אפליקציית SharePoint לטלפונים ניידים חכמים

יש אפליקציה!


אפליקציית SharePoint (לאנדרואיד ולIOS) הוכרזה רק לפני מספר חודשים בודדים, כעת הגרסה הראשונה הושקה וניתן להורידה בחנויות האפליקציות Google Play ו Apple Store.


האפליקציה היא חינמית להורדה, ותהליך ההורדה וההתקנה אורך פחות מדקה (כך קרה על הטלפון הנייד שלי). לאחר ההתקנה, יש להכניס כתובת אימייל של העובד וסיסמה, והחיבור הושלם (בהנחה והוא אפשרי מבחינת אבטחת מידע של הארגון).


בשלב זה האפליקציה מיועדת ונתמכת עבור לקוחות SharePoint Online בלבד, ועל פי הפרסום יתווספו בעתיד גם לקוחות SharePoint 2013 / 2016 on premise

 

 

מה בעצם יש בה, באפליקציה?

 

אפליקציית SharePoint מאפשרת לעובד להמשיך לעבוד באופן מקוון גם כאשר הוא לא ליד המחשב שלו. האפליקציה מאפשרת גישה לאתרי הצוות, לפורטל הארגוני, למשאבים (למסמכים), וכן לחפש תוכן ואנשים ברשת הארגונית (כל אלו על גבי האינטראנט הארגוני). עוד באפליקציה, על פי הפרסומים, תצוגות מותאמות וגישה מסונכרנת לאפליקציית OneDrive ולOffice Online (365)  .

 

התמונות להמחשה, מתוך דף האפליקציה ב Google Play:

 

 

 

           

         

והנה שני סרטוני הדגמה (YouTube)

 

כאן, הסבר בסיסי על יכולות האפליקציה:


SharePoint 2013 - Mobile Application Overview


כאן, הדגמה מפורטת של מסכים ויכולות האפליקציה:


Your Intranet in Your Pocket: The SharePoint mobile app

 

קצת על השימוש במספרים ופרשנותם


על פי פרסומי חברת מייקרוסופט, " SharePoint נמצא בשימוש בקרב כ-200 אלף לקוחות ארגוניים ומשמש כ-190 מיליון עובדים ברחבי העולם".


לאור זאת, ניתן לצפות למיליוני הורדות של האפליקציה החדשה ולאימוץ מהיר שלה בשוק.


הבדיקה שלי בחנות Google Play מראה, עם זאת, כי עד כה בוצעו רק כ 10,000 הורדות של האפליקציה החדשה. הכיצד?


הנחתי היא, כי על אף קיומה והנגשתה הפשוטה של הטכנולוגיה, אין הארגונים ממהרים להטמיע אותה בקרבם... בין אם מסיבות של אבטחת מידע ובין עם מסיבות טכניות.


אני אמשיך לעקוב אחר הנושא מתוך ציפייה להתקדמות קצב ההורדה וההטמעה של האפליקציה החדשה.