרוך יותר
- העוזר הדיגיטלי (Alexa, Siri, etc.)
- שירותי ענן
דוגמאות לחברות מובילות: Amazon, Microsoft, Tesla, Walmart, Disney+, Twitter, Apple, Adobe.
|