"תזמון זה הכל בחיים".
לא בטוחה שהביטוי נכון בכל הקשר, אבל הוא די מדויק כאשר מדובר בתזמון שליחת דיוור לעובדים או לקוחות.
בעידן הסמארטפון, בו אנחנו מחוברים לרשת כמעט בכל רגע נתון, תקשורת עם לקוחות / עובדים באמצעות המייל היא אחת מהנפוצות ביותר.
כאשר אתם עובדים על דיוור לקהלי היעד שלכם, אתם תמיד משקיעים חשיבה רבה בתוכן, בעיצוב, ברשימת התפוצה ועוד.
אלו דברים מאוד חשובים, אבל בו בעת גם תזמון שליחת הדיוור הוא אחד הדברים הקריטיים שיש לקחת בחשבון.
שליחה בתזמון הנכון תביא עימה, ככל הנראה, יותר חשיפה לתוכן ואחוז הנעה לפעולה גבוה יותר.
אז כיצד ניתן לדעת מתי בדיוק זהו הזמן הנכון לשלוח את הדיוור?
ובכן, אין תשובה מדויקת לשאלה זו. התשובה מורכבת מכמה גורמים: מי קהל היעד והאופי שלו (עובדים, לקוחות) היכן הוא ממוקם גיאוגרפית, מהו אופי הדיוור (ניזולטר, הודעה ארגונית, הודעה שיווקית ) וכו'.
ובכל זאת, בואו ננסה להבין את התשובה על ידי הצצה במסקנות מחקרים גלובליים בנושא.
מחקרים גלובליים מראים באופן עקבי שהימים הבאים הם הטובים ביותר לשליחת דיוורים:
- יום שלישי – מרבית המחקרים מראים שזהו ללא ספק היום הטוב ביותר לשליחת דיוורים מאחר ויום שלישי הוא "במקום טוב באמצע השבוע".
- יום חמישי – המחקרים מראים שאם אתם שולחים 2 דיוורים בשבוע, בחרו ביום חמישי עבור הדיוור השני, מאחר והוא "הפיק" השני של תשומת הלב במהלך השבוע.
- יום רביעי - אמנם אין מחקר שהראה כי יום רביעי הוא הפופולרי ביותר, אך הוא הגיע במקום השני ברבים מהמחקרים.
ומה אומרים המחקרים לגבי מהי השעה הטובה ביותר לשלוח דיוור?
- 10-11 בבוקר – לא ממש שעות הבוקר המוקדמות בהן אנחנו "עוברים על המייל ומנקים אותו" אך גם לא קרוב לשעת הפסקת הצהריים, בה אנחנו מאבדים קצת ריכוז.
- 2 בצהריים- הרבה פעמים זהו תזמון טוב לשליחת דיוור מאחר ובשעות הצהריים המאוחרות, אחרי הפסקת הצהריים, אנשים מחפשים לצאת רגע מ"מוד" עבודה ונוטים להימשך יותר להסחות דעת.
- 8 בערב עד חצות – נשמע מוזר נכון? אבל לפי מחקרים גלובליים נראה שיש אחוז פתיחות גבוה בשעות הערב המאוחרות. לאנשים רבים יש חיבור למייל בטלפון הסלולרי, ורבים מהם מתפנים רק בשעות הערב המאוחרות לקריאת מיילים שלא הספיקו לקרוא במהלך היום.
- 6-7 בבוקר – עוד נתון מפתיע, אבל כשעוצרים לחשוב על זה, זה נשמע די הגיוני מאחר והרבה מהעובדים של היום מתחילים את היום שלהם בקריאת מיילים מהנייד עוד בעודם במיטה.
למרות חלק מהתוצאות המפתיעות, אני מאמינה שתוצאות המחקרים שהוצגו מעלה הם התחלה טובה בכדי להבין מתי הכי נכון לשלוח דיוורים.
אבל הדרך הטובה ביותר היא לעצור רגע, ולנסות להבין מה הכי נכון עבור קהל היעד שלכם.
בתור התחלה למדו את קהל היעד שלכם- האם הקוראים עובדים בארגון או שהם הלקוחות שלכם? באילו שעות הם עובדים ומתי הם נחים? מה סוג הדיוור שאתם שולחים להם (ניזולטר, פלייר שיווקי, הודעה ארגונית וכו') וכמה זמן ייקח להם לקרוא את אותו? חשבו - מהו הזמן הנכון בו הכי סביר שהקורא יעשה פעולה כלשהי בהמשך לדיוור ששלחתם לו.
תוכלו להבין יותר בקלות מה הכי מתאים לכם על ידי חלוקת רשימות התפוצה שלכם לקבוצות, שיקבלו את אותו הדיוור בדיוק, בימים ובשעות שונות (שהוצגו קודם לכן כזמנים הטובים ביותר לשליחת דיוורים).
לאחר מכן תוכלו לנתח את התוצאות ולהבין באיזה יום ושעה קיבלתם את התוצאות הטובות ביותר עבור הדיוור שלכם ( אחוז פתיחות, אחוז הקלקות, אחזו צפיות בוידאו, מכירות וכו')
תוכלו להיעזר באפשרויות בטבלה מטה בכדי לגלות מהו הזמן הטוב ביותר עבור הצרכים של הדיוור שלכם:
|
יום
|
שעה
|
תוצאות
|
אפשרות 1
|
יום שלישי
|
9-10 בבוקר
|
|
אפשרות 2
|
יום שלישי
|
2 בצהריים
|
|
אפשרות 3
|
יום שלישי
|
6 בבוקר
|
|
אפשרות 4
|
יום שלישי
|
8 בערב עד חצות
|
|
אפשרות 5
|
יום רביעי
|
9-10 בבוקר
|
|
אפשרות 6
|
יום רביעי
|
2 בצהריים
|
|
אפשרות 7
|
יום רביעי
|
6 בבוקר
|
|
אפשרות 8
|
יום רביעי
|
8 בערב עד חצות
|
|
אפשרות 9
|
יום חמישי
|
9-10 בבוקר
|
|
אפשרות 10
|
יום חמישי
|
2 בצהריים
|
|
אפשרות 11
|
יום חמישי
|
6 בבוקר
|
|
אפשרות 12
|
יום חמישי
|
8 בערב עד חצות
|
|
אז לפני שאתה לוחצים "Send" עצרו ושאלו את עצמכם – האם זה באמת הזמן הנכון לשלוח?
מקורות
• MailChimp’s insights for send time optimization. – Customer.io’s research on best day to send emails
• GetResponse’s research on the best day to send email. – WordStream’s research on the very best time to send email newsletters
• GetResponse’s research on the best days to send email newsletters. – Experian’s email marketing benchmark
• CampaignMonitor’s research on the best time to send email campaigns
• GetResponse’s roundup of the best time and day to send email