מדיה חברתית: סכנה או צורך?
מאת: פרדי סליבינסקי

יש האומרים שרשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם או לינקדאין מרתקות, הכרחיות ואף חיוניות כיום. אחרים מחשיבים אותם כמיותרות, מסוכנות ועם השפעות רעות על האנשים. האמת היא שמאז שהם הופיעו בחיינו, העולם השתנה, אך לפעמים קשה לאנשים להסתגל לשינויים ולחיות איתם.


ברור לכולנו שיש המון היתרונות ברשתות החברתיות ושהם הגיעו לחיינו לטובה. הם הגיעו לחיינו כדי לגרום לנו להרגיש חלק ממשהו גדול, כדי לגרום לנו להיות יותר מחוברים אחד לשני או לעזור לנו בחיי היום יום שלנו, אבל אם לא יטופלו בזהירות ועם קצת תבונה או ביקורת, הם יכולות להוביל אותנו למקומות מאד לא טובים. מקומות בהם האנשים מושפעים לרעה מהכח העצום שיש למפלצות האלה.
המדיה החברתית שומרת עלינו בקשר עם "העולם האמיתי". "עולם אמיתי" שהוא לא תמיד הכי אמיתי שיש. כשאנחנו נכנסים לרשתות החברתיות, אנחנו מרגישים מעודכנים בכל מה שקורה סביבנו, אנחנו מרגישים שאנחנו במקום הנכון, בזמן הנכון, איפה שהכל קורה, איפה שכל החברים שלנו נמצאים. האמת, שזה נראה כמו המקום הכי טוב להיות בו.
למשל, בהרבה ארגונים וחברות משתמשים ברשתות החברתיות כדי לתקשר עם הלקוחות או עובדים שלהם. מן ערוץ ישיר שבו ניתן להעביר מידע, לדון, לשתף או סתם לדבר ולצחוק.
אבל בעצם מה שקורה זה שהרשתות החברתיות מבודדות אותנו מהחברים שלנו, מהסביבה שלנו, כי למה שנרצה לצאת מהמקום הכל כך נוח הזה?


קיימים הרבה אנשים שמצליחים לנצל את הרשתות החברתיות לטובה, שמצליחים להקים עסקים, להיות בקשר עם משפחה רחוקה או להרגיש חלק מקהילה, אבל בסופו של דבר חשוב לזכור שלרשתות החברתיות יש האינטרס, הם עסק של חברות בינלאומיות ענקיות, שכל מה שהם רוצות זה להרוויח כסף על חשבוננו ולגרום לנו להיות תלויים בהן.
האם יש תושבה לשאלה "מדיה חברתית: סכנה או צורך?" לא כל כך...


בסופו של דבר הרשתות החברתיות הגיעו לחיינו כדי שנהנה מהם, כדי שנהנה מהעולם החדש והמרגש הזה. אך יחד עם זאת, בואו לא ניפול בטעות של להאמין לכל מה שנאמר או מתפרסם ברשתות החברתיות, בואו לא ניפול למקומות לא טובים שאחר-כך יהיה קשה לצאת מהם.

 

מקורות:

https://jacetaniaexpress.com/las-redes-sociales-peligro-o-necesidad-articulo-de-opinion-de-juan-jose-mairal/
https://www.elsevier.es/es-revista-revista-medica-clinica-las-condes-202-articulo-impacto-redes-sociales-e-internet-S0716864015000048