מנהל הדיגיטל בארגון, ובלועזית CDO (Chief Digital Officer) הוא בעל התפקיד שאמון על המרת עסקים "אנלוגיים" מסורתיים לעסקים דיגיטליים, תוך שימוש בטכנולוגיות מקוונות (כלומר, טרנספורמציה דיגיטלית). תפקיד ה-CDO מהווה כיום תפקיד בכיר ומשמעותי בצמרת הניהולית של הארגון. לרוב ימוקם במחלקת התקשורת, השיווק, או במחלקה ייעודית.
ניהול דיגיטלי הוא תחום חדש יחסית, שממציא את עצמו תוך כדי תנועה. בשני העשורים בהם הוא קיים, עבר התחום שינוי תפיסתי משמעותי. אם בתחילת הדרך הקריטריונים המרכזיים לתפקיד זה היו ידע טכני ויכולת ניתוח מידע, הרי שכיום נדרש גם ידע עסקי/שיווקי נרחב ועדכני.
למעשה, מנהל דיגיטל הוא מנהל רב-תחומי. הוא עוסק בתכנים, אך גם אמון על הטכנולוגיה- הערוצים הדיגיטליים השונים בהם תוכן זה מועבר; הוא מומחה למידע, אך גם מבין בשיווק אינטרנטי (קריטי לתכנים החוץ ארגוניים).
על מנהל הדיגיטל להיות גם בעל כישורי ניהול, בעל יכולת לשתף מידע, להיות פתוח לחידושים ולחפשם כל העת.
ובנוסף נדרש-
- הבנה בפרסום - גוגל, פייסבוק וערוצים נוספים
- הבנה ב- ANALYTICS ויכולות אנליטיות
- מכוונות לתוצאות
- הבנה בחוויית משתמש
- הבנה בטכנולוגיה - איך רותמים את הטכנולוגיות הקיימות בארגון ואיך מביאים טכנולוגיות חדשות מחוץ לארגון מתוך מטרה לשפר
- יכולת ניהול והובלת פרויקטים
- יכולת ניהול ספקים
תחומי האחריות של מנהל הדיגיטל מגוונים ועדיין מתפתחים. נמנים עליהם כיום התחומים הבאים:
- עיצוב המדיניות הדיגיטלית בארגון
- אחריות על פרסום בערוצים דיגיטליים
- תחזוקת הנכסים הדיגיטליים של הארגון
- תפעול צוותי אינטרנט
- היכרות עם פלטפורמות וכלים מובילים
- יכולת פיתוח רעיונות ואסטרטגיה לצד יכולות יישומיות
- היכרות עם מתודולוגיות לתכנון, שיווק בפועל, פרסום וניטור איכותי לניהול דיגיטלי אפקטיבי
כיום, כ-45% מהארגונים הגלובליים מעסיקים מנהל דיגיטל והאחרים מתכוונים לעשות זאת במהלך השנים הקרובות.
האם התפקיד לקראת גיבוש וקיבוע או שעוד ישתנה משמעותית? אין לאף אחד מושג. ימים יגידו.
לקריאה נוספת:
מקורות: