בעוד שעיצוב יפה ומזמין יביא את הלקוח אל האתר או האפליקציה שלנו, תכנון ועיצוב יוצא דופן של אינטראקציות ומיקרו אינטראקציות, הוא המפתח לחוויית משתמש טובה יותר.
מיקרו אינטראקציות אלו פיסות קטנות של תקשורת, כמעט בלתי מורגשת, המתרחשות בזמן שאנו משתמשים באפליקציה / אתר. תקשורת המלווה ומסייעת לנו בביצוע משימות, תקשורת היוצרת חוויית משתמש פשוטה ואינטואיטיבית.
אינטראקציות, מיקרו ומאקרו, יוצרות אצל המשתמש סקרנות ורצון להמשיך ולחקור מה עוד ניתן לבצע.
ישנם מצבים רבים בהם ניתן ליישם מיקרו אינטראקציות כדי לשפר את חוויית המשתמש. כמה דוגמאות מחיי היומיום שלנו:
- אייקון שמשנה את צבעו במעבר עכבר – מסמן למשתמש שניתן להקליק עליו.
- רטט המופעל בעת השתקת המכשיר – מסמן למשתמש כי חל שינוי באופן העברת המסרים.
- תוכן המופיע בתחתית המסך – מאותת למשתמש על כניסה של הודעה חדשה.
- אנימציה "רצה" על גבי המסך - מסמנת למשתמש כי מתבצעת פעולה ברקע.
על מה חשוב להקפיד בתכנון?
- מתן משוב, או הצגת תוצאה בעקבות פעולה.
- יידוע המשתמשים בעת סיום משימה בודדת.
- הנפשת המעבר בין מצבים שונים של האובייקט.
- העלאת חיוך על פניו של המשתמש כי הנאה היא חלק מהעניין :-)
לסיכום,
קליטה ואיסוף של נתונים הוא התהליך החשוב ביותר בכל אפליקציה או אתר. לשם כך עלינו לגייס את המשתמשים לשיתוף פעולה. שיתוף פעולה משמעותו רצף פעולות שהמשתמש מתבקש לבצע.
חיזוי פעולות למניעת שגיאות יסייע להבנת התהליך, למשל על ידי "ליווי" המשתמש תוך סימון הצעד הבא.
אם נזכור שכל כניסה של משתמש היא הזדמנות לאינטראקציה, ואם היא מתוכננת היטב, נצליח להפוך גם תהליך משעמם, למציאות חיה וצבעונית.
מקורות:
https://www.mockplus.com/blog/post/micro-interaction-design
https://uxplanet.org/best-practices-for-microinteractions-9456211aeed0