מאמרים נוספים ברשת הידע:
Web Styling

Styling הוא ייעוץ תדמיתי, המסייע לאנשים להתלבש בצורה הנכונה ביותר למבנה גופם ואישיותם, ובדרך זו להרגיש טוב יותר ולהיראות יפה יותר.

תחום עיצוב הפנים השאיל את המונח וטבע את המונח Home Styling, "הלבשת הבית", הוספה של תמונות, אביזרי נוי, תאורה, כריות, מראות, וילונות, ריהוט משלים ועוד, שמעצבים ומסגננים את סביבת המגורים.

אז מה זה  Web Styling? אתם יכולים לנחש... האמת היא שאם תחפשו בגוגל את המונח Web Styling תמצאו עיצוב גרפי או עיצוב אתרים (Web Design), שניהם לא בדיוק אותו הדבר...

בואו נעשה סדר..

היום מדברים על "חוויית משתמש". לעולם זה של חוויות נכנסים תחומי עיסוק שונים ומגוונים, ולכל תחום עיסוק לא פעם יש כמה כינויים.. זה לא באמת משנה איך נכנה את בעלי המקצוע העוסקים בתחום אתרי האינטרנט, מה שחשוב זה שנבין מי עושה מה.

חשוב להבחין בין אתר מאורגן, פונקציונאלי ושימושי, לבין אתר יפה. אתר יפה לא בהכרח שימושי ולהיפך.

מעצב ממשק משתמש/ מעצב אינטראקציה/ מעצב חוויות משתמש הוא זה שאחראי על הארגון של האתר והפונקציונאליות שלו כך שיהיה ידידותי למשתמש, המעצב הגרפי אחראי על היופי של האתר תוך שימוש בשילוב של אלמנטים חזותיים להעברת מסרים.

חשוב לציין שהיופי של האתר תלוי בקשר הדוק בתכנון הממשק. הקווים, התמונות, הצבעים – כל אלה צריכים להדגיש בצורה יפה את הממשק הפונקציונאלי שתוכנן.

נחזור למונח שלנו. אני אשאיל מעולם האופנה ומעולם עיצוב הפנים את ההגדרה שלהם לStyling  ואתייחס למונח Web Styling  כאל התחום שעוסק ב"יפיוף" האתר ובתקשורת חזותית.

 

אז במה עוסק סטייליסט אתרים?

שפה חזותית – שימוש בקווים, צורות, קומפוזיציות וטקסטורות.

טיפוגרפיה (Typography) – סידור ועיצוב טקסט: בחירת גופנים, גודל אות, אורך שורה, ריווח בין שורות, בין מילים, בין אותיות ובין צמדי אותיות.

מיתוג – עיצוב התדמית של האתר והארגון הכולל שימוש בלוגו ובאלמנטים ויזואליים נוספים שמשקפים את מטרות הארגון וערכיו.

צבעים – צבע הוא אלמנט גרפי מעניין מכיוון שהוא מיושם באלמנטים נוספים ויש לו השפעה רבה. ישנם מודלים שונים הקשורים בצבע שכדאי להבינם.

תמונות – בחירת תמונות לאתר שיתאימו למיתוג ול"שפה העיצובית של הארגון", תוך מתן דגש לרזולוציות שונות בהן מוצג האתר, צבעים, גודל ועוד.

 

מקורות:

ויקיפדיה

VISUAL COMMUNICATION

About.com Graphic Design

GRAPHICDESIGN.COM

 

 
מאמרים נוספים ברשת הידע: