תוכנות שימושיות (לא מקצועניות) להכנת סרטונים

בכתבות הקודמות שלי שעסקו בתחום הווידאו, תיארתי את השילוב בין סרטוני וידאו לניהול ידע (לכתבה המלאה לחצו כאן), הצגתי טיפים לכתיבת תסריט לסרטון (לכתבה המלאה לחצו כאן), טיפים לצילום וידאו (לכתבה המלאה לחצו כאן) , פלטפורמות לניהול וידאו בארגונים (לכתבה המלאה לחצו כאן), סקרתי את האופן בו ניתן למנף וידאו כערוץ למידה (לכתבה המלאה לחצו כאן) ודנתי בחשיבות של מינוף וידאו כערוץ תקשורת פנים ארגוני אסטרטגי (לכתבה המלאה לחצו כאן).

 

שילוב של סרטוני וידאו ככלי משלים לתהליכי ניהול ידע בארגון יכול לסייע בהעלאת אפקטיביות השימוש בידע הארגוני. לדוגמא, שילוב קטעי וידאו קצרים של עובדים המספרים על שימוש בתובנות המנוהלות במאגר עשוי להוסיף נופך אישי ולסייע הן בהבנת הצורך בתובנה והן ביצירת מוטיבציה לאמץ אותה. אפשרות נוספת, היא שימוש בסרטונים ככלי להעברת ידע לעובדים הפזורים ברחבי המדינה. דרך זו הינה מהירה וקלה יותר לביצוע עבור העובד בהשוואה לקריאה של נוהל חדש או להדרכה פרונטלית (חוסך משאבי זמן וכסף ומגביר את סיכויי ההטמעה של המידע).

לפני שנתחיל לסקור תוכנות שימושיות לעריכת וידאו, בואו נציג קצת סטטיסטיקות של סרטוני וידאו באינטרנט:

 

  • 82% ממשתמשי Twitter צופים בתוכן וידאו ב Twitter
  • ל-You Tube יש למעלה ממיליארד משתמשים שהם קרוב לשליש ממשתמשי האינטרנט
  •  45% ממשתמשי האינטרנט צופים בווידאו למשך שעה בכל שבוע (אם זה דרך Facebook
    או You Tube).
  •  72 שעות של וידאו מועלות ל- YouTube כל 60 שניות
  •  משווקים שעושים שימוש בסרטוני וידאו לקידום מוצריהם, צמחו ב-49% יותר, מאשר משווקים שלא עושים שימוש בסרטוני ווידאו.

לא אלאה אתכם בעוד סטטיסטיקות, אך רק אומר כי התחזית לשנת 2019 מדברת על כך ש-80% מכלל התעבורה באינטרנט תהיה צפייה בוידאו. אז אם אסטרטגיית ניהול הידע שלכם לשנה הקרובה לא כוללת וידאו, הגיע הזמן לעשות זאת. נכון, לא תמיד רוצים להוציא כסף על דברים שנראים פחות חשובים בארגון או בעסק, לכן תמיד יש אפשרות להתחיל בקטן ולהכין סרטוני וידאו בעצמכם וזאת באמצעות תוכנות פשוטות לעורכים המתחילים.

להלן הסקירה שלי לתוכנות עריכת וידאו למתחילים:

 

1.  iMovie של אפל – מיועד לבעלי Mac, אך גם לבעלי iPhone או iPad (באמצעות אפליקציה ייעודית שקיימת בכל מכשיר). היתרון של התוכנה הזו, היא בכך שניתן לצלם את הסרטון ב- iPhone או ב- iPad ולהעביר אותו לעריכה ב- Mac, באמצעות פונקציית ה- Airdrop של אפל.
אם אתם מחפשים פשטות ואלגנטיות, iMovie היא בשבילכם. אחד המאפיינים הבולטים בתוכנה זו הוא "המסך הירוק", באמצעותו ניתן להטמיע דמויות על כל רקע שנבחר. יתרון נוסף הוא היכולת לייבא שירים או רצועות קול באמצעות iTunes או GarageBand. אחרי שסיימנו לערוך, ניתן לשתף את הסרטון במהירות באמצעות iMassage או Facebook.
עלות – חינם לרוכשי מוצרי Apple. 

 

מידע נוסף על התוכנה >>

 

2. Nero Video – תוכנה לעריכת וידאו זולה, אך עם זאת מגיעה עם המון פיצ'רים ואפקטים שונים.
מדובר בכלי עריכה למתחילים, די פשוט ופחות "מקצועי" מתוכנת Filmora שמוזכרת כאן.
היא מאפשרת לכם לערוך בקלילות סרטים, בשיטת Drag & Drop שזה מאוד נוח לעורכים מתחילים.
היתרון של הכלי- מכיל יותר מ-1000 תבניות לסרטונים, מה שיכול מאוד להקל על מלאכת העריכה, בייחוד לעורכים מתחילים.

