פלטפורמות לניהול וידאו בארגונים

בכתבות הקודמות שלי שעסקו בתחום הוידאו, תיארתי את השילוב בין סרטוני וידאו לניהול ידע (לכתבה המלאה לחצו כאן), הצגתי טיפים לכתיבת תסריט לסרטון (לכתבה המלאה לחצו כאן). וטיפים לצילום וידאו (לכתבה המלאה לחצו כאן).

 

בכתבה זו נתמקד בפלטפורמות לניהול סרטוני וידאו בארגונים – למה בכלל צריך כזה, איך נכון לעשות זאת וכן ניתן מספר דוגמאות לפלטפורמות מובילות בשוק.

 

אז למה אתם בכלל צריכים פלטפורמת וידאו בארגון שלכם?
וידאו הוא ערוץ תקשורת מודרני וישיר בין עובדים לארגון. ערוץ תקשורת זה מאפשר לאלפי עובדים לצפות ולשתף קטעי וידאו ארגוניים או כאלו שרלוונטיים לתפקידם.
וידאו מציע חוויית צפייה עשירה שמחברת את העובדים לארגון, מה שמדיום אחר אינו יכול להשיג. שימוש וידאו משפר את הפרודוקטיביות ואת היעילות בארגון – למשל שימוש בסרטונים ככלי להעברת ידע לעובדים הפזורים ברחבי המדינה. דרך זו הינה מהירה וקלה יותר לביצוע עבור העובד בהשוואה לקריאה של נוהל חדש או להדרכה פרונטלית (חוסך משאבי זמן וכסף ומגביר את סיכויי ההטמעה של המידע). פלטפורמות רבות מאפשרות גם הורדת אפליקציה תואמת למכשירים החכמים של העובדים ומאפשרים להם צפיה מכל מקום ובכל רגע נתון.

ארגון שמחליט לרכוש פלטפורמת לניהול וידאו, קרוב לוודאי שיעשה זאת דרך מחלקת תקשורת הפנים שלו. האפשרות הראשונה (המתאימה לארגונים בינונים/גדולים) היא לרכוש פורטל וידאו,
כזה שיכול לתמוך בניהול ידע חכם של סרטוני הוידאו בארגון. האפשרויות הן רבות ברוב הפלטפורמות, אך חשוב להיות ממוקדים בצרכים של הארגון.
להלן קריטריונים הכרחיים בעת בדיקת פלטפורמה לניהול וידאו:

  • מנוע חיפוש חכם שמאפשר איתור מהיר ויעיל (מחפש לפי תיוגים, מילים שמופיעות בסרט
    עצמו – אם זה בכתוביות או במילים שנאמרות – Speech search)
  • ניהול ערוצים (לפי מחלקות/ יחידות עסקיות/ הנהלה/ עובדים)
  • אבטחת מידע – תקני אבטחה מחמירים למניעת זליגת תכני וידאו מחוץ לארגון
  • אפשרות לתיוגים או קביעת מאטה דאטה לסרטונים
  • אפשרות לניגון הן בתוך הארגון והן מחוצה לו (מכשירים חכמים) ובכל זמן נתון
  • ניהול התוכן באופן מקומי (שרתים), או ניהול התוכן בענן
  • הורדת סרטונים מהשרת
  • מערכת ניהול משתמשים והרשאות
  • כלי לעריכת סרטונים (ע"פ צורך הארגון – החל מרמה בסיסית ועד רמה מקצועית)
  • תמיכה במספר רב של פורמטי וידאו
  •  אנליטיקה – לניתוח נתוני הצפייה של העובדים בארגון

האפשרות השניה היא לנהל את סרטוני הוידאו בפורטל שקיים בארגון וזאת על מנת לחסוך בעלויות, בוודאי בתחילת הדרך של ניהול סרטוני הוידאו בארגון (מתאים בעיקר לארגונים קטנים/בינונים). בחירה באפשרות זו לא תאפשר לארגון ליהנות מהפונקציות שהוזכרו לעיל ולכן הנקודה החשובה ביותר לבדיקה היא תמיכה בניהול וניגון קבצי וידאו בפורטל.
ארגונים בעלי רישיון ל- SharePoint 2013 יכולים להקים פורטל וידאו מכיוון שבגרסה זו נתנו דגש מאוד חזק בכל הקשור לניהול פורטל וידאו. חווית הוידאו השתפרה מאוד, ממשק המשתמש הוא נקי ופשוט, אך גם ניתן לקסטומיזציה, מנוע החיפוש השתפר פלאים, הוטמע נגן וידאו חדש שמאפשר גם לשתף, להוסיף תגובות ולייקים, ממשק העלאת הסרטים מהיר ונוח.

 

בעולם כיום ישנם מספר חברות מובילות בתחום פלטפורמות לניהול וידאו -
QUMU, Panopto , Kaltura, Kontoki - כל חברה עם היתרונות והחסרונות שלה.
כפי שכבר ציינתי, לכל פלטפורמה ישנן אפשרויות רבות ולכן חשוב מאוד למפות את צרכי הוידאו של הארגון ולהתחיל דווקא בייעוד של פלטפורמה כזו בארגון ולקבוע יעדים מתאימים ורק לאחר מכן להיכנס לשלבי בדיקות של מספר פלטפורמות ולבחור בכזו שתענה על רוב הצרכים והיעדים שהארגון הציב לעצמו.

 

מקורות
http://www.cmswire.com/cms/customer-experience/chaos-in-the-video-content-management-market-026950.php

 

http://www.streamingmedia.com/Articles/Editorial/Featured-Articles/A-Buyers-Guide-to-Enterprise-Video-Platforms-87932.aspx

 

https://blogs.office.com/2013/03/08/enhanced-video-experience-in-sharepoint-2013/