מאמרים נוספים ברשת הידע:
Sharepoint Designer

מהו הSharePoint Designer 2010  ?

SharePoint Designer 2010 הוא כלי עבודה של SharePoint, לעיצוב, בנייה והתאמה אישית של אתרי אינטרנט שפועלים בסביבת SharePoint. עם SharePoint Designer 2010 אפשר ליצור דפי אינטרנט עתירי נתונים, לבנות פתרונות רבי-עוצמה המותאמים לשימוש בתהליכי עבודה ולעצב את המראה של אתר ה SharePoint – וכל זאת ללא צורך בשימוש בקוד (ללא צורך במפתח תוכנה).

 

SharePoint Designer 2010 בעל ממשק מלא לאתר ה SharePoint, המציג למשתמש את כל הרכיבים הקיימים באתר: רשימות, ספריות, סוגי תוכן, מקורות נתונים, תהליכי עבודה ועוד. הבחירה ברכיב כלשהו תציג ברצועת הכלים את אפשרויות העריכה השונות לשימוש המשתמש. בכל שלב ניתן לשמור את השינויים שבוצעו ברכיב ולחזור למבט-על של האתר.   

 

שימושים נפוצים ב SharePoint Designer 2010 :

·         פתיחת אתרים ויצירת אתרים חדשים

·         יצירת תצוגות מותאמות אישית

·         יצירת טפסים מובנים באתר

·         יצירת תהליכי עבודה Workflow מותאמות אישית

·         עיצוב דפים ושמירתם כתבניות

 

טיפים שימושיים ל SharePoint Designer 2010 :

·         בעזרת SharePoint Designer 2010 ניתן לנהל כעת הרשאות – לאתר, לרכיבים בתוך האתר או לאתרי המשנה. 

·         מסך הגדרת ההרשאות החדש של SharePoint Designer 2010 מאפשר לתת רמות שונות של הרשאות גישה למשתמשים שונים בכלי זה.

·         רצועת הכלים החדשה, הToolbar and Ribbon , של SharePoint Designer 2010ניתנת להתאמה אישית על ידי המשתמש, כך שתכיל את סט הפקודות והאפשרויות הרצויות עליו, ובכך תקצר ותייעל משמעותית את עבודתו.

·         תוספת חשובה ל SharePoint Designer 2010 , בניגוד לגרסתו הקודמת, היא ה Breadcrumb – בר ניווט זה מאפשר למשתמש למצוא את מיקומו בתוך האתר בקלות ובמהירות. השימושיות של ה Breadcrumbזהה לשימושיות שכולם רגילים אליה ב Internet Explorer , וכוללת בנוסף גם כולל כפתור "היסטוריה" בעזרתו נוכל לחזור לגרסאות קודמות של הדף או לפעולות קודמות שביצענו וגם תמיכה בפתיחת מספר טאבים (Tabs) של מספר דפים או במקביל...

·         נושא בניית וניהול תהליכי עבודה Workflows עבר שיפור משמעותי בגרסה זו – כעת ניתן לבנות תהליכי עבודה מורכבים, לייצא לתבניות ולייבא לשימוש חוזר באוסף האתרים. בנוסף, ניתן לייבא תהליכי עבודה מוכנים בראש מתוךVisio Professional 2010   

 

עוד חשוב לדעת:

SharePoint Designer 2010 לא תומך ב SharePoint 2007. במידה ומשתמש צריך לנהל אתרים בשתי הסביבות במקביל, הוא יזדקק במקביל להשתמש ב2 גרסאות שונות של ה Designer.

ב  SharePoint Designer 2010בוטלה תצוגת ההיפר קישורים, שנועדה לבחון קישורים לא תקינים ("Broken Links") בין דפי האתר. במקומה, יש להשתמש בתכונות לבדיקת שגיאות של SharePoint Designer 2010.

SharePoint Designer 2010 לא מאפשר יצירת רכיבי HTML \ WEB שאינם מקושרים לשרת ה SharePoint. כלומר, לא ניתן ליצור, לערוך או לפרסם אתר אינטרנט שאינו נבנה בסביבת  SharePoint 2010.

 
מאמרים נוספים ברשת הידע: