צ'טבוטים - Chatbots
מאת: רויטל אלעזר

"האם חוויות וירטואליות יוכלו להחליף את המציאות?"


חברות מעוניינות להטמיע טכנולוגיות חדשות שיאפשרו ללקוחותיהם להמשיך לקיים את האינטראקציות עם המותג כפי שנוח להם. לקוחות עושים יותר מחקר עצמאי לפני שהם יוצרים קשר עם חברה בנוגע לרכישה אפשרית או פנייה לנציג שירות.
מערכת היחסים שבין מותגים ללקוחותיהם עומדת לעבור מהפכה טכנולוגית שתגרום לירידה משמעותית בהיקף האינטראקציות האנושיות (בין אדם לאדם). שינויים אלה חלים בעקבות עלייתן של פלטפורמות חברתיות, דיגיטליות וניידות, שהובילו להעדפה גוברת של שירות עצמי כאשר מדובר באינטראקציות עם המותג.


אם אתם עוקבים ומתעדכנים אחרי שינויים וחידושים בטכנולוגיה, כנראה שכבר נתקלתם לאחרונה במושג Chatbot (צ'אט בוט) - הוא רובוט ממוחשב שיכול לנהל שיחה עם גורם אנושי דרך ממשק צ'אט. למעשה, מדובר בעוזר ווירטואלי שזמין לסייע לך 24/7 ומסוגל לשרת מספר רב של פניות בו זמנית. צ'אט בוט מסייע לבצע פעולות מגוונות ע"י מענה מהיר ומפוקס, הוא מסייע בתהליכי מכירה, מתן שירות לקוחות, תמיכה טכנית, קבלת מידע ועוד.


תעיפו מבט על הסמארטפון שלכם. מהן שלוש האפליקציות הפופולאריות ביותר אצלכם? רוב הסיכויים שהתשובה היא שלפחות אחת מהן היא אפליקציית מסרים מיידיים.
מעל 2.5 מיליארד אנשים התקינו בסמארטפון שלהם לפחות אפליקציית הודעות אחת,למעשה, אפליקציות ההודעות עקפו את האפליקציות של הרשתות החברתיות במונחי מספרי משתמשים פעילים. אז, אם הזמן שלכם מושקע לא מעט באפליקציות הודעות, אין פלא שעסקים ושירותים רוצים לפגוש אתכם בדיוק שם.


בשנה האחרונה (מאז שפייסבוק פתחה את המסנגר שלה למפתחי בוטים), נבנו יותר מ-34,000 בוטים. ועשרות אלפים נבנים ממש כעת.
בוטים ברחבי העולם ובישראל כבר מציגים שיפור ניכר בקשר שבין בית העסק ללקוחותיו, הם חוסכים הרבה מאוד זמן, משפרים את ביצועי השיווק, מגדילים את אחוזי המכירות, מייעלים את שירות הלקוחות ומעלים באופן ניכר את שביעות הרצון של הלקוחות.


עסקים רבים בעולם מתחילים לגלות את הפוטנציאל הטמון בשימוש בצ'אט בוטים עבור העסק שלהם. חברות ענק דוגמת Amazon, Pizza Hut, American Express כבר משתמשות בטכנולוגיה הזו כדי להתמודד עם שאלות של צרכנים, לפשט את תהליך המכירה ולהשיג יתרונות חדשים בשווקים שלהם. אבל אפילו עסק קטן יכול להרוויח מהשימוש בצ’טבוט. בואו נגלה את הדרכים בהן תוכלו להתחיל להשתמש בטכנולוגיה הזו כדי לחזק את העסק שלכם.


דוגמא לצ'טבוט מוצלח בתחום התיירות. באתר של חברת Kayak הצ'טבוט מאפשר לגולש למצוא טיסות ובתי מלון. מאפשר לגולש לשלוח את מיקומכם ולבקש מהבוט לקבל "השראה". במצב כזה הבוט יציע לכם מקומות לנופש.לאחר שתבחרו מיקום לנופש, הבוט יציג לכם את מחיר הטיסה שתוכלו לצפות לו וימשיך בסדרת שאלות, ולאחר מכן יציג לכם מספר אפשרויות של טיסות, מחיר, מועדי יציאה ופרטי הטיסה. ויאפשר לכם להזמין את הטיסה המשתלמת עבורכם מהאתר של חבר (kayak).

 

ויש עוד הרבה דוגמאות לצ'טבוטים מוצלחים באתרי אינטרנט באתר ובעולם.


אז מה בעצם יתרונות הצ'טבוט:

 

 

אם אתה שואלים את עצמכם מה יכול לתרום הצ'טבוט בעסק שלי? אז הנה כמה דרכים בהן תוכלו להתחיל להשתמש בטכנולוגיה הזו כדי לחזק את העסק שלכם.

  • צ’טבוט לשרות לקוחות - באמצעות בינה מלאכותית, צ’טבוטים יכולים לשוחח עם צרכנים בקלות (הם אפילו יכולים לדבר ולזהות ולהבין דיבור של בני אדם), להציע פתרונות למגוון בעיות ולענות על שאלות סטנדרטיות. בוודאי ששום דבר לא מרגיש טוב יותר מאינטראקציה אנושית, אבל הרובוטים יכולים להיות נקודת הממשק הראשונה של הלקוח עם העסק שלכם. אם אתם מחפשים דרכים חדשות לספק שרות לקוחות מעולה, שווה בהחלט לשקול את השימוש בצ’טבוטים
  • עוזר אישי - צ’טבוט בדמות עוזר אישי יכול להדריך את הצרכנים שלכם בעת חיפושם אחר הפריט שהם מעוניינים בו בהתאם להעדפות האישיות שלהם.
  • צ’טבוט לשיווק - צ’טבוט הוא פתרון מושלם ליצור אינטראקציה ומעורבות עם הצרכנים.
  •  צ’טבוט לתשלומים - צ’טבוט יכול לקחת את ההזמנה שלכם ואז להציע לבצע תשלום דרך הודעת טקסט. אפליקציית Snapchat השיקה את Snapcash, ארנק ווירטואלי שניתן לשמור בו את פרטי כרטיס האשראי של המשתמשים, ומאפשר להם לשלוח כסף באמצעות הודעה פשוטה.

חשוב לציין שצ'טבוט יכול לשמש גם אתרים ארגונים או פורטלים פנימיים ולאפשר לעלות ולשפר את שיעור התגובות באתרים אלו בעשרות אחוזים.
שווה חשיבה ובדיקה לעסק שלכם! בהצלחה

 

מקורות:

 

1. http://public.inforu.co.il/50-%D7%A6%D7%90%D7%98-%D7%91%D7%95%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9E%D7%9E%D7%95%D7%9C%D7%A5-%D7%9C%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%93-%D7%9E%D7%94%D7%9D/ 
2. https://www.themarker.com/technation/1.2910875 
3. http://web-global.net/%D7%A6%D7%98%D7%91%D7%95%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%99%D7%A9%D7%9C%D7%98%D7%95-%D7%A2%D7%93-%D7%A9%D7%A0%D7%AA-2020/