קטגוריות מוצרי ניהול ידע על בסיס תחרות
מאת: אלעד פירן

"תוכנות ושירותי ניהול ידע מאמצים גישה טכנולוגית חדשנית ורעננה. הדבר הכרחי, שכן בקרב לקוחות ועובדים קיימת ציפייה גבוהה שהמידע הנכון יגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון."
(ציטוט: KMWorld 100 Companies That Matter in Knowledge Management 2020 - באתר kmworld.com כאן)


המאמר מציג את הרשימה העדכנית של החברות החשובות בתחום המוצרים והשירותים לניהול ידע לשנת 2020 .

בניתוח רשימת 100 החברות ניתן לסווג את החברות השונות על פי מספר קטגוריות ש ל מוצרים ושירותים.


להלן סטטיסטיקת חלוקת החברות לפי קטגוריות (באחוזים):

 

 

השורה התחתונה:


רשימה זו משקפת את הכיוון בו ארגונים משקיעים יותר ויותר ב 2020, השקעה בכיוון של צריכת מידע ממוקד ובזמן אמת, ובשימוש גובר בכלי BI ואנליטיקס, ניהול תוכן חכם, ושימוש בכלי AI ומחשוב קוגניטיבי. מגמה זו קיימת כבר מספר שנים. ניתן לראות ייצוג בולט לחברות המתמקדות ביצירת פתרונות אלו -הם מייצגים יחד 38% מכלל החברות ברשימה.


עוד ניתן לראות ייצוג בולט לשני תחומים נוספים בהם משקיעים ארגונים כיום,

הראשון תחום תהליכי עבודה ואוטומציה (10%) גם הוא מגמה קיימת מזה מספר שנים, 

והשני תחום שירותי ענן (20%) שהוא מגמה חדשה ברוב הארגונים, העתידה להתפתח יותר בתקופה הקרובה.


ובצד שני, במיעוט, מופיעות ברשימה חברות העוסקות בתחומים של ניתוח טקסט ועיבוד שפות(3%) ולמידת מכונה (2% ),

שני תחומים שיתכן ויצטמצמו עוד בעתיד, או ייבלעו כחלק מפתרונות רחבים יותר.

 

מקורות:

KMWorld 100 Companies That Matter in Knowledge Management 2020