מיקרו-קופי - Micro Copy

כי כל ההבדל טמון בפרטים הקטנים


דמיינו טיול של אחה"צ באחד מרחובות הקניות בלונדון. חלון ראווה. תיק במראה קלאסי, מהודר. בתוך החנות. אוחזים בתיק על מנת לבחון אותו. מותחים את הרצועות, בוחנים את התיפורים. אולי אפילו מריחים קצת את העור. כעת אתם פותחים את התיק על מנת לבחון את חלקו הפנימי, ומגלים פתקית מחוברת לרוכסן בחלקו הפנימי של התיק עם כיתוב בנוסח "רוצה תיק גדול יותר? משיכת הרוכסן תכפיל את גודלו  :-)"

 

מה פתקית כזו בעצם יכולה לעשות? המון! - לכוון מה לעשות, איך לעשות, לעורר אותנו להמשיך לחקור, להפתיע ואף להעלות חיוך... ובעצם ליצור חווית קנייה קצת אחרת מעוד ביקור שגרתי בחנות, שהרי כל ההבדל טמון בפרטים הקטנים.


אם ניקח "פתקית" זו לעולם ה- WEB, המקבילה הווירטואלית שלה תהיה ה- Micro copy.


"קופי" הוא החומר הטקסטואלי שממנו עשויים אתרים. "מיקרו" הוא הדברים הקטנים.

 

במילים אחרות, כידוע, התוכן הוא המנוע של אתר האינטרנט. זו הסיבה שבגינה אתם קוראים (או יותר נכון סורקים) מאמר זה, או ממשיכים לצבור קילומטרז' של שעות בחשבון הפייסבוק שלכם.
בין האתר ובין התוכן נמצא את ה- Micro copy.


מהו Micro copy ?
לרוב מדובר בטקסטים קצרים או במילים בודדות, המשובצות בנקודות שונות באתר ומסייעים למשתמשים במהלך השיטוט באתר. מיקרו-קופי מסייע לנו לבצע פעולות באתר, להתמצא בו, להבין אותו טוב יותר ולעיתים פשוט להוסיף סוג של "טוויסט" (במובן החיובי של המילה) לחוויית הביקור באתר.


לדוגמה - טופס הרישום לפייסבוק:

מעבר לכך, מיקרו-קופי גם משקף את אופי הארגון ואת ערכיו. מיקרו-קופי שמסביר את מה שצריך להסביר, תוך כדי שיקוף האופי של הארגון, מראה ללקוחות / עובדי הארגון שמדובר בערכים אותנטיים שבאים לידי ביטוי באתר או בפורטל הארגוני, ובכך תורמים לחיזוק מסרים אלו.


מיקרו-קופי טוב מעביר את המסר באופן ברור, פשוט ובנימה המתאימה ביותר לסיטואציה.


לדוגמה:

ה- Micro Copy איננו חדש, יחד עם זאת, השימוש בו מתפתח ומשתדרג ולובש צורות נוספות ומגוונות והוא אף זוכה להתייחסויות רבות בסקירות שונות בנוגע למגמות עיצוב האתרים ל-2015.

 

לסיכום, Micro Copy, קטנים? כן. לא חשובים? ממש לא!
אלו הם הפרטים הקטנים שישדרגו את חווית המשתמש באתר ויוסיפו את הערך המוסף והייחודי באינטראקציות שבין האתר, התוכן והמשתמשים.

 

מקורות:

 

 http://designmodo.com/microcopy/

http://www.tyco.co.il/%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92/%D7%9E%D7%99%D7%A7%D7%A8%D7%95-%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%99.___%D7%9E%D7%94_%D7%96%D7%94._%D7%9C%D7%9E%D7%99_%D7%96%D7%94