כלי Collaborations – הכלים הטכנולוגיים המאפשרים שיתוף במידע וידע
מאת: ענת ביילסקי

שימוש בכלי השיתוף (( Collaborations הפכו עם השנים לכלי מרכזי  המסייע בעבודת הצוותים בתוך הארגון. להלן סקירה ראשונה של מספר כלי שיתוף חינמיים ובתשלום אשר יכולים לסייע בתקשורת בין חברי הצוות ובניהול המשותף של הפרויקטים.

 

Google Hangouts

 

תוכנה חינמית פופולרית המגיעה כחלק משירותי הGoogle +   (יש צורך בשם משתמש של  (Gmail המאפשרת  שיחות קבוצתיות או שיחות אחד על אחד. ניתן לבצע שיחות וידאו (עד 9 אנשים בו זמנית )  או שיחות קוליות על בסיס WIFI, לשלוח הודעות ולשתף תמונות. כן,  Hangouts מסונכרן בין מכשירים באופן אוטומטי , כך שניתן להתחיל Hangout במחשב ולהמשיך במכשיר אחר , כדוגמת הסמארטפון. כמו כן, ההודעות נשמרות כך שניתן לקרוא את היסטוריית השיחות. יתרונה הגדול של תוכנה זו שהינה חינמית אך מנגד ניתן להתייחס לעובדה כי כל התקשורת מתבצעת על גבי האינטרנט כחיסרון שכן התקשרות מתבצעת על גבי רשת האינטרנט החיצונית והדבר מעלה סוגיות של אבטחת מידע.

 

HipChat

 

 

HipChat הינו שירות אינטרנטי המאפשר צ'טים ומסרים מיידים ליחידים וקבוצות תוך אפשרות שליחת קבצים (באמצעות אחסון המסמכים בענן), שיחות וידאו. בנוסף, השירות מאפשר שילוב תמונות או סוגים נוספים של מדיה אל תוך ההודעות , שיתוף מסכים וכן ,מאפשר חיפוש בהיסטוריית ההודעות. ניתן להפעיל את השירות על מחשבי windows , MAC, ומכשירים ניידים כדוגמת סמראטפון וטאבלטים. כן, השירות ניתן להרצה בתוך FIREWALL ארגוני.
העלות הינה 2 $ למשתמש.

 

Slack

 

Slackהינו כלי שיתוף מבוסס ענן המכיל חדרי צ'אט (ערוצים) המאורגנים לפי נושאים, כמו גם קבוצות פרטיות והודעות ישירות. ניתן לבצע חיפוש על כל תכני Slcak כולל תכנים, שיחות ואנשים. ניתן לשימוש במחשב ובסמראטפון וכן, ניתן לקבל התראות על הודעות ועדכונים בערוצים השונים בהם המשתמש חבר.
גירסת הניסיון של תוכנה זו הינה חינמית והעלות הינה 6.67 $ למשתמש.
מידע נוסף על השוואה בין slack ו HipChat ניתן למצוא בקישור הבא: https://comparisons.financesonline.com/slack-vs-hipchat 

 

Podio

 

Podio מבית Citirx מספקת פלטפורמה המספקת מלבד אפשרות לצ'טים גם אפשרות  לניהול פרויקטים עם מספר חברי צוות. הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים לבחור מתוך מגוון יישומים את היישומים המתאימים לצרכיהם ובכך "לתפור" לעצמם את הסביבה הייחודית שאותם הם צריכים לצורך ניהול הפרויקט.  להלן מספר דוגמאות ליישומים אותם ניתן לשלב בסביבת העבודה מלבד כמובן חדרי צ'ט. לוח שנה, רשימת משימות לפי משתתפים, ניהול תקציב ועוד.

 

Azendoo

 

Azendoo הינה תוכנה מבוססת ווב המאפשרת ניהול פרויקטים. התוכנה מערכת הצ'אט דומה מאוד Facebook שבו ניתן לקבל התראות והודעות פרטיות .כמו כן, ניתן גם להשאיר תגובות על משימות מסוימות על בסיס פרויקטים בקבוצה. תוכנה זו אינטגרטיבית עם מערכות מענן לאחסון מסמכים כדוגמת DropBox. לתוכנה זו ישנה גרסת ניסיון בה ניתן להתנסות ביכולות התוכנה.
להשוואה בין תוכנה זו לSlack - הקליקו כאן

 

כלי שיתוף  של חברת Microsoft 

 

גם חברת Microsoft מציעה כלי שיתוף שונים. אחד מכלי השיתוף המוכרים ביותר הינו SharePoint הן בסביבה הארגונית והן בסביבת הענן.
הSharePoint מאפשר שיתוף מסמכים, ניהול גרסאות על מסמכים וניהול משימות הפרויקטים. בנוסף, ניתן לשלב כלי שיתוף נוספים כדוגמת Yammer המאפשר שיתוף והתייעצות בין יחידים וקבוצות וכדוגמת Microsoft Lync אשר מאפשר שיחות צ'ט ושיתוף מסכים בין יחידים וקבוצות.

 

ניתן לומר כי ישנם כלים מגוונים ורבים המספקים כלי שיתוף בעבודת הצוותים. על כל ארגון לבחון היטב את הכלי בהתאם לצרכיו על מנת לוודא כי הכלי הנבחר אכן ישרת בצורה המיטבית ביותר את צרכיהם.


מקורות:
http://www.hongkiat.com/blog/team-chat-tools/ 
https://en.wikipedia.org/wiki/HipChat 
https://comparisons.financesonline.com/slack-vs-hipchat 
https://en.wikipedia.org/wiki/Podio