מאמרים נוספים ברשת הידע:
CDM (Collaborative Decision Making)- סביבה שיתופית לקבלת החלטות – למה זה טוב ?
מאת: מאיה פליישר

בגיליון הקודם הבאנו לכם סקירה על פלטפורמת CDM ויישומה בעולם ה- BI, בכתבה זו נציג מספר  דוגמאות לאופן מימושה בארגון.
כמה פעמים רציתם לקנות מוצר יקר והתחבטתם בלא מעט שאלות: איזו חברה ? היכן הכי כדאי לרכוש ? מה המחיר המשתלם ביותר ? והאם נהיה מרוצים מהרכישה ?

קפיצה קטנה לפורומים באינטרנט תחסוך סקר שוק מייגע ותיתן את כל התשובות לשאלות, וגם אם לא נמצא את כל התשובות, תמיד נוכל לשאול. לאחר הרכישה, רובנו נשמח לשתף אחרים בניסיון ובידע שרכשנו.
שימוש בכלי ה- web2 במקומות עבודה מאפשר ליותר ויותר עובדים לשתף ולרכוש ידע, לדון בנושאים מקצועיים וליצור אינטראקציה עסקית.
הקלות והפשטות בשימוש בכלי ה- web2 השונים, הרגלי השיתוף של העובדים ומיזוג תוכנות ה- BI לתוך כלים אלה יוצרים פלטפורמה חדשה: סביבה שיתופית לקבלת החלטות (CDM).
כיצד נוכל לממש את הסביבה השיתופית בארגון שלנו?

השקנו מוצר חדש. בשלב הראשוני התחלנו במכירת המוצר לקהל יעד ספציפי. הדו"חות מראים שאנחנו על הגל ואנשי המכירות מצליחים במשימתם. ועכשיו, אנחנו רוצים להתרחב ולפנות עם המוצר גם לקהלי יעד נוספים.
בשלב זה מתעוררות השאלות – איך נפנה לקהלי יעד נוספים ? מה גרם לאנשי המכירות להצליח? האם זה רק המוצר או דרך השיווק שלו ? או שמדובר במיומנויות אנשי המכירות ? האם אותה הדרך תביא את אותן התוצאות ? או שאולי כדאי לפנות לקהלי יעד אחרים בצורה שונה ?
כדי לקבל תשובות לשאלות הנ"ל נוכל לפתוח פורום משותף לאנשי המכירות, השיווק, המטה וההנהלה אשר יתנו מענה לשאלות חשובות טרם שיווק המוצר לאוכלוסיות נוספות, ויסייעו לשפר ולשדרג את המוצר הקיים.
אנשי המכירות ישתפו בידע ובניסיון שלהם כיצד הצליחו למכור את המוצר, מהם תהליכי המכירה המומלצים בעיניהם ויתנו טיפים ורעיונות שעזרו להם עד כה. כמו כן, יוכלו לשתף בקשיים שנתקלו (הן אם זה בהסבר על המוצר והן אם בעבודה מול המערכות הממוחשבות).
אנשי השיווק יתרמו במתן כלים נוספים ומידע על המוצר עצמו, וילמדו מפלטפורמה זו אילו עזרים או הסברים שיווקיים נוספים ומותאמים יצטרכו ליצור לטובת המשך מכירות המוצר.
אנשי המטה וההנהלה יכולים להציף שאלות ספציפיות בהתחשב בנתוני ה- BI ובכך להבין את הרבדים הנסתרים מאחורי נתונים אלה וגם להבין וללמוד ביחד כיצד ניתן לנהל את הידע בצורה אפקטיבית יותר וכיצד לשפר את תהליכי המכירה במערכות / בטפסים וכד'...
פלטפורמת CDM, להבדיל ממפגש סיעור מוחות מצומצם, מאפשרת להנהלה לבצע סיעור מוחות רחב יותר עם גורמים נוספים מהשטח תוך שימוש בנתוני BI. כל זה תורם לקבלת החלטה מושכלת ובזמן קצר יותר, הכוללת אסטרטגיה מתאימה ומתן כלים מתאימים לכל אחד – כולם שותפים, כולם נרתמים למשימה וההצלחה היא של כולם !
• המאמר מתבסס על כתבה מתוך אתר iTwire 


 

 
מאמרים נוספים ברשת הידע: