SEO - Search Engine Optimization

 על אופטימיזציה במנועי חיפוש / קידום אתרים במנועי חיפוש

 

על החיפוש ברשת


כאשר אנו מחפשים תוכן, מכל סוג, ברשת האינטרנט, אנו לרוב משתמשים במנוע חיפוש. וכשאנו מחפשים את התוכן במנוע החיפוש, כמה תוצאות אפשריות לנו?


המון תוצאות. אנו מקבלים אלפי תוצאות, או מאות אלפי תוצאות, ולעיתים אפילו מיליוני תוצאות לחיפוש שלנו. התוצאות מופיעות בדפי תוצאות החיפוש, בדרך כלל כ10 תוצאות בדף, פרושות על דפים רבים.


כמה תוצאות וכמה דפים, לדעתכם, האדם הממוצע קורא? - תוצאות בודדות, דף אחד או שניים.


איך מנוע החיפוש מתעדף את התוצאות שלו? איך המנוע קובע איזו תוצאה מופיעה בדף הראשון, איזו בדף השלישי, ואיזו בדף מספר 330?


על SEO – אופטימיזציה של מנועי חיפוש


תחום ה SEO - האופטימיזציה של מנועי חיפוש - עוסק במטרה הזו: "לקבל בצמרת תוצאות החיפוש את תוצאות החיפוש הכי רלוונטיות, מדורגות על פי הסדר היורד של הרלוונטיות שלהן, כאשר הרלוונטיות משקפת את מה שהתכוונו המשתמשים לקבל כאשר שאלו את ביטוי החיפוש הנתון." (ראו "קידום אתרים במנועי חיפוש", ויקיפדיה).


מצד המחפש, זה עובד די פשוט: אני רוצה למצוא את התשובה "הכי טובה" שיש לשאלה שלי, את התוכן "הכי נכון" לצורך שלי. מצד בעלי האתרים, זה גם עובד פשוט: אני רוצה לתת באתר שלי את התשובה "הכי טובה" בנושא, את התוכן "הכי נכון" בתחום שלי. כך אנו משיגים win-win.


בפועל, תחום ה SEO משרת את בעלי האתרים למטרה קצת שונה: אנו משתמש בכלי SEO בשביל לקדם את האתר שלנו ולהעלות אותו במעלה החיפוש. כך, אנו משתמשים בידע ובכלים בעיקר לצרכי השיווק שלנו.

 

תחום ה-SEO , האופטימיזציה של מנועי חיפוש, הוא אחד המתפתחים והחמים היום בעולם האינטרנט. קידום אתרים וקידום תוכן ברשת הינם מקצוע מבוקש, ורבים רוצים ללמוד את סודותיו.
והנה כמה מאמרים נוספים להכרות עם התחום:

 

לסיכום


לכל מי שמעוניין לקדם את מיקומו בתוצאות החיפוש: אפשר לכתוב הרבה, להיות רלוונטיים ביותר, אך נודה על האמת: הרוב פונים בסוף היום למומחה SEO שיקצר להם את הדרך. בינתיים זו כנראה דרך לא רעה להגעה לתוצאה מועדפת... עד שבא בעל האתר הבא ועושה אותו דבר.