מאמרים נוספים ברשת הידע:
שילוב BI ב- SoLoMo
מאת: דודי רוזנטל

על המונח SoLoMo כבר כתבנו בעבר. המושג הומצא ע"י נוח ברייר (Noah Brier) למגמות העידן החדש – הסלולר והרשתות החברתיות (SOLOMO – Social, Location & Mobile) . ברייר טען ששילוב שלוש המגמות שכל אחת מהן מכילה יתרונות רבים, מאפשר יצירת ערך גבוה בצורה משמעותית יותר מאשר נותנת כל מגמה בנפרד.


בראיית ניהול קשרי לקוחות,  המשמעות לכך היא ראיה כוללת ומלאה של הלקוח והיכולת ליצור עימו קשר בכל רגע נתון ובמגוון הערוצים הנגישים לו – הרבה יותר מבעבר. כך בעצם, ניתן לבצע שיח חכם יותר עם הלקוח וניצול הזדמנויות בצורה מרבית ובזמן הנכון.


על מנת לאפשר את אותו שיח חכם חייבים לשלב את המידע העסקי  (BI) בתהליך. אך בעוד שיח זה הינו חלק עיקרי בהסתכלות על מגמות ה- SoLoMo, ה- - BI יכול להתפתח אף יותר מכן.


אז בעצם, איך כל אחת מהמגמות משתלבת עם BI ?


Social BI


ל- Social BI מספר פנים.


קודם כל, המונח מתאר תפיסה אשר מציעה שירותי מידע עסקי על בסיס פלטפורמה של רשתות חברתיות – Collaborative BI, ותפקידה לעזור באיתור ושימור ידע ומומחיות בארגונים. גרטנר הגדיר זאת כאחד  מהטרנדים המרכזיים שיצמחו במהלך  2014 וטוען שבתוך שנתיים, 15% מתפוצת ה- BI תשלב סביבות עבודה שיתופיות. דרך פלטפורמה זו, ניתן ליצור דו שיח ושיתופי פעולה בין עובדי החברה. למשל: דיון על הפרויקט בתוך הרשת החברתית הפנימית, חיפוש אנשים בעלי ידע רלוונטי לפרויקט (ולא בהכרח בעלי תפקידים רלוונטיים) וכו’.


בנוסף, המונח מיוחס לפרויקטי מידע עסקי העושים שימוש בנתונים מרשתות חברתיות בכדי לאסוף מידע על בעלי עניין שונים (לדוגמא לקוחות) – Social Media Analytics.


Mobile & Location BI


בדומה ל- Social BI, המונח Mobile BI הנו בעל משמעות כפולה.


מחד, כלי BI המשמשים בפלטפורמת הסלולר כתשתית לשירותי BI –בעוד בעבר מנהלים בכירים לא היו משתמשים כבדים של ה- BI, עכשיו הדרישה לשירותי BI  במכשירים החכמים מובלת Top-Down, כלומר מההנהלה. הספקים – על כן – לא נחים על שמרם, גרטנר (יוני 2012) טען ששליש מכל פונקציות ה- BI יוכלו להיצרך דרך פלטפורמות סלולאריות, כבר בשנת 2013.


מנגד, הערך המוסף האמיתי של Mobile BI הוא להשתמש במידע שנאסף למכשירים החכמים של בעלי העניין השונים (לקוחות ,עובדים וכו’) לכדי תובנות שיובילו לערך עסקי אמיתי – פניה ממוקדת לקהל היעד הנכון, בזמן הנכון ובערוץ התקשורת הנכון, התייעלות וחסכון במשאבים ועוד.

 

איפה העתיד?


ניתן לראות את מגוון ההזדמנויות שמציע העידן החדש. שילוב הטרנדים של העידן החדש עם ה-BI מגיע בפנים רבות. שיפור תשתיות ה- BI, כך שיסייעו לבעלי התפקידים השונים בארגון, בהתאם לצורכיהם. וכמובן, ליצור אינטגרציה בין מקורות המידע הללו למקורות ניהול הידע הקלאסי ולקבל תובנות עמוקות יותר לצורך קבלת. כנראה שאינטגרציה זו יכולה להביא לערך העיקרי.

מאמרים נוספים ברשת הידע: