מאמרים נוספים ברשת הידע:
הפקת לקחים - יצירת האווירה הנכונה

הכנסת נושאי תחקור והפקת לקחים לארגון, מלווה על פי רוב, בלבטים רבים.

אחד הלבטים, המרכזיים שבהם, קשור באנשים: איך אנו מבטיחים שתהליך הפקת הלקחים יבוצע באווירה הנכונה. זאת, כדי למנוע מצב של חששות העובדים ואי שיתוף פעולה מצדם.

להלן מספר טיפים קטנים, בהם ניתן להיעזר בנדון:

1.     הדרכה מכוונת: המלמדת את מטרות הפקת הלקחים ומדגישה את מטרותיו בתחום המעשה.

2.     רוח הנהלה: שיחה של ההנהלה הבכירה להבהרת הציפיות מתהליך התחקיר.

3.     ריכוך: הדגמה של תחקירים בארגונים שונים לגמרי, דוגמת כדורסל.

4.     שכנוע כדאיות: הדגמה של הפקת לקחים פנימיים בארגון שהניבה תועלת מעשית.

5.     שימוש בשיטה מובנית: הסתייעות בטפסים ותבניות לתהליך התחקור, הכוללים בתוכם שאלות. שאלות אלו אינן אמורות לרמז ל"מי עשה" אלא, ל"מה נעשה".

6.     הטמעה: ליווי תחקירים ראשונים ע"י איש ניהול ידע שתפקידו להקפיד שבתהליך הפקת הלקחים, נשמרת האווירה הנכונה, ודנים במעשים ולא באנשים.

7.     שיתוף: הגורם המבצע הנו חבר בצוות הפקת הלקחים. בשלב מתקדם ובפעולות המתאימות, מצב של תחקור עצמי.

והעיקר, להפעיל רגישות רבה. באנשים עסקינן.

 
מאמרים נוספים ברשת הידע: