לנהל ידע עם משמעות אישית

התחלתי את חיי המקצועיים כנציגת שירות בחברת סלולר.
בימים שבהם מינהלת ידע היתה מותרות, שם היא היתה עובדה מוגמרת כבר אז, לפני 20 שנה; השתייכתי לדור שלא ידע את הקלסרים.
בעמדה הקטנה, לבד בין הקירות והאוזניות, המינהלת היתה שם, איתי.
לימים, הצטרפתי לצוות מינהלת הידע.
הצוות היה גדול ומקצועי, ומינהלת הידע נתפסה כמערכת קריטית בארגון, מערכת משביתת שירות- כזו שבלעדיה לא נותנים שירות ללקוחות.

 

הימים עברו, המשכתי הלאה, והגעתי לעבוד ברום.
נחשפתי לעולם ניהול הידע ולפתרונות ניהול ידע נוספים ומגוונים.
הבנתי שניהול ידע הוא לא מובן מאליו בכל ארגון.
הבנתי שארגונים לא ממהרים להשקיע כסף בניהול ידע. הם מחפשים את החשיבות, את התמורה, את התועלת הארגונית. לא מתחילים מבלי להשתכנע בצדקת הדרך.
השאלות הללו מאלצות גם אותי לחשוב מה ישיג הארגון מניהול הידע שאני מציעה לו והאם זהו הפיתרון הטוב ביותר לצורך.
לא תמיד קל להגיע לתשובות, לא תמיד הן פשוטות.

 

לפני כמה שנים, טבענו את המונח 'ניהול ידע עם משמעות'.
אני מרגישה שהמונח הזה מאפשר לי להתמודד עם שאלות, שאני כאשת מקצוע מתחבטת בהן.

 

פתרונות ניהול ידע פנים ארגוניים, הם בעלי משמעות עצומה לעובדים בתוך הארגון:
ייעול ושיפור תהליכי עבודה, תמיכה טכנית, נגישות ופשטות במתן שירותים לעובד, ארגון מסמכים וידע הפזורים במרחב הוירטואלי, תיעוד ידע של עובדים ותיקים לקראת עזיבה או פרישה ועוד.

אך במקביל לכל אלה, אנו כל הזמן עם הפנים החוצה- בחשיבה, בגיבוש וביישום פתרונות ניהול ידע לטובת אנשים מחוץ לארגון: לקוחות, ספקים, שותפים.
מינהלות ידע למוקדי שירות, אתרי אינטרנט, טיוב מכתבים ומסמכים ללקוחות ועוד.
חלק מהארגונים הם ציבוריים וחלקם ארגונים גדולים במשק. בהיותם כאלה, כולנו נתקלים בהם בשגרת חיינו.
מבחינתי, להיות שותפה לפעילות ניהול ידע, שעשויה להשפיע עלי באופן אישי, זהו ניהול ידע עם משמעות אישית, והסיפוק שבעבודה במקרה זה הוא ענק.

 

ברכות חמות לחברת רום בשנתה ה-20, מאחלת לכולנו עוד שנים רבות של ניהול ידע עם משמעות.