מאמרים נוספים ברשת הידע:
הניידים שלנו מחכימים- בינה עסקית חודרת לעולם הניידים
מאת: מילה פבלוק (תאריך פרסום: 01/11/2010)

זה היה עניין של זמן, עד שהחברות החלו להבין את הפוטנציאל הטמון בשילוב אפליקציות BI בתוך הניידים,  המלווים אותנו כמעט לכל מקום במהלך היום.
הרעיון הינו לקחת כמויות עצומות של מידע ולשלבו בתבניות שימושיות כגון גרפים ותרשימים, וזאת לשם ניתוח מתוחכם של מגמות עסקיות.
ביצוע ניתוחים מסוג זה, מאפשר לחברות לא רק מעורבות במגמות עסקיות, אלא גם תקשורת בזמן אמת עם לקוחותיה ושותפיה העסקיים, ובכך לשפר את השירות ולהגדיל את הפרודוקטיביות שלה.
הטרנד הנ"ל צפוי להתפשט ולתפוס תאוצה בין היתר, בזכות השיפור ביכולות הטלפונים החכמים בכל הקשור להצגת מידע גרפי וממשקים אינטואיטיביים והתאמתם המיטבית בהיבט הוויזואלי של BI.

לצד המגמה העסקית העומדת לעיני התומכים ברעיון, מתגבשת מגמה נוספת והיא הנגשת מידע ושיתוף בנתונים עסקיים אשר מהווים כמה מהעקרונות הבולטים של עולם ניהול הידע.
כמו כן, למעט הצורך לדעת וליידע, ההנגשה והשיתוף במידע מובילים לקבלת החלטות טובות יותר, ייעול תהליכים והצעת פתרונות בצורה מהירה יותר.

בלי שמישהו דיבר על כך או תכנן זאת , KM הופך לחלק בלתי נפרד בתהליך ונותן את דגשיו בצורה זו או אחרת, שכן לכאורה הנגשת דו"ח סטטיסטי או גרף במסך הפלאפון עשויה להיות שימושית ולענות על הצורך בשיתוף הידע והמידע. עם זאת עלינו לזכור ולתת את הדעת בנושאים חשובים נוספים, אשר עשויים להיטשטש, כגון חווית משתמש ויכולת יצירת אינטראקציה עם המידע המוצג.

במידה והחלטתם ללכת בכיוון ואתם עומדים בפני בחירת הספקים השונים אשר מציעים המוצר, יש לקחת בחשבון שהמוצר יכיל את התכונות והיישומים כדלקמן:
  • ממשק פשוט ואינטואיטיבי
  • גמישות מרבית, בכדי שהמשתמשים יוכלו לקבל גישה ולתקשר עם הדוחות/המידע בכל צורה נדרשת
  • גישה לנתוני החברה בזמן אמת
  • אבטחה מתקדמת, במטרה לשמור על מידע סודי של החברה ומפני גישה בלתי מורשית.
לסיכום, אין ספק שמדובר בטרנד חדשני ומסקרן, אך עליכם לשאול את עצמכם האם הטרנד הינו נחוץ וחיוני, האם הוא מפותח דיו בכדי לענות על צורכי המשתמש ומספק את המידע ברמה לא פחות טובה מזו שאנו מקבלים באמצעות המכשירים המותאמים לכך .
 
מאמרים נוספים ברשת הידע: