האם פעם פגשתם מישהו לפרק זמן קצר מאוד, ונותרה בכם ההרגשה שאתם ממש מכירים אותו? במפגש הקצר הזה כבר הספקתם לדמיין את סגנון החיים שלו ואת ערכיו, ניבאתם את התנהגותו במצבים שונים ויש לכם מושג כמה הייתם נהנים מחברתו בעתיד.
למעשה, מתוך אינטראקציה קצרצרה יצרתם הבנה מקיפה לגבי אותו אדם שפגשתם זה עתה.
קורה לנו הרבה שכמות מידע קטנה שקלטנו יוצרת אצלנו תמונה רחבה הרבה יותר.
היווצרות רושם ראשוני נמשכת כבין 90 שניות לארבע דקות. ברושם ראשוני אנשים קולטים דגימה מצומצמת ממה שהם רואים והיא למעשה ייצוג מדויק וכולל עבורם. מחקרים פסיכולוגיים הוכיחו שבשעה שאנשים מעריכים את סביבתם, הם נותנים הרבה יותר משקל למידע ראשוני מאשר למידע מאוחר יותר. מידע ראשוני זה משפיע על האופן שבו הם מעבדים אחר כך מידע לגבי אותו עניין. במילים אחרות, סביר יותר שאנשים יאמינו שהדברים הראשונים שהם לומדים הם האמת.
לעיתים נדרשות פעמים רבות של התנהגות חיובית כדי למחוק את השפעתה של התנהגות שלילית אחת שהייתה במפגש ראשון. לא סתם אומרים- אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני.
ובכך הרושם הראשוני מייצר עבורנו הבטחה.
אבל איך זה קשור לתוכן? ודיירי משנה?
כולנו גולשים באינטרנט. כל יום, כל היום. מחפשים תוכן, קולטים תוכן וגם משתפים בתוכן.
תנסו להיזכר אם אי פעם גלשתם לאתר אינטרנט והתפעלתם כל כך מהיופי והעיצוב שלו: המבנה הייחודי, התמונות המרשימות, הבאנרים הצבעוניים וצבעי המותג המיוחדים במיוחד.
אין ספק, האתר השאיר עליכם רושם. הבטיח לכם הבטחה. הוא כל כך יפה ומושקע, בוודאי שאמצא בו המידע שאני צריך.
עכשיו, האם הוא עמד בהבטחה שלו? האם סיפק לכם את המידע אותו חיפשתם? את התשובה לשאלה אותה שאלתם? כמה בקלות? ובאיזו מהירות?
לא פעם ולא פעמיים אנו נתקלים באתרי אינטרנט מעוצבים להפליא אך מינימליסטיים מדי ודלים בתוכן. זה חשוב שהאתר יהיה יפה, לבוש בבגדים האופנתיים ביותר ומצויד באקססוריז תואמים.
הרי עיצוב הוא נדבך חשוב וחלק מרכזי באתר אינטרנט. הוא מסייע בבניית תדמית לעסק ומשחק תפקיד חשוב בהצלחתו. אך עיצוב ותדמית אינם מחזיקים אתר. ללא תוכן איכותי העומד מאחוריהם, התדמית שנוצרה היא לא אמיתית. היא תפעל למשך זמן קצר, אך תתנפץ מהר מאוד לנוכח המציאות. במקרים כאלו העיצוב המדהים והתדמית שנוצרה לא עומדים במבחן.
כולנו יכולים לרכוש לעצמינו חליפה ולהקיף את עצמינו בסמלי סטטוס שונים, אולם אם אין בהם כיסוי מתאים, יישארו כל אלו "כשטר שלא נפרע".
במקרה בו הגולש לא מצא את המידע שחיפש או לחלופין מצא אך הוא דל ואינו מספק הוא לא ייתן לכם הזדמנות של יותר מכמה שניות נוספות לפני שיעבור לאתר המתחרה.
התוכן הוא לא דייר משנה. הוא הדייר הראשי והוא כאן כדי להישאר.
הוא נדבך חשוב ביותר. זכרו שהאתר שאתם מעצבים הוא תפאורה לתוכן שאתם מציגים, ולא להיפך. הוא זה שמושך את הגולשים לאתר מלכתחילה, הוא זה שיגרום להם לגלוש באתר זמן רב יותר והוא זה שיגרום להם לחזור ולבקר בו פעם נוספת. מטרת העיצוב היא לחזק את המסר. ככל שהמידע יהיה בהיר יותר, מדויק יותר ושיווקי יותר, כך הגולש יכיר את המוצר או השירות שלכם וכך גם תמכרו יותר.
אז איך תייצרו תוכן אינטרנטי איכותי? הנה כמה טיפים....
• באינטרנט, בשונה ממקורות קריאה אחרים, סבלנותו של הגולש היא בדרך כלל אפסית.
אם התוכן לא מעניין, הוא לא יקרא. הקפידו על מסרים ממוקדים, קולעים, בהירים ותמציתיים.
חלקו את התוכן לפסקאות שיאפשרו סריקה מהירה של העין ויקלו על הקריאה. יחד עם זאת,
זכרו שעל התוכן לתת מענה לגולש. נסו לסייע לו לקבל את מבוקשו אך יחד עם זאת להגיע
לשורה התחתונה בקלילות ומהירות.
• התנסחו היטב. אתר האינטרנט שלכם והתכנים בו מעידים עליכם כעסק ויוצרים עבורכם
תדמית. תוכן שאינו מנוסח היטב, עם טעויות כתיב וללא פיסוק מתאים, יעיד על חוסר
מקצועיות וישפיע באופן ישיר על התדמית החיובית אותה אתם מנסים לייצר ולשמר.
• כתיבה רהוטה ותמציתית אינה מספיקה. על הכתיבה להיות באוריינטציה שיווקית. הבינו מי
הלקוח שלכם וכתבו אליו ומנקודת מבטו - מה הוא צריך? מה הוא מחפש? מה היתרון שלכם?
למה כדאי לו לבחור בכם? גשרו בין הצורך למענה שלכם באמצעות הטקסט.
• לחפש מידע באינטרנט זה כמו לחפש מחט בערימת שחת. סרגלי ניווט וכותרות מכוונות את
הגולש לתוכן אותו הוא מחפש. השתמשו בכותרות קצרות הנותנות מידע על התוכן.
וחשוב ביותר, היו ברורים והימנעו בשימוש בסיסמאות.
• אל תעשו את זה לבד. בחרו איש מקצוע לכתיבת התוכן כפי שעשיתם עם המעצב שעיצב את
האתר או עם המפתח שפיתח אותו. כותב תכנים מקצועי יתייחס לתוכן שלכם מנקודת ראותו
של הגולש ויכתוב את הטקסטים כך שיהיו בעלי אוריינטאציה שיווקית ומכירתית, שבסופו של
דבר ימכרו. חשוב להבהיר, כותב תכנים מקצועי אינו פוטר אתכם מהמשימה. אתם האבא
והאמא של המוצרים שלכם, אתם יודעים היטב מה מדויק ומה לא, שיתוף פעולה בינכם לבינו
הוא קריטי להצלחה.