Our Iceberg Is Melting

השם John Kotter וודאי מוכר לרבים. מדובר בגורו של ניהול השינוי בעולם בעשרות השנים האחרונות. שיטתו הידועה של קוטר לניהול השינוי נלמדת באוניברסיטאות ובבתי הספר לניהול, ועל שיטה זו מבוסס ספר זה שכתב יחד עם Holger Rathgeber. מדובר בסיפור דמיוני, על עולם של הפינגווינים ועל שינוי קריטי הנדרש בעולמם לאחר שאחד הפינגווינים מגיע למסקנה שהקרחון עליו הם חיים הולך להינמס.
הסיפור הנו יפה ותמים, ודרכו מצליחים קוטר ורתברגר להבהיר את השיטה בדרך יפה ונעימה. הודות לבהירות, לקלילות ויחד עם זאת לחשיבות הנושא, זכה הספר להפוך לרב מכר ברשימות מכובדות רבות דוגמת New York Times, News Street Journal, USA Today ו- Businessweek.
הספר מזכיר את הרעיון של "מי הזיז את הגבינה שלי", אך כתוב לטעמי בדרך נעימה וברורה יותר ומעט פחות פופוליסטית.
לא אחשוף בפניכם את האגדה היפה של הפינגווינים. את זה תצטרכו לקרוא בספר עצמו.
תחת זאת אני מצרפת כאן את שמונת השלבים להובלת השינוי לפי קוטר, וממליצה על קריאת הספר. הוא שוזר בסיפור הדמיוני גם אמירות על החיים כמו סיפורו של הפינגווין שהגיע לדבר עם מצגת PowerPoint עמוסה לעייפה, סיפורם של המתנגדים התמידיים (כמו מר NoNo), וכמובן, הפינגווינים המשמינים שאוכלים ולא מתעמלים מספיק.

ועוד נקודה קטנה: ההשראה לספר ולסיפור הינו של הולגר רתברגר שחיפש דרך מעניינת ללימוד השיטה וזכר כי היו פינגווינים על עטיפת הספר המקורי של קוטר מ- 1996 שדיבר על ניהול השינוי (Leading Change).

שמונת שלבי ניהול השינוי על פי קוטר:
   1. צרו הרגשה של דחיפות לטיפול בנושא. 
   2. בנו צוות פעולה.
   3. גבשו חזון ואסטרטגיה לשינוי.
   4. תקשרו את השינוי והצורך בו; קנו את הסכמת האנשים.
   5. העצימו אחרים לפעול.
   6. יצרו הצלחות ראשוניים.
   7. אל תוותרו- נהלו את ההתנגדויות לשינוי (רבים מהם מגיעים דווקא בשלב זה).
   8. יצרו תרבות חדשה שהשינוי שיושם הנו חלק אינטגראלי ממנה.


קריאה מהנה (ושינוי מוצלח)!