כבר 200...
מאת: שגית סלמון

אני נמצאת ברום קרוב לעשור. מתחילת עבודתי בחברה אני כותבת מאמרים לעיתון.
כולנו כותבים. אנחנו מתמקצעים דרך הכתיבה, אנחנו משתפים בניסיון שצברנו, אנחנו מתעדים את הידע שלנו.

מן הצד השני, מובן שאני קוראת את העיתון. אני לומדת מהמאמרים הכתובים בו. אני נחשפת דרכם לתחומים חדשים בעולם ניהול הידע, ומעמיקה את ידיעותי וניסיוני בתחומים מוכרים.

 

לא פעם, מעבר לעניין וללימוד, אני נהנית לקרוא.
בטח גם לכם קרה שקראתם משהו והצטערתם שלא אתם כתבתם אותו.
לכבוד גליון ה- 200 של העיתון, נתבקשתי לכתוב על מאמר שאהבתי.
ובכן, אין אחד כזה.
המאמרים שאני אוהבת הם כאלה שמספרים סיפור, כאלה שכתובים מתוך חוויה אישית, כאלה שמחברים אותי למציאות שמעבר לעולם העבודה או כאלה שמתמקדים דווקא בתחום שאני מכירה היטב, ועדיין מוכיחים לי שאני לא יודעת הכל.

 

אז בחרתי לחזור לכמה כאלה, ולא רק מהשנים האחרונות...

 

אי סידור מסמכים, מאמר רלוונטי תמיד, המשווה בין ניהול המסמכים בארגון קטן ובין סידור הבגדים בארון הפרטי. המאמר מרכז מספר טיפים לניהול בסיסי של מסמכים בארגון קטן.

 

על תגיות ועננים, אהבתי את המאמר ולא רק בגלל הכותרת שלו. הוא מבהיר בצורה פשוטה והגיונית את נושא התיוג וענני התגיות, ככלי מרכזי לאיתור הידע הארגוני.

 

ניקוי אבק- גלגולו של נוהל, מאמר המתייחס לנושא שהרבה מאיתנו נרתעים ממנו- נהלים. המאמר מתאר תהליך המסייע לשיפור המבנה והכתיבה של הנהלים הארגוניים, ובאופן זה מסייע לשיפור התדמית שלהם.

 

חוכמת הבטוחים, הסתכלות מעניינת ומעוררת מחשבה על המונח השגור "חוכמת ההמונים".

 

דיוור אלקטרוני- איך עושים את זה נכון? כולנו מקבלים המון מידע שיווקי. אישית, אני תמיד מתייחסת למידע שמגיע אלי בעין ביקורתית: מה כתוב, איך כתוב וכו'. המאמר מכיל מקבץ טיפים פשוטים והגיוניים להכנה ושליחת דיוור אלקטרוני.

 

"משה לא גר כאן יותר" – שימור ידע עובדים- זווית מציאותית ומעט משעשעת על נושא רציני ומהותי בארגונים.

 

לסיכום, המאמרים שנבחרו רלוונטיים גם היום, ומוכיחים כי לצד ההתפתחות וההתחדשות המתמדת בעולם ניהול הידע, ישנם תחומים רבים שזקוקים למענה בכל תקופה ובכל שלב בחיי הארגון.