דיוור אלקטרוני – איך עושים את זה נכון?
מאת: מירב בר שדה

דיוור אלקטרוני – איך עושים את זה נכון?


דיוור אלקטרוני, המוכר גם בשם ניוזלטר, הוא כלי שיווקי הנותן מענה הן לצרכים חוץ ארגוניים והן לצרכים פנים ארגוניים.
בפן החוץ ארגוני, הדיוור האלקטרוני מאפשר לאתר לקוחות חדשים ופוטנציאליים וכן לבצע מעקב אחר לקוחות קיימים.
בפן הפנים ארגוני, הדיוור האלקטרוני מאפשר להעביר מסרים והודעות לעובדי הארגון.
הדיוור האלקטרוני מאפשר בדואר אחד לשלוח מסרים, תמונות, קישורים ואף לקבל תגובה ישירה מהלקוח עצמו.
ניוזלטר טוב ישלב בין מסרים ברורים ומנוסחים ובין עיצוב מזמין, כשהתוצאה הרצויה תהיה כזו המניעה את הקורא לפעולה: רכישת מוצר, כניסה לאתרי תוכן או תגובה (משוב) במקומות המתבקשים.

מספר דגשים לבניית ניוזלטר טוב:

מבחינת התוכן


• בדקו האם יש ברשותכם מספיק תוכן והחליטו בהתאם:
   • האם לדוור מאמר/נושא אחד בכל פעם או ליצור מדורים שונים.
   • באיזו תדירות לשלוח את הדיוור.
• מומלץ לשלב את שמו של הנמען בפתיחה ולהוסיף כתיבה בנימה אישית- עשוי להגביר את רצונו לפתוח ולקרוא את הדיוור.
• נסו להתאים את המסרים לקהל היעד. כל מידע שתאספו מראש יקל עליכם לבצע את ההתאמה בין הנמען ובין התוכן.
• כותרת המייל – כותרת טובה וקצרה, הרומזת על תוכן הדיוור, תעורר סקרנות אצל הנמען ותגדיל את הסיכוי לפתיחת המייל.
• הנעה לפעולה – קמפיין דיוור טוב אמור להפעיל את הקורא – להגיב, להיכנס לאתר, לקנות את המוצר...
• בדיוור אלקטרוני חוץ ארגוני, אל תשכחו לספק לקוראים פרטי התקשרות: כתובת אתר אינטרנט, טלפונים וכתובת מייל במטרה להקל עליהם את הפנייה.

 מבחינת העיצוב

• הקפידו עיצוב נקי אך מזמין, השתמשו בצבעוניות נעימה לעין- אין טעם להעמיס את הדיוור האלקטרוני בצבעים, הקוראים יעדיפו אזורים "לבנים".

• התאימו את צבע הגופן לצבע הרקע עליו הוא נכתב

• אם קיים אתר אינטרנט, צרו זיקה עיצובית בין האתר ובין הדיוור (לוגו, צבעוניות, פונט...)

• הגבילו את מספר הגופנים בהם אתם משתמשים – הדיוור צריך להיות קריא.

• הניוזלטר בנוי כדף HTML. על מנת להתאימו לקריאה מיטבית במייל, הקפידו על רוחב של עד 600 פיקסלים

• השתמשו בתמונות לצורך המחשה, הימנעו מתמונות שאין להם קשר ישיר למסר.

• שימרו עד כמה שניתן על פורמט קבוע, יאפשר לקוראים להתמצא בקלות גם בדיוור הבא.


בדיוור אלקטרוני חוץ ארגוני, זכרו כי החוק מגביל שליחת מסרים שיווקיים שלא באישור הנמען- הקפידו לקבל את האישור לפני שליחת הדיוורים.

לסיכום, כתיבה נכונה של הדיוור האלקטרוני תגדיל את אחוז הקוראים ואת אחוז התגובות, תיצור קהל אוהד ונאמן ותאפשר לפתח מערכת יחסים חזקה לאורך זמן.