מגמות חדשות בתחום ה UX (חוויית משתמש)- לאן פנינו מועדות בשנת 2016?
מאת: ד"ר מוריה לוי

שנת 2016 כבר נפתחה לפני חודש, אך התחזיות השונות לגבי מגמות בתחום זה, ממשיכות וגועשות.

כמעט מידי יום אנו מוצאים תחזית נוספת, ולמרבה הפלא (או לא), אלו אינן זהות, או אפילו קרוב לכך.

אז להלן כמה מגמות, שקובצו מהתחזיות השונות (מעין תחזית של התחזיות)- מה צפוי לנו בשנת 2016?

 

אתרים בתנועה. מאז ומעולם, אתרים לוו בתמונה. עודף מלל מעמיס על העין, וחלק חשוב ביצירת החוויה היא הרוגע המלווה אליו. אלא שעכשיו- אנו מתחילים לראות תמונות המהוות קליפים קצרים וידיאו, הנעים לאיטם תוך כדי צפייה באתר. דוגמא לכך ניתן לראות למשל באתר- http://www.qmarkets.net/  .

 

מגמה אחרת, עליה אנו מדברים כבר הרבה שנים, אך מתקשים ליישם מסיבות של ביצועים או חסר בנתונים היא ההתאמה האישית. גם השנה מדברים על נושא הפרסונליזציה כמרכיב מרכזי בחוויית לקוח.

 

מגמה נוספת שבה נחזה היא יותר התאמה "לרגע" (to be in the moment). מגמה זו עוסקת ביותר מידע חדש, עדכני, שחשוב לנו לדעת דווקא כעת. מחקר שבוצע לאחרונה בבריטניה גורס שזהו גורם מפתח ביצירת חוויית לקוח טובה.

 בהקשר זה, של תכנים כאן ועכשיו, ישנם אתרים המכילים אזור ייעודי המספר מה קורה היום (TODAY).  

 

מגמה שאנו מתחילים לחוות אותה כבר כיום היא המשך ריבוי הערוצים. יותר ויותר ארגונים ישקיעו מאמצים בהעברת ידע בערוץ המובייל. המובייל ימשיך להשפיע על ה UX  הכולל שלנו, גם באתרים (ראה לדוגמא- ה hamburger menu).

 

והתחזית האחרונה, היא אולי המפתיעה מכל: אנו לקראת שנה של התכנסות לאחידות  שנה שבה יותר אתרים, יראו דומים יותר לאתרים האחרים. לפחות ניתן להגיד על תחזית שכזו שהיא בבחינת נבואת פיגמליון- נבואה המגשימה את עצמה מעצם קיומה.

נחכה וניווכח.