PWA – Progressive Web App

בעשור האחרון, הסמארטפונים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו ומפעילותנו היומיומית - וכך גם עולה השאלה, מהי חווית המשתמש הטובה ביותר, שבעלי עסקים ירצו להעניק ללקוחותיהם. ההתלבטות העיקרית היא בין פיתוח אתר שמתאים לכל המסכים (כלומר רספונסיבי) לבין פיתוח אפליקציה, ואולי בכלל כדאי לשלב בין השניים. כאן בדיוק נכנסת לתמונה טכנולוגיית PWA – Progressive Web App (אפליקציות ווב מתקדמות), המאפשרת ליהנות משני העולמות.
טכנולוגיית PWA - מה זה?
טכנולוגיה חדשה יחסית שפותחה לראשונה בשנת 2015 על ידי גוגל. והרעיון העומד מאחורי PWA הוא בעצם רצון ליצור דור חדש של אתרי אינטרנט אשר מתנהגים ממש כמו אפליקציה כאשר מפעילים אותם במובייל, ומעניקים לגולש טעינה וגלישה מהירה וחשוב מכל - חוויית ממשק משתמש נוחה ואיכותית מכל דפדפן, ללא תלות במערכת ההפעלה של המשתמש.

Progressive Web App - מאפיינים עיקריים
● מדובר למעשה באתר אינטרנט לכל דבר, למרות שחוויית המשתמש ב-PWA דומה יותר לזו של אפליקציית מובייל.
● אפליקציות ה- PWA הן רספונסיביות, כלומר ניתן לגלוש בהם מכל מכשיר.
● אפליקציות PWA הן בטוחות יותר, משום שהן מוגנות בטכנולוגיית https, המקשות על האקרים לצפות במידע, להחליף תוכן, לשתול מידע ועוד פעולות שכאלו.
● האתר מתנהג כמו אפליקציה, ולכן מאפשר גלישה גם אם מכשיר אינו מחובר לאינטרנט, שליחת התראות למשתמשים, שימוש במצלמה וביכולות האיתור והמיקום ועוד. בזכות שליחת התראות למשתמשים (הודעות Push) ניתן להגדיל את הסיכוי שלקוחות יחזרו לאתר. כך למשל, אם לקוח לא השלים קנייה, נשלחת לו התראה שמזכירה לו לחזור ולהשלים את הרכישה.
● אין צורך לבצע הורדה והתקנה של אפליקציה, ניתן להתקין את האפליקציה על מסך הבית, וכך נוצרת גישה נוחה ומהירה לאתר.
● אפליקציות PWA יודעות להתאים את עצמן לכל סביבת פיתוח: אנדרואיד, אפל, ווינדוס ועוד.. ואין צורך לפתח בהתאמה למערכת הפעלה.


דוגמאות לאפליקציות PWA - חברות גדולות ומוכרות שעושות שימוש באפליקציות ווב מתקדמות, הנה כמה מהן: Twitter, Uber, Instagram, Ali Express, Spotify, Airbnb, Starbucks, etc.

מקור:
טכנולוגיית PWA
דוגמאות לאפליקציות PWA