פורטלים, ניוזלטרים ומה שביניהם...

פורטלים, ניוזלטרים ומה שביניהם...


חברות רבות מנהלות את הידע הארגוני והמקצועי שלהם על גבי פלטפורמות שונות - פורטלים ארגוניים, קהילות מקצועיות, חדרי צוות ועוד.  עם השקת הפורטל, מתחיל השלב הבא - תקשורת והטמעת הפורטל בתוך הארגון.
בדר"כ, על מנת לצלוח שלב זה בהצלחה, נתחיל בבניית תכנית הטמעה ותקשורת שתלווה את הפעילות בשלב זה .מידע בנושא זה תוכלו למצוא במאמרים רבים שפורסמו באתר רום תחת הערך הטמעה וניהול השינוי .
במאמר זה ברצוני לעשות Zoom In לאחד הכלים שעומדים לרשות מנהלי הפורטלים והקהילות: המגזין האלקטרוני,  או בכינויו המוכר יותר Newsletter

 


מהו ניוזלטר? מתוך ויקיפדיה:

 http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%96%D7%9C%D7%98%D7%A8

מגזין אלקטרוני או בכינויו ניוזלטראנגלית: Newsletter, נקרא גם אגרת מידע או עלון חדשות) הוא פרסום קבוע המופץ בדרך כלל באמצעות דיוור אלקטרוני באופן קבוע אחת לתקופת זמן מסוימת.

מסרים אלה המופצים באמצעות מערכת דיוור או תוכנה לדיוור של דואר אלקטרוני, בכמויות גדולות (להבדיל מתוכנות כמו Outlook או Thunderbird). ניוזלטרים תופסים תאוצה בקרב משתמשי האינטרנט בכל העולם, מעבר למסרונים הכתובים.

הניוזלטר מופץ לרוב בנושא אחד אשר הוא המעניין ביותר את הנרשמים אליו והם מבקשים לקבל חדשות אך ורק בנושא זה. נושאים מקובלים בניוזלטרים הם: טכנולוגיה, מדע, חדשות, בדיחות, טבע, בישול ועוד.

ידיעונים רבים מתפרסמים על ידי מועדונים, כנסיות, חברות, עמותות, ועסקים, במיוחד חברות, כדי לספק מידע לעניין את חבריהם, לקוחות או עובדים. ניוזלטרים מסוימים נוצרים לשם עידוד מכירות, שימור לקוחות ובכך, הגדלת הכנסות העסק.

שליחת עלונים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים היא אסטרטגיה שיווקית מוכרת ונעשה בה שימוש בכל העולם במגזרים שונים.

כאמור, ניוזלטרים נכנסו לשימוש במקור בקרב חברות עסקיות ככלי עזר לפרסום, תקשורת וקידום מכירות מוצרים או יידוע על שירותים שונים לקהל לקוחותיהם באמצעות המייל.


אז מה בין פורטל ארגוני / מקצועי לבין ניוזלטר?


אם ניקח מרכיבים מתוך השימוש המסחרי בניוזלטרים, נראה שכלי זה בהחלט יכול לשרת גם מטרות פנים ארגוניות כערוץ תקשורת של מהלכים ארגוניים שונים, פעילויות רווחה, מידע מקצועי וכמובן ככלי תקשורת והטמעה תומך לפורטלים וקהילות מקצועיות.

 

הניוזלטר הפנים - ארגוני יכול לשמש כערוץ תקשורת פשוט ויעיל במייל המסייע בהעברת מסרים בארגון ויידוע משתמשי הקצה בעדכונים וחידושים שונים בפורטל כמו גם בתקשורת של תהליכים ארגוניים. 


טיפים להפקת ניוזלטר פנים ארגוני:


ניוזלטר אפקטיבי הינו ניוזלטר שמניע את הקורא לפעולה ומעודד את המשתמש להמשיך לצרוך תוכן על ידי כניסה לאתר וקבלת מידע נוסף, כמו גם חשיפת המשתמש לתכנים הנוספים הזמינים באתר ולכן חשוב להקדיש מחשבה ולהגדיר את :

  •  קהל היעד ותחומי העניין שלו
  • המטרות אותן הארגון מעוניין לקדם באמצעות הניוזלטר ושילוב כלי זה כחלק מתוכנית התקשורת השנתית בארגון. הגדירו מהם הנתיבים הקריטיים אליהם מעוניינים לנתב את הקוראים .
  • תדירות הפצת הגיליון – האם חודשי ? האם סביב אירועים / תהליכים ארגוניים מיוחדים ? אולי גם וגם ?
  • תבנית - במידה ומדובר בניוזלטר חודשי כדאי להקפיד על תבנית קבועה. תכננו את הפינות שיופיעו בגיליון בקביעות – לדוגמה: ידיעה ראשית, פינות קבועות להכרות עם פעילות של יחידות שונות בארגון / בעלי תפקידים, פינת מה חדש בפורטל ? פינת אירועי החודש ועוד
  •  Look & Feel - לנראות הניוזלטר יש ערך מוסף בהעברת המסרים למשתמשי הקצה. כדאי וחשוב להקדיש מחשבה לנושאי UI. מדובר בהשקעת משאבים חד פעמית ביצירת התבנית, שכן, בהמשך עיקר הפעילות תתמקד באיסוף והבניית התכנים בלבד ושילובם בתבנית הקיימת.
  • שילוב מדיה חברתית -  האם הארגון שלכם בשל לשילוב אלמנטים של מדיה חברתית בניוזלטר ? בהתאם לבשלות ארגונכם, ניתן להתחיל עם האפשרות הבסיסית של שליחת משוב כללי על תכני העיתון, ולהרחיב באפשרות להוספת תגובות עובדים על ידיעות שונות. כמובן שחשוב שהמענה והטיפול בתגובות יהיה מוגדר ומנוהל.
  •  כתיבה תמציתית -  לבהירות ופשטות הניסוחים חשיבות רבה להנגשת התוכן ולאפקטיביות הניוזלטר לקהל קוראיו.

ולסיום דוגמה קטנה להמחשה - מאמר זה, מונגש כניוזלטר:

 

פורטלים, ניוזלטרים ומה שביניהם...

אוקטובר 2013

חברות רבות מנהלות את הידע הארגוני והמקצועי שלהם על גבי פלטפורמות שונות - פורטלים ארגוניים , קהילות מקצועיות, חדרי צוות ועוד.  עם השקת הפורטל, מתחיל השלב הבא - תקשורת והטמעת הפורטל בתוך הארגון.

בדר"כ, על מנת לצלוח שלב זה בהצלחה, נתחיל בבניית תכנית הטמעה ותקשורת שתלווה את הפעילות בשלב זה .מידע בנושא זה תוכלו למצוא במאמרים רבים שפורסמו באתר רום תחת הערך הטמעה וניהול השינוי .

במאמר זה ברצוני לעשות  Zoom In לאחד הכלים שעומדים לרשות מנהלי הפורטלים והקהילות: המגזין האלקטרוני,  או בכינויו המוכר יותר Newsletter .

מהו
ניוזלטר?

מה הקשר
בין פורטל וניוזלטר?

איך יוצרים
ניוזלטר אפקטיבי?

 
לאתר רום
>> | לתגובות >>