מאמרים נוספים ברשת הידע:
Microinteractions - לחשוב בקטן!
מאת: מאיה פליישר

Microinteractions (מיקרו-אינטראקציה) הם המפגשים עם המשתמש בהן הוא מבצע פעולה כלשהי ומטרתה לבצע משימה אחת בלבד (לרוב פשוטה). לדוגמא: לחיצה על LIKE בפייסבוק, הוספה למועדפים, שינוי הגדרה בסמארטפון (כמו השתקת צלצול, מעבר למצב טיסה), סנכרון, התחברות, בחירת סיסמא וכד'...


מפגשים אלה קורים במחשב, בסמארטפון ובטאבלטים אך גם בעולם האמיתי יש אינספור מפגשים קטנים כמו הדלקת האור, הפעלת קומקום, הגברת המוזיקה, תצוגת טמפרטורה וכד'.


איך מיישמים את זה?


דן ספר (DAN SAFFER) כותב הספר MICROINTERACTIONS - Designing with Details מציג את המבנה הנכון למפגשים אלה:

(מתוך http://microinteractions.com/what-is-a-microinteraction/)


Trigger – הינו החלק שמתניע את המפגש ומתחיל את האינטראקציה עם המשתמש. הטריגר יכול להיות ידני ככפתור או אייקון (כניסה לאפליקציה) ויכול להיות גם פעולת מערכת המתבצעת תחת תנאים מסוימים (חיווי בעת קבלת הודעה חדשה / הודעה שגיאה).


Rules – קובע מה יקרה במהלך האינטראקציה. חוקים אלה יכללו מה ניתן ומה לא ניתן לעשות.


Feedback – מכיוון שהחוקים בלתי נראים, זו הדרך לוודא שהמשתמש מבין את חוקיות הפעולה. (לדוגמא: בלחיצה על הפעלת הקומקום, הפידבק הינו נורה נדלקת)


Loops & Modes – הגדרת מצב (modes) ישמש כאשר יש לבצע פעולה קריטית אך לרוב חד פעמית (כמו הגדרת פרטים אישיים (מין, גיל, גובה וכד') בכניסה ראשונית לאפליקציה רלוונטית. הלולאות (Loops) יגדירו כמה זמן הפעולה תמשך, האם תחזור על עצמה ואיך היא משתנה ומתאימה את עצמה לאורך זמן (כמו חיווי בזמן הורדת קובץ).

 

מפגשים אלה (Microinteractions) מתבצעים ככה או ככה, לרוב הם פשוטים לביצוע, קצרים ואנחנו רגילים אליהם כלך כך שלא נשים לב שביצענו אותם. עם זאת, עם קצת תכנון ומחשבה, מפגשים אלה הם שיעשו את חווית המשתמש שונה לחלוטין ויגרמו למשתמשים שלנו לחזור אלינו שוב ושוב. ולכן חשוב לתת עליהם את הדעת.

 

בתוך אתרים (פנימיים / חיצוניים) ואפליקציות, אנחנו מנסים להגיע לכמה שיותר משתמשים כדי שייכנסו, יישארו וגם יקראו את התכנים שלנו. מעבר למה שאנחנו יודעים שחשוב שהתוכן יהיה מעניין ורלוונטי, וגם כדאי שנגיע אליהם עם מיקרו-קופי חווייתי, שימוש נכון ב- Microinteractions בצורה חווייתית יכול לעזור לנו להביא את אותם משתמשים.


דוגמא שאני אהבתי שמשלבת את הכל – אפליקציית Gett להזמנת מוניות – לאחר ביצוע ההזמנה ובזמן איתור מונית קרובה, החיווי על המסך דינמי והמוניות זזות עד שאחת תאשר הגעה.


אם בחרתי לבטל את הנסיעה אלחץ על ביטול (ה- trigger) שיבטל את ההזמנה (rule). עם זאת ההודעה שמופיעה על המסך (שאני מודה, שברה קצת את ליבי גם ) הינה גם הפידבק ומייצגת את הלולאה (loops) שהוגדרה אבל עם מיקרו-קופי נכון –שינתה את החוויה!

תמונות מתוך אפליקציית Gett

 

מה דעתכם? יש לכם דוגמאות נוספות? אשמח להשראה!

 

מקורות:

http://microinteractions.com/what-is-a-microinteraction/

http://smartdesignworldwide.com/thinking/microinteractions-why-details-matter/

 

 
מאמרים נוספים ברשת הידע: