זה הזמן להתחיל לאסוף את סיפורי מגיפת הקורונה של הארגון שלכם

כמה סיפורים סיפרתם היום? כמה שמעתם? רוב הסיכויים שיותר מכמה.
רוב בני האדם מספרים סיפורים לאורך כל היום, החל ממה הם עשו בסוף השבוע, דרך מה התרחש בפגישה שבה נכחו היום, ועד מה אכלו במסעדה אתמול בערב.
אנו מספרים סיפורים זה לזה מאז שהמצאנו את השפה לפני מאות אלפי שנים.
הרבה לפני שאנשי המערות הראשונים סיפרו את סיפוריהם באמצעות ציורים על קירות המערות, שמענו ולמדנו מסיפורים שסופרו בעל פה.
סיפורים עובדים מכיוון שהם מעוררים תגובות מוחיות. לדוגמא, כאשר אנו שומעים סיפור מותח או מפתיע, המוח שלנו משחרר דופמין המגביר מוטיבציה, מיקוד ואנרגיה.
כאשר אנו שומעים סיפורים המערבים פגיעות או אמפתיה, המוח שלנו משחרר אוקסיטוצין, שגורם לנו להרגיש אדיבים ומעניק לנו תחושת שייכות ואמון.
סיפורים מצחיקים משחררים את אותם אנדורפינים שמניעים יצירתיות, המהווה תרופה נהדרת לתחושות לחץ.
כמו אנשים, גם לארגונים יש סיפורים. למעשה, כל ארגון מתחיל בסיפור.
לארגונים סיפורים על הצלחות, כישלונות, עובדים, לקוחות והישגים. אפילו השמועות והרכילויות היומיומיות במקום העבודה הן סוג של סיפור.
בעולם החדש והמוזר של מגיפת הקורונה מתהווים סוגים חדשים של סיפורים.
בימים אלו, ארגונים מספרים על איך הם נאבקים, שורדים, מסתגלים, ממציאים מחדש ואפילו פורחים, וכאשר מגיפת הקורונה תסתיים, אנחנו נראה סיפורים רבים על צמיחה, התאוששות ויצירה.
אילו סוגי סיפורים הארגון שלכם יכול לייצר בעקבות מגיפת הקורונה:

  • סיפורי עובדים: איך הארגון שלכם סייע לעובדים ללמוד לעבוד אחרת? האם הצעתם תמיכה בכמה מהאתגרים הנפשיים שעוברים על העובדים? כיצד סייעתם לאלה המטפלים בבני משפחה חולים?

  • סיפורי קהילה: האם הארגון שלכם עזר בתרומות לקבוצות שונות? האם מנהלים תרמו את משכורתם בכדי להילחם במגיפת הקורונה?

  • סיפורי לקוחות: ארגונים רבים סייעו ללקוחות על ידי הורדת מחירים, ויתור על עמלות, הצעת תמיכה בחינם או דחיית תשלומים – ספרו על כך.

  • סיפורי הישרדות: ארגונים מסוימים היו צריכים למצוא שיטות עבודה חדשות בכדי לשרוד. איך הצוותים שלכם עבדו יחד כדי לעבור את הימים המאתגרים ביותר של מגיפת הקורונה?

  • סיפורי שינוי: מה השתנה בדרך בה אתם "עושים עסקים"? כיצד שיתפו פעולה צוותים מרוחקים? איך התאמתם במהירות את שגרת העבודה שלכם?
כדי להתחיל לאסוף את סיפורי הארגון שלכם, מנו מישהו שיהיה אחראי על איסוף הסיפורים וסיווגם. בקשו מהמנהלים בשטח לספר את סיפורי הצוות שלהם או הזמינו את העובדים לחלוק זה עם זה בניצחונות ובאתגרים.
אגב, סדנת סיפור סיפורים היא התחלה טובה בכדי ללמד את חשיבותם של הסיפורים וכיצד ניתן לספר ולשמר אותם.
סיפורי הארגון שלכם יבנו את הנרטיב והסיפור הכולל של המותג שלכם לאורך שנים רבות.