The Adventures of John Bunko: The Last Career Guide you'll ever need
מאת: ד"ר מוריה לוי

סיכום זה הינו של ספר ניהול אחר מכל מה שהורגלנו עד כה. הספר-
The Adventures of John Bunko: The Last Career Guide you'll ever need, נכתב בשנת 2008 ע"י Daniel Pink. בעבר סקרנו שני ספרים ניהוליים נוספים שכתב: A whole new mind, ספר קריאה פופולארי המתאר את שינוי התפיסה עלינו לעבור כאנשים, עובדים ומנהלים, בהתאם למגמות המתפתחות בעולם- כאשר  העיצוב והמשמעות מקבלות הרבה יותר מקום מבעבר. ספר זה מתאר רעיונות ניהוליים אך כתוב כספר קריאה. סקרנו גם את הספר Drive, הכתוב כספר עיון המבוסס על מחקרים אקדמיים, ומדבר על שינוי ההנעה מהנעה אקסטרינזית להנעה אינטרינזית. בין לבין, כך מסתבר, כתב Pink ספר נוסף זה, שהנו...ספר קומיקס.

דרך סיפור קומיקס, מתאר Pink, בעזרתו של מאייר בשם Rob Ten Pas, את סיפורו של בחור ממוצע, שלא כל כך מרוצה מעבודתו. בחורה נחמדה, המהווה ג'יני, מגיעה אליו ומשיאה לו שש עצות בניהול קריירה, עצה אחת כל פעם שתגיע, לאחר שישפשף את מקלות האכילה הסיניים
(
Chopsticks) שבמגירתו.

ששת השיעורים תומכים כמובן את הרעיונות האחרים המוכרים לנו מ- Pink וספריו, אך יש כאן דגשים אחרים/ נוספים הקשורים לניהול קריירה.

ששת ההמלצות של Pink הנן:

1.       אין תכנית (plan).

הסבר: החיים משתנים. אין טעם לתכנן עכשיו איפה נעבוד ובמה בעוד עשר שנים, ולמפות את כל הנדרש בדרך, כי החיים כל כך משתנים, ועד אז אולי הידע הנדרש למקצוע ישתנה; יש אפילו סיכוי שהמקצוע כבר ישתנה או לא יהיה. ניתן לקחת החלטה בבחירה על כיוון קריירה על בסיס סיבות מקדמות (instrumental) או על בסיס סיבות עקרוניות יסודיות (fundamental). בחרו בסיבות היסודיות, המבוססות על ערכים ועל דברים שמעניינים אתכם.

 

2.       נצלו ומנפו חוזקות, במקום להתרכז בחולשות.

הסבר: התמקדו במה שאתם טובים בו, ונסו על בסיסו להתקדם יותר, במקום להשקיע יותר מידי אנרגיות בדברים אחרים שאין אתם מצטיינים בהם כלל.

 

3.       אתם לא המרכז.

הסבר: כאשר אתם בעבודה, אל תתמקדו בעצמכם, אלא התמקדו בארגון ובלקוח, ומה טוב עבורו. כשאתם מנסים להצליח, חשבו בעיניים של הלקוח ובראש שלו, כדי להבין מה ואיך נכון לעשות. השתמשו בחוזקות שלכם, כדי לקדם את הרצונות שלהם.

 

4.       עקשנות (וחריצות) הם קלף ניצחון.

הסבר: כישרון הוא דבר חשוב, אולם אין להסתפק בו. חריצות, עקשנות והתמדה הם מה שמביאים מוסיקאים וספורטאים להפוך למצטיינים, והם מה שיעזרו גם לכם להגיע רחוק. אסור לוותר, כאשר יהיו קשיים בדרך, וההתמדה תמנף את הכישרון ותביאו למחוזות חדשים.

 

5.       בצעו טעויות מצטיינות.

הסבר: מותר לטעות, וכולם טועים. דאגו שהטעויות תנבענה לא מטיפשות אלא מניסיון לחשוב באופן יצירתי ומניסיון להתעקש על הדברים הנכונים (טעויות אלו הן שמכונות "טעויות מצטיינות"), ודאגו ללמוד מטעויות אלו. ללא הלמידה מהטעויות, מגיעים פחות רחוק. בזבוז.

 

6.       השאירו חותם.

הסבר: רוב האנשים, בסוף הקריירה שלהם, מסתכלים לאחור, ומצטערים. בדרך כלל מצטערים כי החיים מוגבלים בזמן, ופתאום תופסים שדווקא בדברים הנכונים, לא השקענו מספיק. אם חושבים על כך מראש, בוחרים בכל שלב בכיוון הרבה יותר טוב. זכרו בבואכם לקחת החלטות, שהזמן מוגבל. נסו לקחת החלטות המשרתות דבר גדול יותר. נסו לקחת החלטות שישאירו את החברות בהם אתם עובדים, את המשפחות בהם את חיים ואת עצמכם, במקום טוב יותר. נסו להשאיר חותם.

 

כאמור, שש עצות, לניהול קריירה. בהחלט לא סטנדרטיות, בהחלט מעוררות מחשבה.

חלקן לפחות, רלוונטי בכלל לניהול החלטות בחיים.

 

הספר מומלץ לאוהבי הקומיקס, ולא רק להם. קריאה נעימה!