דף נחיתה - Landing Page
מאת: רויטל אלעזר

גולשים (ובעצם, מי לא?) תמיד אוהבים הצעות טובות, משתלמות, ממוקדות, כאלו המציעות פתרון ריאלי ומהימן לדברים שאנחנו צריכים. חשיבה שיווקית נכונה, הבנת הצרכים של הגולשים, שימוש בעקרונות הכתיבה השיווקית ויצירת מעטפת עיצובית תומכת יובילו לחיזוק תחושות ההזדהות והאמון של הגולש, למניעת התנגדויות והנעה לפעולה - ומכאן הדרך להתקרב לגלוש ולגרום לו להפוך להיות לקוח שלכם קצרה מאוד.


כל בית עסק רוצה כזה, השמועות אומרות שהוא מביא לתוצאות מדהימות, הרשת מלאה באין ספור דוגמאות שלו, בחינם או בתשלום.


בואו נקרא לילד בשמו – דף נחיתה באתרי אינטרנט...

 

דף הנחיתה, כשמו כן הוא, הוא דף אחד בלבד - אך אם בונים אותו נכון ומנתחים בקביעות את הנתונים המתקבלים לגביו, הוא יכול לחולל מהפכה משמעותית לבית העסק, סינון אורחים "לא רצויים" ואיתור לקוחות פוטנציאליים, דף הנחיתה זכה למעמד גבוה והפך למוצר נחשק בקרב ארגונים ובתי עסק בארץ ובעולם.

 

איך זה עובד?


בניגוד לאתר האינטרנט שהוא מלא במידע מכל סוג, מסמכים וקישורים ותמיד זמין לכולם, דף הנחיתה ממקד את הגולש בדבר אחד בלבד - ובפעם אחת בלבד - וגורם לו לבצע פעולה כאן ועכשיו. למעשה לדף הנחיתה שתי מטרות עיקריות: לגרום ללקוח הפוטנציאלי לבצע פעולה יזומה ולמנוע ממנו לדחות את הבחירה לאחר מכן (כי גולשים אוהבים לדחות פעולות לאחר כך), ובד בבד לשמש כמסננת ללקוחות שהמוצר אינו רלוונטי לגביהם.


ניקח לדוגמה סוכנות ביטוח גדולה המציעה באתר שלה את כל שירותי הביטוח והפיננסיים, הן ללקוחות פרטיים והן לעסקיים. הקיץ הגיע, וברצונה לקדם ולפרסם את המוצר הנקרא "ביטוח נסיעות לחו"ל" - אך האתר עשיר מדי במידע בהמון נושאים ותחומים, והגולש עלול 'ללכת לאיבוד'.
דף נחיתה אשר בניגוד לאתר יתמקד בביטוח נסיעות לחו"ל בלבד - ישיג את תשומת לבו של הגולש (ובלבד שהוא מתכנן טיול בחו"ל) ויעלה את הסיכויים ליצירת קשר וירטואלי עם הלקוח, לכניסה למידע ולהשלמת העסקה בלחיצת כפתור.


תמונה להמחשה:


חיפשתי במנוע החיפוש של גוגל ביטוח נסיעות לחו"ל והגעתי לדף הנחיתה של חברת "הראל ביטוח ופיננסיים".

במבט ראשון כבר ניתן להבחין כי זהו דף נחיתה מאוד אפקטיבי. הוא נבנה מתוך הבנה שיש (בממוצע) כמה שניות בלבד לגרום לגולש לבצע פעולה (חיובית או שלילית); משפט קצר מתאר לאן הגעתי ומה אני יכול כגולש לקבל בדף זה, ובלחיצת כפתור אחת הגולש עובר לדף למילוי פרטים ורכישת ביטוח נסיעות לחו"ל בהתאם לתנאים הרלוונטיים עבורו.


חשוב להבין את המגבלות, ובדרך זו יהיה קל יותר לתכנן את דף הנחיתה הנכון עבור לקוחות החברה.


