מאמרים נוספים ברשת הידע:
בינה עסקית – טיפים לשימוש מושכל בכלים קיימים
מאת: טל אלון (תאריך פרסום: 01/06/2009)

מצ"ב טיפים לשימוש מושכל בכלי בינה עסקית קיימים. המסמך מבוסס על מאמר של החברות SAP ו- Intel שסקרו דרכים לשיפור ביצועי הארגון דרך שימוש מושכל בכלי הבינה העסקית (המאמר המקורי נכתב על ידי דון טפסקוט - Business Intelligence: Actionable Insights for Business Decision Makers).

למרות שארגונים רבים השקיעו בצורה משמעותית באיסוף נתונים ובאינטגרציה של נתונים, לא כל ארגון מצליח לנתח ולהשתמש בנתונים לטובת שיפור הביצועים העסקיים.

ליקטנו עבורכם, בהתבסס על הסקירה, מספר טיפים חשובים שעשויים לסייע לכם להשתמש בכלי הבינה העסקית בכדי להמשיך ולהיות תחרותיים בשוק.

 

הטיפ הראשון – הרחיבו את היריעה:  אל תסתפקו במועט – בפיתוח דו"חות בעבור המשתמשים, אלא הרחיבו את השימוש בנתונים והתבססו עליהם ביצירת תובנות ובהשגת יתרונות תחרותיים.

ניתן להשתמש בפתרונות BI הקיימים כיום בשוק בכדי לסייע לעובדי הידע לקבל החלטות מבוססות יותר שהולמות את היעדים העסקיים.

קבלת החלטות וחתירה למימוש האסטרטגיה העסקית אל להן להתבסס רק על "מה שקרה", אלא גם על הבנה מקיפה ומעמיקה של "מה קורה עכשיו" וכן על מה שסביר שיקרה. ההבנה הזו מקבלת משנה חשיבות בעולם ה"זמן האמיתי" ("real time"), בו האינטרנט והגלובליזציה משנים את כל החוקים, שכן רמת מורכבות המציאות בה פועלים גבוהה יותר.

 

הטיפ השני – שתפו פעולה: יישומי BI יעילים מתבססים על שיתוף פעולה צמוד בין היחידה העסקית לבין מחלקת הIT. יישומי BI מצליחים יותר כאשר היחידות העסקיות מודעות לקשת הטכנולוגיות העומדות לרשותן וליכולות המשתמעות מכך. או אז אנשיהן מקפידים על תקשור צרכיהם למחלקת IT.

אנשי הIT צריכים לחתור להבנת היעדים האסטרטגיים של מנהלי היחידה העסקית ולהציע דרכים בהן כלי ה BI עשויים יהיו לסייע להם למימוש היעדים.

שימוש מושכל בטכנולוגיות וכינון שיתוף פעולה יעיל בין מנהלי היחידות העסקיות ובין מנהלי ה IT יקדמו את היתרון התחרותי של העסק שלכם.

 

הטיפ השלישי – האיצו את האינטגרציה: ב- 2010 התשתית הטכנולוגית צפויה להשתפר בצורה משמעותית (שולחן העבודה, שרתים, ביצועי מרכזי הנתונים). מהירות גזירת הנתונים, איסופם וזמן האספקה שלהם תתרום להתייעלות באספקת פתרונות BI בזמן אמת.

המידע יהיה, אם כן, רלוונטי יותר ונגיש מהר יותר. כפועל יוצא מכך, מידת היעילות בשימוש במידע לטובת מימוש האסטרטגיה העסקית עשויה להתעצם. היו מודעים לכך, הקפידו לשמן את גלגלי האינטגרציה שבין פתרונות הBI לבין התהליכים העסקיים היומיומיים, וכך תסייעו לשיפור ביצועי הארגון. הגדירו את הצלחת האינטגרציה על ידי מידת התרומה של כלי הBI לקידום האסטרטגיה העסקית.

 

הטיפ הרביעי – היופי שבפשטות: בחרו בפתרונות BI פשוטים, רלוונטיים ומהירים, ובכך סביר כי תשמרו על יתרון תחרותי בעולם המשתנה באופן מתמיד.

כוחות הגלובליזציה – תקשורת האינסטנט, סחר חופשי, מיקור חוץ ופעילויות מחוץ לגבולות המדינה מדגישות את חשיבות היכולת לנתח מידע ולקבל החלטות מהירות ומבוססות מידע.

כלי BI צריכים לעזור לכל המשתמשים לאתר דפוסים רלוונטיים ושינויים באותם דפוסים בדרך הקלה והאינטואיטיבית ביותר.

הקפידו על שימוש בכלי BI פשוטים וקלים לתפעול, שניחנו ביכולות המחשה ויזואליות וביכולות אינטראקטיביות גבוהות. אלו יכולים לסייע לעובדים בקבלת החלטות יעילות, ובאופן מהיר יותר.

 

לסיכום, פתרונות ה- BI ימשיכו להתפתח, ואתם – הקפידו על רתימתם המושכלת לשיפור התהליכים העסקיים, להפקת תובנות ולשיפור קבלת ההחלטות, בעיקר אלו המתבצעות בזמן אמת בארגון. בעשייתכם כן תבטיחו כי אתם שומרים על מקומכם כמתמודדים רציניים עם אתגרי העולם החדשני של המאה ה21.

 
מאמרים נוספים ברשת הידע: