השיפורים המעניינים ב-SHAREPOINT 2013: Social Newsfeed features / Micro-blogging
מאת: אלעד פירן, ענת ביילסקי

Social Newsfeed features /  Micro-blogging  -  מיקרו בלוג / ערוץ חדשות אישי


המיקרו-בלוג האישי הינו כיום כלי חשוב בארגז הכלים של המדיה החברתית בארגונים, הן בשל הערך המוסף שהוא תורם לארגון ולעובדים, והן בשל השימושיות הגבוהה שלו, קלות השימוש וקלות ההטמעה שלו.


לכל משתמש בגרסת SharePoint 2013 יש אתר אישי((My site המרכז מידע אודות המשתמש, יכולותיו, פעילותו והפרסומים שלו. בנוסף לאלו, קיים בדף הבית האישי של המשתמש גם המיקרו-בלוג האישי, או, אם תרצו, ערוץ החדשות האישי שלו. כאן יכול המשתמש לפרסם בקצרה מסר או מידע עבור משתמשים אחרים (באופן הדומה מאד לציוץ בטוויטר או לפוסט קצר בפייסבוק).

יכולות המיקרו-בלוג / ערוץ החדשות האישי:

  • שיתוף: המשתמש יכול לקבוע את מי לשתף בפרסום שלו: את כלל הארגון, את כל חברי אתר ספציפי באוסף האתרים, או למשתמשים העוקבים אחר ערוץ החדשות שלו. בנוסף, משתמשים אשר עוקבים אחר פעילות יוזר מסוים (עשו עליו "Like") רואים  על אלו פוסטים המשתמש עשה "Like" ב newsfeeds שלהם.
  • תיוג: המשתמש יכול להוסיף למסר שפרסם גם HashTag# (בעברית – תגית) לטובת מנוע החיפוש הארגוני, וכך כל חיפוש בנושא המתויג יציג גם את הפרסום האישי של המשתמש. בנוסף, תגיות נפוצות מוצגות בענן תגיות בצד הדף לשימוש הכלל.
  • אזכור: המשתמש יכול להוסיף למסר שפרסם גם Mention@ (בעברית – אזכור) של משתמשים אחרים המעורבים בנושא, וכך הם יכולים לעקוב אחר הפרסומים ולהיות מקושרים אליהם.
  • תוספות: ניתן להוסיף לפרסום גם קישורים (היפרלינק, כתובות URL, ועוד) וגם פריטי מדיה (תמונות או סרטונים).
  •  ניהול הפרסום: המשתמש יכול לערוך או למחוק את הפרסומים שפרסם .

המידע נאסף מסקירת הרצאות באתר YouTube .