מאמרים נוספים ברשת הידע:
גיליון 200
מאת: ליאור מורן

גיליון 200!!!


זהו גיליון ירחון ניהול הידע 2know מספר 200 ש ROM מוציאה לאור.


נשמע עוד מספר? לא כך הדבר.


200 גיליונות, משמעם כמעט 17 שנים שבהם כל חודש כ- 2,000 קוראים נחשפים למתודולוגיות ניהול ידע.

 

אז לרגל גיליון ה- 200 בחרתי לחזור להתחלה. ולא סתם להתחלה של העיתון, אלא אפילו קצת קודם, להתחלה של חברת ROM ופעילותה בניהול ידע.


למי שלא יודע רום במקור נועדה להיות בית תוכנה. היא אפילו נקראה בראשיתה רום טכנולוגיות ורק לאחר כחודשיים שינתה את שמה ל- ROM Knowledgeware.


פעילות החברה אכן אמורה הייתה להיות הרבה יותר טכנית. מוריה לוי, מנכ"לית ומייסדת ROM, שלמדה מתמטיקה ומחשבים ועסקה בתוכנה מתחילת 1985, החליטה ב- 1988 שהגיע הזמן לפרוש כנפיים ולפתוח חברת תוכנה משלה.


רצה הגורל, ובתחילת הדרך, פנה למוריה מכר והציע לה לבצע פרויקט של ניהול ידע. מוריה הגיבה בשלילה. "הרי אני חברת תוכנה ואין לי כלל ידע על ניהול ידע (כמה אירוני) ומה זה בכלל ניהול ידע?" המכר הסביר למוריה מה נדרש לעשות ואחרי שחקרה "קצת" את הנושא והבינה שעסקה בתחומים משיקים, לקחה על עצמה את הפרויקט.


מהר מאד מצאה עצמה בצומת דרכים: האם להמשיך עם החלום המקורי ולהישאר בכובע של חברת תוכנה או לשנות כיוון ולהתמחות בתחום החדש בארץ ובעולם, של ניהול ידע?


החלטה לא קלה בהתחשב שניהול ידע בזמנו היה נישה מאוד לא ברורה.


וכמו שאומרים- "השאר הוא היסטוריה". כיום ROM היא חברת ניהול הידע המובילה בארץ (ושאף אחד לא יגיד לכם אחרת :-) ). יש אומרים בין המובילות בעולם...


החברה מונה 28 עובדים, אבל מבחינתי, זה יותר נכון 28 אחים ואחיות כי בשבילי ROM זה הרבה מעבר; בשבילי ROM זו משפחה.


מצפה לגיליון ה- 300 ולעוד הרבה אחים במשפחה המורחבת.

 

 
מאמרים נוספים ברשת הידע: