מנהלת בטכנולוגית ענן-כתבת המשך
מאת: מיכל צדקה

בעבר כתבתי מאמר על בינה עסקית בטכנולוגית ענן
נשאלות השאלות :
1.האם פתרון לניהול ידע בטכנולוגית ענן יכול לתת פיתרון למנהלות בארגונים ?
2. מה היתרון של פתרון ניהול ידע בטכנולוגית ענן על פני רכישת מוצרי מדף לניהול ידע ?

למרות שבעשור האחרון המודעות לחשיבות ארגון הידע וניהולו בארגון הולכת וגדלה
עדיין במרבית הארגונים אין פתרונות מחשובים למנהלות.
ניתן לראות בהרבה מנהלות כי הידע מאורגן בתיקיות, במקרה הגרוע כחומר מודפס בתיקיות ובמקרה היותר טוב בתיקיות / במייל במחשב.
אחת הסיבות העיקריות לכך היא שרכישת מוצר מדף לניהול ידע בארץ כרוכה לרוב בעלויות עצומות - רכישת שרתים לאחסון הידע, השקעה בתשתית, התקנות, השקעה בפיתוחים להתאמת המוצר המדף, תשלום קבוע גבוה לספק ועוד.


פתרון לניהול ידע בטכנולוגית ענן יכול לתת מענה לארגונים בינוניים-קטנים כשהדגש הוא
שאין צורך בדרישות טכנולוגיות וברכישת שרתים מעבר לחיבור לאינטרנט.
הארגונים משלמים על שירות, נהנים מאחסון ידע רב ובמקומות והקשרים בהם רלוונטי, יכולים ליהנות מפיתוחים שנעשים ע"י לקוחות אחרים (כמובן- תוך הסכמה).
יתרון נוסף משמעותי בפתרון ניהול ידע טכנולוגית ענן להבדיל מרכישת מוצרי מדף
הינו האפשרות להשתמש בתבניות תוכן, בתבניות תצוגה ואף בידע משותף (כמפורט לעיל) ובכך לחסוך זמן ועלויות בתכנון ובבניית תכנים בהקמת המנהלת.

ניקח לדוגמא ארגון בינוני עם 2 מוקדים :
מוקד שירות לקוחות שנותן בעיקר מידע ללקוחות קיימים ותומך בהם ומוקד מכירה שנותן מידע ללקוחות פוטנציאלים, מוכר ומשדרג הצעות ללקוחות קיימים.
המידע כיום מאורגן בתיקיות במחשב ב- word / עדכונים במייל וחלק מהמוקדנים משתמשים בחומר מודפס שמונח בעמדה.
מיותר לציין כי אין אחידות במתן מידע וכי השונות במקצועיות הנציגים גבוהה.

 

פתרון לניהול ידע בטכנולוגית ענן מעבר לארגון הידע וניהולו ,מענה מקצועי ושיפור שביעות רצון לקוחות (כפי שקיים  גם במוצרי מדף),
יאפשר גם שיתוף בתבניות תוכן ותצוגה דומות שהשתמשו בהם במוקד השני ואף בתכנים משותפים בלחיצת כפתור online ללא צורך בהתקנה מיוחדת, בהמתנה לגרסא או בתשלום נוסף.
כמו כן בעידן בו הידע רק הולך וגדל, אחסון כל הידע במוצר מדף מצריך מהארגון שוב ושוב השקעה נוספת באחסון ובתשתית, בעוד שבפתרון לניהול ידע בטכנולוגית ענן אין משמעות לעוצמת המחשוב הנדרשת ואין צורך בהשקעה נוספת.
 
ניקח דוגמא נוספת לארגון שבו המבנה הארגוני והאחריות דומים כדוגמת רשויות.
רשות שמתבססת על פיתרון ניהול ידע בענן יכולה להקים מנהלת במהירות ע"י שיתוף ושימוש בתבניות של רשות אחרת שמתבססת על אותו פתרון .
לדוגמא יישום תקנות רגולטוריות  ברשות אחת יהיה דומה ליישום ברשות אחרת, הטכנולוגיה מאפשרת שיתוף תכנים בין הרשויות (גופים שאינם מתחרים) , ששיתוף מידע ביניהן יכול להביא  חיסכון בזמן ובכסף.

 

מאחר ושיתוף ידע, שימוש בתבניות תוכן ותצוגה הינו יתרון בטכנולוגית ענן מומלץ לבחון את הניסיון של החברה המציעה את השירות באפיון פתרונות לניהול ידע על מנת שהפתרונות יהיו אכן מובנים, שימושיים וידידותיים.

לסיכום, פתרון לניהול ידע בטכנולוגית ענן מאפשר לארגונים קטנים-בינוניים שעד היום ויתרו על הפתרון לתמוך בהשגת יעדיהם העסקיים כפי שעד היום רכישת מוצרי המדף לניהול ידע סייעו לארגונים גדולים.
סביר להניח כי בעתיד נראה יותר ויותר ארגונים קטנים- בינוניים נהנים מפתרונות המבוססים על טכנולוגית ענן בין אם זה פתרון לניהול ידע, פתרון לבינה עסקית או CRM .

 

לדוגמא למנהלת בטכנולוגיית ענן לחצו כאן