Working Out Loud
מאת: שרית ביין

מה זה?


Working Out Loud, או בעברית " לעבוד בגדול" היא שיטה שפיתח ג'ון סטפר (John Stepper) להפיכת רשת חברתית לכלי עבודה יומיומי. השיטה מלמדת כיצד לבנות מערכות יחסים שיכולות לעזור להשגת מטרות, פיתוח יכולות אישיות ולמידת נושאים חדשים.


עפ"י השיטה, במקום ליצור networking, עלינו להשקיע במערכות יחסים ופיתוח יחסי תועלת ארוכי טווח, ולשתף בניסיון שצברנו ובחוויות שעברנו. ההשקעה לאורך זמן היא זו הבונה אמון בין האנשים ומעמיקה את תחושת הקשר, וכך גדל הסיכוי לשיתוף פעולה ועזרה הדדית.


כאשר אנו "עובדים בגדול", אנו מרוויחים גישה ליותר אנשים, ידע והזדמנויות שיכולים לעזור, ולכן אנו יעילים יותר. בנוסף, רשת היחסים המשמעותית הגדולה שלנו מעניקה תחושה חזקה יותר של שליטה, יכולת וחיבור. עפ"י סטפר, הרווח מכך הוא כפול – אנו נהנים ממוטיבציה חזקה יותר ללמידה והתפתחות וצבירת ערך מקצועי אישי רב, והארגון בו אנו עובדים נהנה מהחדשנות ומשיתוף הפעולה.


עקרונות השיטה

  1. בנייה של רשת חברתית – מקצועית כלומר - איך לבנות רשת של יחסים עמוקים ובעלי משמעות עם אנשים. הרשת צריכה להיות מבוססת על אמון, וזוהי רשת אשר תוכל להביא ערך משמעותי.
  2. נראות לעבודה שאנו מבצעים – בניית מוניטין, עבודה משותפת עם ממשקים רבים ככל האפשר להוצאת תוצר טוב יותר, הרחבת המעגלים המקצועיים וקבלת פידבקים מכמה שיותר אנשים על העבודה המבוצעת.
  3. להוביל בנדיבות (lead with generosity) - הנתינה צריכה להיות בשמחה, בלי לצפות לקבל בחזרה. מתבטא גם בהערכת האחר, התעניינות בתחומי העניין שלו, הקשבה פעילה כולל שאלת שאלות ומתן תחושה לאחר שהוא חשוב.
  4. השתפרות - ההנחה הבסיסית היא שאין נכון ולא נכון ושאנו נמצאים בתהליך של שיפור מתמיד של היכולות שלנו. הדגש הוא על התהליך ופחות על התוצאות. לצורך כך, חשוב לתת מקום לטעויות, ולבקש עזרה כאשר נתקלים בבעיה ולהתמקד בהתקדמות האישית שלנו במקום בהשוואה לאחר.
  5. מטרה ברורה – בחירת מטרה פשוטה וברורה הופכת אותה לתכליתית, ומכוונת אותנו עם מי לבחור לבנות קשרים ואילו סוגים של תרומות אנו מביאים איתנו. על מנת להגדיר מטרה בצורה טובה ניתן לשאול שאלות כגון - מה אני מנסה להשיג? מי קשור למטרה שלי? איך אוכל לתרום לאנשים להעמקת מערכת היחסים שלנו?

מעגלי עבודה בגדול – Work Out Loud Circles

 

מעגלי העבודה הם קבוצות של 4-5 אנשים אשר עוזרים אחד לשני לייצר את ההרגלים של – Work Out Loud. במהלך 12 שבועות חברי הקבוצה נפגשים מדי שבוע לפגישה האורכת שעה, ובמהלכה כל אחד מהחברים בקבוצה בוחר יעד ומטרה, ואז מתרגלים בניית רשת חברתית מקצועית, שיכולה לעזור לקדם את המטרות שהוגדרו. הפגישות יכולות להיות וירטואליות ברשת או פנים מול פנים.

לסיכום
עפ"י השיטה, באמצעות השקעה במערכות יחסים ופיתוח יחסי תועלת ארוכי טווח עם מספר רב של אנשים, כל אחד מאיתנו יכול להשיג את מטרותיו, לפתח יכולות אישיות ולהביא ערך רב יותר לארגון בו הוא עובד.