אי אפשר להמעיט בחשיבותם של כפתורי פעולה באתרים ובאפליקציות.
על מנת שמשתמשים יבצעו את הפעולה הרצויה (המרה) ויוכלו להשיג את מה שהם נכנסו בשבילו - המשתמשים חייבים ללחוץ על כפתור הפעולה, הכפתור המעודד לפעולה.
הכפתור באתר או באפליקציה הוא הנקודה שבה ההחלטה הופכת למעשה, אז הקדישו לו זמן מחשבה ראוי.
אל תסתפקו במילים גנריות ופשוטות שלא יזיזו למשתמשים שלכם או במילה אחת - זה כמו להאט לפני קו הסיום במירוץ.
מה זה כפתור CTA?
לחיצה על כפתור באתר / באפליקציה תוביל את הגולש לבצע את הפעולה שלשמה הוקם האתר, ולכן כדאי להשקיע מחשבה מרובה באופיו של כפתור הCTA. נבדיל בין שני סוגי כפתורים:
- כפתורים גנריים, מטרתם להנחות לפעולות פונקציונליות ומוכרות (שיתוף, כניסה לאתר, לצ'אט עם נציג וכו'). בכפתורים כאלה נהיה קצרים, ברורים ואינפורמטיביים ולא בהם נעסוק היום.
- כפתורי Call-To-Action (הנעה לפעולה), שבדרך כלל נועדו לגרום לגולש להשאיר ליד, להוריד אייטם או לרכוש ולקבל מוצר.
אי אפשר שלא לדבר על המושג מיקרו קופי במקרה שלנו "מיקרו קופי של כפתורים" הוא הדבר הכי מפתיע שיש, ושינוי של מילה אחת על הכפתור יכול להוריד או להעלות המרות/כניסות בעשרות אחוזים.
הגדרה בקצרה: מיקרו-קופי הם הטקסטים הקצרים שמפוזרים באתר: כותרות של תפריטים, שדות (שם השדה, מה שכתוב בתוך השדה או מתחתיו), הודעות שגיאה, הודעות אישור ("הזמנתך נקלטה"), הנחיות שימוש ("הקלד…", "לחץ על…"), כפתורים באתר, ובקיצור, כל מה שקשור לפעולות שעושה המשתמש באתר.
מיקרו-קופי מוצלח מאפשר לצמצם עיכובים אפשריים ו"חריקות" שונות במהלך העבודה בממשק.
למה לא לכתוב פשוט "שלח/י טופס"?
גולש שתכנן למלא את הטופס מראש ילחץ עליו בלי קשר למיקו-קופי שעל הכפתור, אבל רוב הגולשים צריכים דחיפה קלה שתגרום להם להמיר / להיכנס לפעולה. מילים גנריות לא יעזרו לגולש המתלבט שלכם לקבל החלטה וללחוץ, ועלינו להקל עליו בקבלת ההחלטה.
אין טוב יותר מדוגמאות:
מתוך אתר www.dudamobile.com על אחד מהכפתורים כאן אפשר היה לכתוב באופן פשוט וגנרי Start, Try it או Read more, אבל במקום זה הם החליטו באתר לרשום למשתמשים את השורה התחתונה שבשבילה הם לוחצים על הכפתור.