כמה כללים לדף נחיתה מנצח:

  1. כותרת ראשית – משפט אחד שיגרום למשתמש להבין לאן הוא הגיע ומילות מפתח שיגרמו לו
    להמשיך ולקרוא
  2. Hero Shot – תמונה/וידאו הממחיש בצורה הכי טובה את המוצר/שירות שלכם
  3. טופס להשארת פרטים - שדות טקסט שהמשתמש ימלא להשארת פרטים ליצירת קשר
  4. כפתור קריאה לפעולה (Call To Action) – הכפתור שעליו משתמש ילחץ כדי להירשם או לקנות את המוצר או השירות
  5. נקודות שכנוע – קטע טקסט שמונה את התכונות / יתרונות של מה שאתם משווקים
  6.  הוכחה חברתית (Social Proof) – הוכחה שאנשים אחרים משתמשים ואוהבים את השירות/מוצר שלכם: כמות הורדות / צפיות, ביקורות חיוביות, סיקורים בתקשורת וכו'.

 

אחרי שבנינו דף נחיתה מוצלח, לא עוצרים פה...
דף הנחיתה משמש ככלי מכירתי שהופך לקוחות ממתעניינים במוצר באופן כללי, למתעניינים בו בפועל ובצורה אקטיבית. מקובל להיעזר בערוצים הבאים:


פרסום ב- Google Search – מדובר בהודעות ממומנות של גוגל המופיעות בראש תוצאות החיפוש, במודעות אלו בית העסק מפרסם את השירות שלו בעזרת מילות מפתח. גולש מבצע חיפוש בגוגל, בין אם מהמחשב או מטלפון נייד, ומוצגות לו התוצאות הרלוונטיות למילות החיפוש שרשם.
המטרה - שאותו מתעניין שחיפש את המוצר או השירות יראה את מה שיש לבית העסק להציע בעניין, יתרשם, יונע לפעולה וימשיך עם בית העסק את ההתקשרות.


פרסום בפייסבוק – על אותו עיקרון. גולש נתקל במודעה פרסומית ממומנת בפיד שלו, לוחץ על המודעה ומגיע לדף נחיתה רלוונטי. במקרה של פייסבוק ניתן להציג מודעות ממומנות בפילוח מאד מדויק של מרכיבים דמוגרפיים ואחרים בכדי לייצר חיבור טוב בין המודעה לקהל היעד הרלוונטי עבורה.


שליחת דף נחיתה סלולרי באמצעות SMS – דיוור בהודעת SMS שיווקית המכילה קישור לדף הנחיתה. לקוח מקבל את ההודעה ולוחץ על הקישור. מידית הוא נחשף למסר השיווקי העשיר שבדף הנחיתה.


שימוש ב- QR Code – קוד QR הוא קוד שניתן לסרוק באמצעות הטלפון הנייד בכדי להגיע לדף נחיתה סלולרי שמקושר אליו. בכך הוא מקל על הגולש ומאפשר לו להגיע לדף בסריקה מהירה ופשוטה. שימוש בקוד מהווה דרך טובה לנצל את המגע ה"ממשי" עם הלקוח בכדי לתת לו מידע שיווקי באמצעי נוסף המניע לפעולה.

 

החדשות הטובות שאין צורך לדעת HTML. ניתן לערוך את דף נחיתה באופן עצמאי ישירות דרך דפדפן האינטרנט, קיימים מספר חברות ברשת המספקות ממשקים ליצירת דפי נחיתה באופן קל ופשוט.

 

ומפה רק אפשר להמשיך שימוש בתועלות דף הנחיתה לצרכים בתוך הארגון, אם ברצונכם להניע את העובדים לפעולה או לרתום אותם לפעילות ארגונית, אפשרי בהחלט להיעזר בדף נחיתה.
לדוגמא, פרסום דף נחיתה מותאם בפורטל הארגוני העוסק בגיוס עובדים לפעילות ארגונית למען הקהילה. בכניסה לכפתור הקריאה העובדים יוכלו להירשם לפעילות בדרך פשוטה ומהירה.
חשוב לבחור כותרת קצרה וממוקדת לדף הנחיתה שתרמוז על משמעות הפעילות ותגרום לעובדים להיכנס לדף לקרוא ולהצטרף.


זכרו!
מעט מילים - וזו, למעשה, תכונתו העיקרית של דף נחיתה מוצלח: קצת דיבורים, הרבה תוצאות ועוד לקוחות חדשים.

 

מקורות:
http://yazamnik.com/how-to-build-better-landing-pages/ 
http://www.tvuna.co.il/