1. שימוש במחוות לצורך תפעול המכשיר- אם בגרסת המחשב אנו משתמשים בעכבר ובמקלדת,
בטלפונים החכמים אנו משתמשים במחוות כגון-
• נגיעה (Tap) לקליק בעכבר המחשב.
• גרירה (Drag) כדי לגלול או להזיז משטח.
• גרירה מהירה (Flick) למעבר מהיר בין פריטים, כמו למשל תמונות באלבום.
• צביטה (Pinch close/open) לטובת זום אין ואאוט.
* לרוב אין שום דבר בממשק שירמז על שימוש במחוות. (למעט תפריט העזרה) ובדר"כ המחוות נלמדות תוך שימוש באתר/אפליקציה ותוך שימוש במחוות הרווחות שתוארו קודם.
2. תצוגת המסך – תצוגת מרבית הטלפונים החכמים מותאמת לאופן החזקת המכשיר, כאשר
המשתמש מחזיק את הטלפון בצורך אנכית או אופקית התצוגה משתנה בהתאם.
3. כדי להתגבר על העדר משוב טקטילי (תחושת מגע עכבר/מקלדת) משלבים שימוש בשני
חושים: ראיה+מישוש (רטט) או ראיה+קול.
4. גודל מסך קטן – גודל המסך משפיע על –
- קריאת הטקסט - כ- 5 שורות טקסט, בממוצע, ללא גלילה. לכן אם מציגים הרבה טקסט במסך קשה למשתמש לקרוא בו.
- ניווט במסך- הניווט והקלקות במסך מתבצעות על ידי אצבע המשתמש .
לכן, אם הקישורים במסך קרובים זה לזה או מספר הקישורים יהיה רב , לאצבע יהיה קשה להתמקד על הקישור הנכון . דבר העלול לגרום לתסכול כאשר המשתמש מקליק על כפתורים שלא התכוון ללחוץ עליהם.
5. שימוש בתנועה - הטלפון החכם משמש את המשתמשים כל הזמן גם כאשר הם נמצאים
בתנועה. הדבר קריטי בייחוד כאשר המשתמש צריך להקליד דבר מה בטלפון.
(פעולה שגם לא בתנועה עשויה לעיתים להיות מסורבלת).
6. מהירות התגובה בטלפון החכם – היות והטלפון החכם בעל מעבד חלש יותר ממחשב נייח או
נייד ולעיתים בעל חיבור אינטרנט איטי יותר( בייחוד כאשר המשתמש נמצא בתנועה)
האתרים והאפליקציות צריכים להיות קלים יותר לטעינה על מנת לספק זמן תגובה טוב.
7. קהלי היעד- הזמינות הרבה שיש כיום למכשירים סלולאריים חכמים מאפשרת גישה למשתמשים
בקהלים יעד שונים ומגוונים מילדים קטנים ועד אנשים מבוגרים בכל פלחי האוכלוסייה.
בבואנו לאפיין ממשק לטלפון החכם חשוב לתכנן את החוויה הייחודית המותאמת לצרכי הטלפון הנייד והמשתמשים בו. עלינו להבין מי קהל היעד של האתר/אפליקציה, מה הם מצפים למצוא בו, מהיכן ומדוע הם נגשו לאתר/אפליקציה.