שנת 2015 הייתה השנה בה המובייל היה הכוכב הגדול וע"פ ההערכות הוא ימשיך להיות כזה גם בשנה הקרובה. אז מה צופה לנו שנת 2016 בעולם המובייל?
- נתונים חכמים יותר, תוצאות חדות יותר: כיום אנחנו חיים ב'כלכלה לפי דרישה' וחברות כגון Airbnb ואחרות הפכו את הרעיון של כלכלה משותפת למציאות.
באופן דומה, בספייס השיווקי במובייל, "מידע מאוגד" ("data pooling") יהפוך למציאות בשנה הקרובה. כיום, נתונים עשירים יושבים במקומות רבים כגון חברות מסחר אלקטרוני, יישומי מוניות ועוד. לכל החברות הללו יש תובנות מסוימות על הלקוחות שלהן ובשנת 2016, אנו רואים תרחיש שבו נתונים ממקורות מרובים משולבים אחד עם השני. שילוב זה יאפשר למשווקים ללמוד תובנות עשירות יותר על המשתמשים שלהם. קיים כאן פוטנציאל של שיתופי פעולה בין חברות שיש להם נתונים ואלו שיכולות להרוויח כסף מנתונים אלה. חברות פרסום תהיינה בחוד החנית של מגמה זו ותבאנה יחד נתונים ממקורות מרובים.
- פרסום בוידאו: הוצאות הפרסום במובייל לשנת 2015 חצו את רף ה-4.5 מיליארד דולר וההנחה היא שב- 2016 זה לא הולך להיעצר. פרסום באמצעות וידיאו במובייל מייצר Engagement גבוה. סרטון וידאו באורך של 30 שניות מאפשר למשתמש לראות יותר תוכן, וליהנות מחוויית משתמש עם רמת מעורבות גבוהה יותר. גם הסאונד מאפשר ליצור פרסומת שמושכת יותר תשומת לב, ועל כן אטרקטיבית יותר עבור המפרסמים.
- הופעה מחדש של אתרי סלולריים למובייל: בשנה הקרובה נראה קאמבק של אתרי סלולריים, היות וחברות שונות לקחו בחשבון את צורכי המשתמשים. הפוקוס השנה יהיה עבור אתר סלולריים וגם עבור אפליקציות שיספיקו חווית צרכן מרתקת.
- המובייל הופך לטלוויזיה החדשה: עם השקת רשת הדוק הרביעי, איכות המדיה באינטרנט תהיה טובה יותר, מה שיאפשר למשתמשים כדי לצפות בוידאו באיכות גבוהה יותר במכשירי המובייל שלהם. בקרוב, וידאו במובייל יחליף צפייה בטלוויזיה ויהפוך למקור המועדף לבידור ומידע. למרות שישנן חברות שפחות מאמצות את המדיום הזה, מספר גדול של צרכנים עושה שימוש נרחב בוידאו באמצעות פלטפורמות כגון Instagram, Snapchat ועוד.
- רלוונטיות וחוסמי פרסומות: אחד האתגרים הגדולים איתם מתמודד ענף הפרסום במובייל בשנה האחרונה הוא עלייתם של חוסמי הפרסומות למובייל. עד עתה, ההשפעה המורגשת במובייל מצומצמת. חוסמי הפרסומות משפיעים בעיקר על ה- web במובייל, מה שהוביל בעיקר להעברת תקציבי הפרסום משם לפרסום באפליקציות. המהלך המשמעותי ביותר שאנשי השיווק נוקטים כדי להשיב מלחמה הוא הצגת פרסומות רלוונטיות למשתמשי המובייל. צריך לזכור שהסיבה המקורית לפיתוח חוסמי פרסומות היא שאותם מפרסמים החמיצו את הנקודה המרכזית בפרסום; אין טעם להציק למישהו שוב ושוב עם תוכן פרסומי שאותו הוא לא מעוניין לראות.
- מסלולי תשלום: מזומנים, פלסטיק ועכשיו מובייל: זה לא ייקח יותר מידי זמן לפני שהמספר הנייד שלך יהפוך למספר חשבון בנק שלך או מספר כרטיס האשראי הווירטואלי שלך. ארנקים ניידים ישמשו לכל דבר, החל מטעינת כסף לרכישות באינטרנט, להזמנת אוכל מהיר או לרכישת מוצרים מהסופרמרקט.
- פריטי לבוש נלווים: Fitbit, Moto 360, iWatch - כולם רוצה נתח מעוגת פריטי הלבוש הנלווים למובייל. על פי התחזיות לשנת 2016, פריטים אלו יאומצו עוד יותר בשנה הקרובה עם כניסתם של מכשירים זולים יותר לשוק. בנוסף, פריטים אלו יאפשרו כניסה של מדיום פרסומי חדש עם אינטגרציה לפלטפורמות פופולריות של מדיה חברתית, ערוצי וידאו, ואפילו אפשרויות של הודעות ישירות.
- אפליקציות, אפליקציות ואפליקציות:
חברות כמו Uber ואחרות מתכוונות לעשות שימוש נרחב במושג 'כלכלה משותפת' שכבר הוזכר בסקירה זו והוא מאוד פופולרי בשווקים מתפתחים כמו סין והודו. חברות מסחריות כמו אמזון ו- eBay עורכות מכירות אך ורק בנייד ובנוסף הן מציעות הנחה מיוחדת אם המוצרים נרכשים מאפליקציות. חברות תקשורת וחברות מסחר אלקטרוני בעלות נתונים עצומים של משתמשים, כך בשנה הקרובה אנו יכולים לצפות לחוויה ניידת אישית יותר מאפליקציות (בעיקר לרכישת מוצרים שמתאימים לאותם משתמשים).
לסיכום ניתן לומר, שבשנת 2016 נראה המשך ישיר של המגמות שהחלו ב- 2015 הולכות וגדלות בעיקר בתחום הפרסום והוידאו, המובייל ימשיך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו והוא יפרוץ גם לתחומים נוספים.