הכירו את מיקרוסופט VIVA
מאת: אלעד פירן

העולם שלנו משתנה כל הזמן, בין אם אנו שמים לב לכך או לא... ובשנת 2020 - כולנו שמנו לב לכך. מגפת הקורונה השפיעה עלינו, היא שינתה את כללי המשחק שלנו כמעט בכל תחומי החיים, ובהם כמובן גם בתחום העבודה שלנו. לאור המצב ולאור השינויים ב2020 רובנו למדנו לעבוד אחרת, לעבוד מרחוק, להשתמש בכלים חדשים לתקשורת, להעברת מידע בינינו, לניהול הפרויקטים שלנו. חווית העבודה שלנו (employee experience) עברה שינוי משמעותי.
ב2021 אנו רוצים כולנו שהאירוע הזה יסתיים. ולצד זה, נראה שחלק מהשינויים שאימצנו ב2020 – יישארו איתנו גם בהמשך. נחכה ונראה.

 

מיקרוסופט היא חברה ותיקה בשוק, ורובנו משתמש בכלים ובמוצרים שלה כבר שנים רבות. Windows, Office, SharePoint, ועוד. בשנים האחרונות במיקרוסופט עובדים רבות על חווית המשתמש וחווית העובדים, דרך מוצרים חדשים, כלים לתקשורת, עבודה מרחוק ועוד... למשל, העברת מרבית הכלים לענן (365 Office, SharePoint, ועוד), והשקת כלים חדשים כמו Teams.

 

ועכשיו מגיע עוד משהו חדש – מיקרוסופט VIVA.
בפרסום מה2.4.21 - תחת הכותרת " Microsoft Viva: Empowering every employee for the new digital age" (מיקרוסופט ויוה: מעצימים כל עובד לעידן דיגיטלי חדש) מתארים לנו את תהליך החשיבה המוביל את מיקרוסופט ליצירת סביבת עבודה משולבת לעובד החדש...

 

מה זה מיקרוסופט VIVA?

מיקרוסופט VIVA היא סביבת עבודה משולבת שתכלול תקשורת, תובנות, למידה, ידע, משאבים וכלים עבור העובד, כדי ליצור לעובד (ולארגון) חווית משתמש טובה יותר וסביבת עבודה איכותית יותר, המעודדת מצוינות, למידה ושיפור מתמשכים.

 

צפו כאן בסרטון היכרות עם VIVA:
Introducing Microsoft Viva – The Employee Experience Platform and Ecosystem  

 

סביבת העבודה של VIVA מבוססת על סביבת מיקרוסופט 365 בענן, ומחוברת לכלים הקיימים כיום, Teams ואפליקציות 365 בענן.

 

מה נקבל במיקרוסופט VIVA?
במיקרוסופט מדברים על מספר מודולים של VIVA המתוכננים כעת, ומציינים שמודולים נוספים יהיו בהמשך.
המודולים שנחשפו עד כה הם:

  • Viva Connections – מודול זה נועד לתקשורת בין העובד לארגון. דרך קישוריות דרך Teams לכל אמצעי התקשורת, המידע והידע הארגוניים; למעשה, מדובר בהפיכת הפיד האישי של העובד לשער הכניסה האישי שלו לכל תכני הארגון, בהתאם לצרכיו ולהעדפותיו של העובד.
  • Viva Insights – מודול זה נועד לטובת הייעול האישי של עובד; למעשה, שילוב כלי האנליטיקה הארגוניים ברמת העובד, הביצועים שלו והרגלי השימוש שלו בעבודה, בכדי לשפר ולייעל את זמן העבודה של העובד. ולמנהל בארגון, Insights מספקת גם דשבורד לניהול הצוות שלו.
  • Viva Learning – מודול זה נועד לשילוב למידה אישית מקצועית בשגרה היומית של העובד, וליצור תרבות למידה משמעותית יותר בארגון; למעשה, שילוב של סביבת למידה אישית עבור העובד, דרך קורסים פנים ארגוניים מובנים וכן דרך המלצות למקורות מידע חיצוניים מומלצים להעשרה נוספת.
  • Viva Topics – מודול זה נועד לארגון, קטלוג ופרסום תחומי המומחיות (Expertise) והמומחים שלהם בארגון; למעשה, לקטלג ולהפיץ את נושאי העיסוק והמומחיות של הארגון ושל עובדים בו, באמצעות כלי בינה מלאכותית (AI), כדי לשפר את נגישות הידע והמידע הארגוניים לכלל העובדים. ובנוסף, האפשרות להמלצות בנושאי מומחיות שונים גם ממקורות מידע חיצוניים.

 

לסיכום,
החזון של מיקרוסופט VIVA נשמע מבטיח. נראה כי מיקרוסופט VIVA רוצה להגדיר מחדש את המושג One Stop Shop לעובדים ולארגונים, ולקחת את חווית המשתמש ואת חווית העובד שלנו למקום חדש...
ואני סקרן באופן אישי לנסות את הכלים החדשים ולראות כיצד הם תורמים לחוויה האישית שלי.

 

מקורות
1. כתבה באתר מיקרוסופט -Microsoft Viva: Empowering every employee for the new digital age 4.2.21  https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2021/02/04/microsoft-viva-empowering-every-employee-for-the-new-digital-age/ 
2. אתר VIVA מיקרוסופט,: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-viva/ 
3. סרטון: Introducing Microsoft Viva – The Employee Experience Platform and Ecosystem, https://youtu.be/JZeU0Fi-IqY