מאמרים נוספים ברשת הידע:
איך להפוך פתרון למושך קהל?

בנינו אתר אינטראנט/פורטל/קהילה. דאגנו שיהיו מכווני משתמש, שיכילו תכנים קריטיים ונחוצים למשתמש, ארגנו את התוכן בצורה יעילה וקלה לאחזור, דאגנו שהתכנים יהיו מעודכנים, הבאנו את היישומים השמישים ביותר לצורך עבודתו של העובד אך... עדיין העובד מבקר לפחות פעם ביום באתר מסוים באינטרנט, דף הבית שלו הוא אתר חיצוני ובאתר שבנינו כמעט ואינו מבקר כי אמנם הוא מועיל, אך יש אתרים שהם גם מושכים בעיני המשתמש. אם נשאל את עצמנו איפה טעינו –  בעדכניות התכנים, בידידותיות הכלי, בנחיצות היישומים? לעתים נגלה שלא טעינו - האינטראנט/פורטל/קהילה מאופיינים כראוי לצורך עבודתו של המשתמש. אבל בכל זאת הבעיה קיימת.

אז מה עושים? מחפשים! מחפשים מה יש בהם, באתרים החיצוניים שגורמים לעובד לבקר בהם יום-יום? מהם ה – Killer Application שעושים את זה למפתה יותר, מעניין יותר? ישנן אופציות רבות ומגוונות הקיימות באתרים החיצוניים שניתן לחברם ליישום שפיתחנו בארגון. זוהי עוד דרך ליצור סביבה מעניינת יותר ומפתה יותר שתעורר את רצון המשתמשים להיכנס לפתרון שבנינו ולהשתמש בו.

להלן מספר דוגמאות לדברים שאנשים מחפשים באינטרנט וניתן להוסיף ביישום הארגוני:

=    חדשות - בימינו אנשים מוטרדים מבעיות כלכליות, ביטחוניות – חשוב להם לדעת באופן שוטף מה קורה בארץ/בעולם – הפתרון: חלונית מבזקי חדשות. 

=    חיפוש – עובדים מחפשים מידע חיצוני הן לצורך עבודתם והן לצרכים אישיים בתדירות גבוהה – הפתרון: מנוע חיפוש נגיש כיישום קבוע בחלון האקספולרר המאפשרת גישה לחיפוש מידע באתרי האינטרנט למשל סרגל Google או Netex  לגלוש חכם ובעברית.

=    מפות – לעיתים קרובות אנשים מחפשים מידע איך להגיע ממקום למקום. הפתרון:  חיבור ליישומי מפות כמו Emap לארץ או MapQuest לחברות שבהם ישנם נסיעות לחו"ל.

=    המרות – אנשים נתקלים בצורך להמיר מטבעות, משקלים, מרחקים וכו'. הפתרון: קישור לאתר המאפשר המרות. למשל:  Online-Conversion.com .

=    SMS –אנשים שולחים הודעות SMS ולעיתים צריכים לעשות זאת למגוון חברות סלולריות. הפתרון: גישה לשליחת הודעה דרך ה – WEB. למשל חיבור לאפליקציה המאפשרת שליחה לכל אחת מהחברות – SMS4ALL.

מומלץ להתאים לאופי הארגון גישה לאפליקציות ואתרים רלוונטיים לו למשל:

=    מידע חו"ל – לחברות שבהם יש נסיעות רבות לחו"ל ניתן להוסיף גישה למידע נחוץ כגון טמפרטורה בעולם, הפרשי זמן, כניסות ויציאות של טיסות.

=    חדשות ממוקדות – לחברות כלכליות למשל נחבר מידע חדשותי מעולם העסקים. לדוגמה The Marker.

ישנם אפשרויות רבות ומגוונות אולם קצרה היריעה מלהרחיב אז קדימה לעבודה. 

ועוד משהו: לעולם אל תחטאו לשים את האמור לעיל במקום תכני העבודה, אלא רק בתור תוספת. ניהול הידע אמור לסייע לעובד לבצע את משימתו ולא רק להעביר את הזמן  בנעימים. שיהיה בהצלחה!

 
מאמרים נוספים ברשת הידע: