ההתנהגות והאינטראקציות האנושיות בסיטואציות שונות עניינו מאז ומעולם את החברה.
חוקרים רבים ניתחו התנהגויות אנושיות שונות במטרה להפיק תועלת לטובת צרכים רבים בעולמות המכירות, השיווק, הפוליטיקה, התקשורת ועוד ועוד.
"אם אתה לא שם, אתה לא קיים"
בימינו, אחד הכלים המשמעותיים והזמינים להעברת מסרים, העומדים לרשות כולנו, הינו אתר הWeb – אתרי אינטרנט של חברות, פרופילים אישיים בFacebook , Linkedin וכדומה.
ארגונים גדולים, עסקים קטנים, עצמאיים ואנשים פרטיים, מבצעים שימוש באינטרנט אם למטרות עסקיות ואם למטרות חברתיות – אישיות.
מעבר לכך, רוב החברות, משקיעות משאבים רבים בפיתוחים של אתרי אינטרנט ייחודיים, מעוצבים וחדשניים, שהרי "אם אתה לא שם, אתה לא קיים".
כיום, כולם כבר שם, אך האם בהכרח שם = קיים?
האם אכן הארגון מצליח להגיע לקהל היעד שהוא רוצה באמצעות האתר? האם התנהגות האנשים באתר הינה בהתאם למה שהוגדר ? מה הופך אתר אינטרנט לאתר שמתקשר עם קהל היעד שלו? שמעביר את המסר שרוצים להעביר? שמפתח קהילה של משתמשים נאמנים?
בסופו של דבר, הבסיס לכל אתר הינו בהתנהגות האנושית, בתגובות פסיכולוגיות שונות לסיטואציות, למידע, לצבע, לצורה, לאמירה.
מה אומרים הפסיכולוגים? ומה עושים עם זה ?
- בניית אמון- על מנת שמשתמשים יבצעו שימוש באתר, כפי שתכננת שיעשו, עליהם לבטוח בך מצד אחד, ליהנות מצד שני ולהיות מסוקרנים מהעתיד לבוא .