אתרים מקצועיים חברתיים – האם זה אפשרי?
מאת: מאיה פליישר

כיום, ההשקעה בעיצוב וההתייחסות לחוויית המשתמש הינם חלק בלתי נפרד משלבי פרויקט של בניית אתר חיצוני ופנימי.


אנחנו משקיעים באיתור הצרכים, באפיון, בבחירת הצבעים הנכונים, ביצירת תבניות מתאימות, בכתיבת תוכן איכותי והכל כדי שחוויית המשתמש תהיה חיובית ושהמשתמש שלנו יחזור לבקר אותנו שוב ושוב.


האם זה מספיק? איזה עוד אלמנטים אנחנו יכולים להכניס לאתרים המקצועיים שלנו כדי לייצר עניין? איך אפשר ליצור קשר יותר אישי וליצור שייכות?


ברצוני לשתף ב-2 אלמנטים שלדעתי משפיעים על חוויית המשתמש ויכולים לייצר חוויה אחרת ואישית יותר:


בואו נהיה חברתיים!
עם כניסת הרשתות החברתיות לעולמנו, גם אתרי אינטרנט שאינם בהגדרה המסורתית רשת חברתית משלבים את הרכיבים החברתיים השונים (הוספת תגובה, לייק, פידבק, שיתוף וכד׳) לאתרים.


שילוב רכיבים כאלה נהיה גם נפוץ כיום בפורטלים ארגוניים ולדעתי מומלץ לתת לזה מקום באפיון ובעיצוב אתרים מקצועיים. מה יוצא לנו מזה? קשר דו כיווני:


משתמשים פעילים, מעורבים ומגיבים שדרכם ניתן ללמוד בזמן אמת מה המשתמשים חושבים, אוהבים ולא אוהבים, מה הם מחפשים ומה מעניין אותם.


מעבר לאפשרות שניתן ללמוד דרך זה על התנהגות המשתמשים שלנו, העובדה שהם מגיבים ופעילים מגדילה את הסיכוי שהמשתמשים יחזרו שוב לאתר בתור התחלה כדי לבדוק אם הגיבו להם, ובנוסף לראות האם עוד משתמשים אהבו ומסכימים עם מה שהם חושבים ואם התגובות שלהם משפיעות על התכנים ומובילות לשינויים. השיח שעשוי להיווצר יגרום למשתמש להרגיש ״חלק מהמשפחה״. האתר כבר לא רק אתר עם ידע אלא גם סביבה בה למשתמש יש משמעות ותחושת שייכות (ומי לא רוצה להרגיש שייך?)


בואו תראו אותנו!
במספר רב של פרויקטים בהם הייתי שותפה בתהליך האפיון, ההקמה ו/או השדרוג גיליתי שלתמונות אמיתיות של העובדים השפעה רבה על העניין בדפים.


אני חייבת לציין שבתור אחת שפחות אוהבת להיחשף ואפילו לא התלהבה מהרעיון, השילוב של תמונות השפיע גם עליי בצורה חיובית מאוד. תמונות פרופיל הינו אלמנט בסיסי שקיים ברשתות החברתיות השונות ויוצר תחושת קירבה נעימה בין המשתמשים השונים.


ניתן ליישם זאת בצורה מאוד פשוטה גם באתרים מקצועיים וליצור אפקט אחר. לא בטוחים? תנסו!


איפה זה מתאים?

  •  אתם מציגים מבנה ארגוני או דפי יחידות? שלבו ליד השם תמונת פרופיל של אנשי היחידה.
  • אתם מפרסמים חדשות, סיפור הצלחה או הוקרה? הוסיפו תמונות מהאירוע או תמונה של האדם המדובר.
  •  יצרתם דף אנשי קשר? הוסיפו תמונת פרופיל קטנה ליד השם.
  • רוצים להוסיף משהו דינמי לדף הבית? הוסיפו גלריית תמונות והרווחתם צבע ועניין.
  • יש אפשרות למשתמשים להגיב? הוסיפו את תמונת המשתמש ליד תגובתו.

בשורה התחתונה, הרשתות החברתיות על סוגיהן כאן להישאר! כולנו נמצאים ברשת חברתית אחת לפחות, כולנו אוהבים להרגיש שאנחנו בעלי השפעה ורובנו כבר רגילים להגיב ולשתף בדעותינו ובתמונותינו וגם לקרוא את תגובות האחרים ולראות גם מי כתב את התגובות. אז למה לא להשתמש בתועלות אלה גם באתרים מקצועיים פנימיים שיעזרו לנו גם להכיר את המשתמשים שלנו יותר וגם ליצור תחושת שייכות וקרבה בין האתר ובין המשתמשים?

 

ולסיום למי שלא מכיר- זאת אני, מאיה. נעים מאד! :)

מה אתם חושבים? יותר נעים עם תמונה או מיותר? 

אשמח לקבל מכם תגובות מטה