שיווק דיגיטלי, איך עושים את זה נכון...
מאת: יעל פיצ'ייץ'

כל חברה, קטנה כגדולה, חשוב למתג, לשווק ולקדם ברשת כמה שיותר.
החשיפה מושכת את תשומת לב הגולשים ובמיידי יוצרת אצלם מודעות לעסק שלכם.
כמו בכל שיטת שיווק או פרסום אחרת, גם בשיווק באינטרנט, המטרה היא למשוך את תשומת ליבם
של לקוחות פוטנציאליים.


השיווק דיגיטלי הוא שיווק מדויק, מדיד ואינטראקטיבי של מוצרים או שירותים באמצעות שימוש בטכנולגיות דיגיטליות כדי לרכוש לידים חדשים ולהפוך אותם ללקוחות. שיווק דיגיטלי מאגד את כל הפעילויות הדיגיטליות האפשריות לקידום עסקי למטרה ברורה, זאת באמצעות הגעה ממוקדת לקהל היעד, התייחסות לאישיות הנחשפת למסר, והעברת מסע רכישה מנוהל עד לשלב הרכישה.


הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון:

  1.  היו נוכחים היכן שנמצאים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם
    לפני שתבחרו ערוצי שיווק (פייסבוק, יוטיוב לינקדאין ואינסטגרם), בידקו היכן הקהל המדויק שלכם פעיל. ניתן לעשות זאת באמצעות שאלון קליטת לקוחות ושימוש בנתונים תקופתיים אודות הרשתות החברתיות השונות. לאחר שתאספו את המידע בחרו בשני ערוצי שיווק לפחות והקפידו על פעילות קבועה בהם.
  2. אל תפרסמו סתם – לכל פרסום יש מטרה
    לפני כל פרסום חשוב לבדוק האם הוא משרת את המטרה שלכם. המטרה יכולה להיות חשיפת מוצר, שיתוף אישי, קידום מכירות ועוד. כדי להצליח בשיווק דיגיטלי חשוב ליצור תמהיל תוכן שישלב בין המטרות השונות, יעניק ערך וסקרנות לעוקבים ולא יתמקד רק במכירות ובאינטרסים גלויים.
  3. קידום ממומן
    חשוב לבצע קידום ממומן אך הדבר חייב להיות מתוזמן. כלומר, במקום הנכון ובזמן הנכון. מודעות ממומנות בגוגל או פוסטים ממומנים בפייסבוק הם כיום חלק חשוב בשיווק דיגיטלי וניתן, בעבור כמה שקלים ביום, להגיע לקהל היעד הנכון. חשוב לצמצם את הפוקוס למשפט מפתח או מילת מפתח המאפיינת את קהל היעד שאליו אתם מעוניינים להגיע. מודעה המפנה לעמוד נחיתה אסטרטגי יכולה להיות שווה את ההשקעה הכספית.
  4. רשימות דיוור – אסור לוותר
    כלי רשימות הדיוור הינו כלי הכרחי לשמירה על קשר עם הלקוחות והעוקבים בפעילות שלכם.
    רשימות הדיוור מאפשרות להעביר מסרים גם ללקוחות שאינם נמצאים בפלטפורמות החברתיות, אלא רק מחזיקים במייל.
  5. תיחזוק דיגיטלי
    המטרה שלכם היא חשיפה והיא לא נעשית ביום, שבוע או חודש.
    חשוב לתחזק את התחום הדיגיטלי אחת לX זמן על מנת שתישארו במודעות אצל הלקוחות הפוטנציאליים.
    גם אם פרסום / מוצר אחד שפרסמתם לא מעניין את הלקוח ייתכן ופרסום / מוצר אחר שלכם יעניין.


לסיכום, ככל שתצאו לדרך מוכנים יותר, ברורים יותר וערוכים ליצירת והעלאת תכנים איכותיים לרשת, תקבלו תוצאות טובות יותר וחשיפה גבוהה יותר.
חשוב לבנות תשתית ונראות ברשת לפני תחילת הפרסום על מנת להגיע לחשיפה אפקטיבית.


תכננו מראש כל צעד שלכם, וזיכרו – כמה שיותר פעילות והעלאת תכנים ברשת – תקנה לכם חשיפה ושיווק למוצרים ולעסק שלכם בצורה טובה יותר.

 

בהצלחה!