Design Sprint

לא פעם אנחנו נתקלים בדרישות מצד לקוחות לספק להם מענה מהיר ואיכותי לאתגרים בהם הם נתקלים. הנגשת פתרון ללקוחות ובכלל, בצורה טובה ויעילה, היא תהליך ארוך לרוב. לא פעם תהליך זה הוא גם מסורבל, שכן הוא דורש תיאום בין צוותים רבים, אתגרים לוגיסטיים, זמינות, תקשורת טובה ועוד.


אחת השיטות לייעל ולזרז את התהליך ולהניע את הכל קדימה היא ה- Design Sprint (DS). ה- DS הינה מתודת עבודה שפותחה בגוגל ונועדה לענות על שאלות עסקיות חשובות באמצעות עיצוב, יצירת אב טיפוס ובחינת הרעיונות ביחד עם הלקוחות. בשיטה זו עובדים מספר צוותים במשך 2-5 ימים מאומצים ומייצרים במהירות פתרונות מדויקים לבעיות ליבה. במהלך הספרינט נסגרים בחדר אחד אנשי מוצר, UX, טכנולוגיה, שיווק וניהול, ויחד הם מפרקים ומרכיבים מחדש אתגר UX קיים או רעיון עתידי. במפגש כזה כולם תורמים את כל הידע והיצירתיות שלהם לטובת המטרה, כאשר בסיום מצופה שיתקבלו חלופות לפתרון, אבטיפוס קונספטואלי שנבדק מול משתמשים, ורשימה ברורה של משימות למחר בבוקר.


כל תהליך של DS עובר דרך שישה שלבים, כאשר לכל שלב מתודולוגיה סדורה בפני עצמה:

  1.  Understand: הבנת הצרכים של המשתמשים, הארגון והיכולות הטכנולוגיות
  2.  Define: הגדרת המיקוד האסטרטגי
  3. Diverge: בחינת רעיונות רבים ככל האפשר
  4.  Decide: בחירת הרעיונות הטובים ביותר
  5.  Prototype: בניית אבטיפוס שיבחן על משתמשים
  6. Validate: בחינת הרעיונות גם על בעלי העניין ומומחי IT


בסופו של תהליך, מתקבל הפתרון הראוי עבור הלקוח. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהספרינט הוא רק השלב הראשון שלאחריו שוב מאפיינים את המוצר, מעצבים, עורכים סדרת בדיקות וכיוב'. עם זאת, שיטה זו מאפשרת למומחי ידע שונים להתרכז יחד ולמצוא את הפתרון הנכון והיעיל עבור הארגון, במהירות וללא צורך בסרבול בירוקרטי וחוסר תיאום בין הצוותים.
בהצלחה!

 

מקורות:
ttps://developers.google.com/design-sprint/downloads/DesignSprintMethods.pdf


הרצאתה של דנה כהן בראון - יועצת אסטרטגית לחוויית משתמש ומוצר. http://uxi.org.il/