מגמות בעיצוב ממשק המשתמש (UI) לשנת 2018

מגמות חדשות בעיצוב ממשק המשתמש הן אלו שמשנות את פניו של האינטרנט למשך שנים רבות.
בשנת 2016 הוצגו מספר רעיונות חדשים בתחום ואולי הרעיון הגדול ביותר שייושם,
הוא באפליקציית ה- Pokémon Go שהביא את המשתמשים למצב של טשטוש בין המציאות למסכים. כעת שהאפשרות הזו זמינה, האינטראקציה עם המסכים חשובה הרבה יותר מאשר בשנים קודמות.


בשנת 2017, מעצבים יצרו עיצובים מותאמים אישית וקלים להתמצאות (חסכון בזמן למשתמשים באתר) תוך דגש למתן מדדים מפורטים יותר מבעבר.


כעת, נפרוט את המגמות הצפויות לנו בשנת 2018:

  • תוכן - הביקוש ליותר תוכן כתוב הוביל לדפי אינטרנט הדורשים גלילה. מדובר בחדשות טובות עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש, אך הדבר מהווה אתגר ייחודי עבור עיצוב ממשק המשתמש. סביר להניח שנראה מעצבים שיעסקו לא מעט בנושא זה בשנת 2018.
  • וידאו - נכון שמילים יכולות להוביל לסיפורים עשירים יותר, אך סרטונים גם מספרים סיפור בעל השפעה, מבלי שהמשתמש יזדקק לגלילה למטה או לקריאה. סרטונים במסך מלא גורמים למשתמש להיות מעורב יותר וגם למדידות טובות יותר באתר.
  •  טיפוגרפיה - בין אם האתרים נשענים על תכנים ארוכים או מתחילים עם תמונות או סרטונים, הטיפוגרפיה תהיה במרכז הבמה בשנת 2018.
  •  גרדיאנטים (הדרגה) - כשמדובר בממשק המשתמש, 2018 תהיה החלום של המעצבים.
    אנחנו נראה שימוש בצבעים בהירים, חיים יותר, ושימוש רב יותר בהדרגה.
  • ניווט - עיצוב ניווט פשוט היא המטרה של כל המעצבים. ניווט פשוט פירושו ניווט קל וניווט ליניארי. הדגש הוא על עולם שבו ניווט הוא בעיקר דרך מגע, לחיצה או הזזה. טכניקות זיהוי הקול גם הן במגמת גידול ומה שמייחד אותן, שאיננו זקוקים לתפריט כלשהו וניתן להסיק כי הדרך הבסיסית של ניווט דיגיטלי תשתנה. בעלי האתרים חייבים ללמוד את ההשפעה של חיפוש קולי על שיווק דיגיטלי.
  •  איורים – איורים הם מרכיב ויזואלי מאוד תכליתי. הם יכולים להיות מתוחכמים או פשטניים; משעשעים או רציניים. הם אפילו יכולים להיות אנימציה. שימוש בהם יכול ליצור חוויות ייחודיות עבור המבקרים באתר. מגמה זו הולכת להיות רלוונטית מאוד ב-2018.
  • כרטיסיות - הכרטיסיות (אותם אריחים/מלבנים באתרים השונים) צפויות להיות אפילו יותר פופולריות בשנת 2018. כרטיסיות הן פתרון נהדר עבור מסכים קטנים והן גם דרך יעילה לשתף הרבה מידע על שטח קטן. הודות לקלות השימוש שלהם בעיצוב למובייל, מגמה זו לא הולכת להיעלם.
  • אין חוקים - לקראת סוף שנת 2016, מספר גדול של אתרי אינטרנט החלו לחשוב מחוץ לקופסה בכל הקשור לעיצוב והמגמה הזו תימשך גם ב- 2018 . למעשה, מי צריך אפילו ממשק משתמש? אנדי באד, מנכ"ל הסוכנות הדיגיטלית Clearleft, רואה בעתיד פחות שימוש בממשק משתמש וגידול גובר בממשק המשתמש הקולי.
  • הצורך ביותר שיתוף פעולה - ככל שהאתרים הופכים ליותר מותאמים אישית והאפשרויות הופכות למגוונות יותר, שיתוף הפעולה בין קריאייטיבים, משווקים ומפתחים עשוי להיות רלוונטי יותר. תכנים ארוכים דורשים כותבים מוכשרים, ואילו איורים וטיפוגרפיה מותאמים אישית תלויים במעצבים מוכשרים. הדרישה ליותר מדידות יצירך גם מעורבות של משווקים ביצירת אתרים יותר מאי פעם.


לסיכום ניתן לומר כי שנת 2018 צופה לנו המון חידושים בתחום ה- UI. תחומים כגון חיפוש קולי יעשו קפיצת מדרגה מאוד משמעותית שיכולה לשנות לגמרי את ממשק המשתמש. שימוש נרחב יותר בסרטוני וידאו ע"ג מסך מלא (בהמשך ישיר למגמה של שילוב וידאו בשנים האחרונות), יגרום ליותר שימושיות באתרים. לעומת זאת, וזו דעתי האישית, שימוש בתוכן ארוך יותר לאו דווקא יסייע להגדלת השימושיות באתרים (בניגוד לשימוש בסרטוני וידאו). מעניין יהיה לראות אם אותן מגמות המוזכרות במאמר זה, אכן ישפיעו על עיצוב ממשק המשתמש.

 

מקורות –


https://slickplan.com/blog/emerging-user-interface-designs-2018  
http://www.onlinedrifts.com/2017/10/emerging-user-interface-designs-to-watch-for-in-2018.html