 

מידע נוסף על התוכנה >>

 

3. Corel VideoStudio – לתוכנה זו יש את כל המאפיינים שצוינו בשאר התוכנות מעלה, כולל אפשרות לעריכת 4K ו- VR360  למתקדמים. בנוסף, מאפשרת גישה ליותר מ-2000 פילטרים ואפקטים שונים, כולל אפקטים פרימיום של מובילי התעשייה בתחום.  היתרון הגדול של התוכנה הזו בכך שהיא מאפשרת מעקב תנועה אחר הדמויות המופיעות בשוט מסויים בסרטון, כלומר יכולת לעקוב אחר דמות או אובייקט באמצעות חץ, לבצע טשטוש על פנים או להוסיף פריט לבוש מצחיק. החיסרון שלה התוכנה היא המהירות שלה ביחס לאחרות.

 

מידע נוסף על התוכנה >>

 

4. Filmora – תוכנה פשוטה לעריכת וידאו באיכות גבוהה. מציעה גרסה חינמית לשימוש.
אני משתמש בה באופן אישי ויכול להמליץ עליה בחום רב. העיצוב הוא מאוד אינטואיטיבי וקל לשימוש. התוכנה מגיעה עם המון מסננים, שכבות, אלמנטים של תנועה, מעברים ומבחר קטן של מוסיקה ללא תמלוגים. בנוסף, מאפשרת יצירת כותרות מגניבות שלא מביישות תוכנות מקצועיות יותר. היתרון הכי גדול שלה הוא בכך שהיא מאפשרת עריכה "במצב קל", מיוחד לעורכים מתחילים בו
ניתן לערוך רק על ידי גרירה ושחרור קליפים, בחירת נושא, ובחירת מוסיקה.
ישנה אפשרות גם לרכוש את הגרסה המלאה שמאפשרת יותר פונקציונליות לעורכים מתקדמים

 

מידע נוסף על התוכנה >>

 

5. Shotcut – תוכנה חינמית לחלוטין (בקוד פתוח), יכולה לשמש אתכם בצעדיכם הראשונים בעריכת וידאו. התוכנה תומכת במגוון רחב של פורמטים, הממשק אינטואיטיבי ופשוט להפעלה. העריכה מתאפשרת גם באמצעות Drag & Drop, מה שמאוד מקל על תהליך העריכה למתחילים. 

 

מידע נוסף על התוכנה >>

 

6. Photos App Windows 10 – המחליף הרשמי של Windows Movie Maker. התוכנה הזו מותקנת בחשבים בעלי מערכת הפעלה של Windows 10 והיא קצת נחבאת אל הכלים, כי כל מי שמבצע חיפוש של כלי לעריכת וידאו במערכת הפעלה זו, עלול שלא למצוא אותה. רק באמצעות שיטוט קצר בגוגל, מבינים איפה היא מתחבאת, אך לא ברור מדוע מייקרוסופט עשתה זאת מלכתחילה. מדובר בכלי עריכה פשוט מאוד, די דומה בפונקציונאליות שלו לגרסה הקודמת, מושלם לעורך וידאו מתחיל שלא מחפש להוריד תוכנות ולהוציא כסף.  הכלי מאפשר עריכת סרטון מתוך מספר תבניות מוכן, כלומר אני בוחר קובץ וידאו/תמונות והכלי בעצם עושה עבורי את כל העבודה על ידי בחירה של אפרטים, מעברים והתאמת מוזיקה בהתאם לתבנית שבחרתי. היתרון של הכלי הוא ביצירת אפקטים של תלת ממד ( כן, גם אני הופתעתי).

 

מידע נוסף על התוכנה >>

 


7. Windows Movie Maker – התוכנה הראשונה איתה עשיתי את צעדיי הראשונים בעולם עריכת הווידאו, אי שם לפני יותר מעשור. השארתי אותה לסוף, גם בגלל שיש לי אליה חיבה קטנה, גם אחרי המון שנים, אבל גם בגלל שהתוכנה הזו נתמכת עד Windows 7בלבד ולכן אם ברשותכם מחשב עם Windows 10, כבר לא תוכלו לעשות בה שימוש. התוכנה היא הכי פשוטה שאני מכיר, בלי יותר מידי פונקציות ואפקטים. פשוט גוררים תמונות/קבצי ווידאו, משלבים מוזיקת רקע וכתוביות והרי לכם סרטון מוכן תוך מספר דקות. מי שרוצה להשקיע יכול להוסיף מעברים או אפקטים מתוך המאגר המצומצם שקיים בתוכנה.

 

מידע נוסף על התוכנה >>


לסיכום, הסקירה נועדה לאפשר לכם לבחור מתוך מספר כלי עריכה פשוטים וקלים לשימוש. אם אתם ממש בתחילת דרככם, אמליץ לכם להשתמש בכלי העריכה של Windows (Movie Maker או Photos App).
לאלו שמחפשים כלי קצת יותר רציני, אוכל להמליץ לכם על Filmora. שיהיה בהצלחה לכל העורכים המתחילים וברוכים הבאים לעולם עריכת הווידאו. אני התאהבתי מזמן ומקווה שגם אתם.


מקורות:


https://www.wordstream.com/blog/ws/2017/12/15/best-video-editing-software-for-beginners   
 https://www.wordstream.com/blog/ws/2017/03/08/video-marketing-statistics  
https://www.popcorn-productions.co.il/12-%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%AA-  %D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%AA-%D7%95%D7%99%D7%93%D7%90%D7%95-%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%9C%D7%A6%D7%95%D7%AA/