חושים בעולם הווירטואלי
מאת: רויטל אלעזר

עצרו רגע ודמיינו מקום בארץ  או בעולם שביקרתם בו, מקום מרתק או יפה שהרגשתם צורך עז לשתף להעביר לחבר/ה או בן/ת משפחה את החוויה וההרגשה שאתם חווים באותו הרגע.

 

מה הייתם עושים? הדרך הכי פשוטה וקלה, להוציא את הסמארטפון ולצלם סרטון וידאו או לבצע שיחת וידאו עם אותו אדם במקום המרשים.

 

האם בדרך זו הצלחתם לדעתכם להעביר את כלל החושים שאתם חווים?


מה לגבי מגע הרוח או הצלילים הטבעיים מהמקום?

 

המציאות הווירטואלית מאפשרת להעביר מידע רב, אך עדיין לא את כל החוויה המציאותית
במלוא מובן המילה, מכלול החושים עדיין לא מוטמע בחוויה זו באופן מלא.

 

הפער הקיים חייב להצטמצם והלקות הווירטואלית כבר בתהליכי שינוי. כבר היום ניתן לשדרג את חווית הגלישה בשימוש בחושים נוספים מלבד חוש הראייה והשמיעה.
תחום קונסולות משחקי המחשב פיתחה את האפשרות לתחושת המגע בזמן משחק. קונסולת WII  של נינטנדו, מצליחים להעביר את תחושת הרעד שחש "שחקן" הגולף בזמן שהוא חובט במחבט, תחושה זו גורמת לשחקן לחוש את המשחק מזווית שקרובה יותר למציאות הפיזית.
בסופו של דבר הרעיון הוא לפענח את הדרך שבה הטכנולוגיה יכולה לשרת את ציבור בעלי האתרים, ובכלל את בני האדם.
בשנים האחרונות קיימת מגמת שיפור בהצגת חלון ראווה ויזואלי לאלמנט החשוב באתרי המכירה והוא המוצר. RotaryView פיתחה מוצר המיועד לעזור לאותם בעלי עסקים למשוך את הקונים הפוטנציאלים, ע"י הדגשת האלמנט החשוב ביותר שניתן למצוא באתריהם -  המוצרים שעומדים למכירה. בשונה מבית עסק פיזי, בו המשתמש יכול להסתכל ולמשש את המוצר מכל הכיוונים,  אתרי האינטרנט מציעים חוויה דו מימדית שעלולה למנוע מהרכישה להתממש.

 

באמצעות המוצר של RotaryView, יוכלו בעלי העסק להציע תצוגה מלאה של 360 מעלות של המוצר על גבי האתר ולהעניק חוויות שימוש מושלמת לגולשים.

 

כבר היום בעידן שלנו החוויה הווירטואלית קופצת מדרגה משמעותית המאפשרת להריח את המוצר לפני הקנייה או לקבל פרסומת באינטרנט למוצר מסוים עם ריחו המקורי.

 

קופסה קטנה בשם oPhone המתחברת לטלפון החכם או למסך המחשב מאפשרת להעביר ריחות וירטואליים מגוונים. רכיב זה מקודד ריחות, כמו שמצלמה מקודדת את הצבעים של המציאות או כרטיס קול המקודד את הצלילים המוקלטים. המכשיר "מצלם" ומעביר את הריח בקוד דרך האינטרנט. כשהוא מוצג למקבל הריח, ממש כמו שמוצג צילום על המסך, מתורגם הקוד לריח שמדמה את המקור.

 

העתיד כבר פה ובאוויר תחושת חדשנות!

 

לסיכום, אנחנו מרחק נגיעה משיפור משמעותי בחוויות המציאות הווירטואלית, לשיפור חוויות הגלישה וכניסה של חושים נוספים לעולם זה. זהו בהחלט זמן טוב לחשוב איפה זה יכול לפגוש אותנו בבית העסק שלנו, באתר האינטרנט שלנו, ובדרך בה אנחנו בחורים להציג את המוצרים או השירותים שאנחנו מציעים ללקוחותינו.
היכולת החושית של הטכנולוגיה קרובה להשתכלל, לרמת מציאות חדשה.
את זה נדע בעתיד -  והוא קרוב...

מקורות:

https://www.indiegogo.com/projects/ophone-duo#/

https://eureka.org.il/

http://www.demarket.co.il/senses/